Skocz do zawartości

Sprzęgło wciska się na dwa razy


gonziak

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj od dawien dawna przejechałem się Stilo i zaobserwowałem niepokojący objaw... Naciskając sprzęgło w pierwszej fazie do 1/3 skoku pedał wpada bez żadnego oporu i oczywiście w tej fazie nic się nie wysprzęgla, druga faza to normalne działanie sprzęgła.

Gdzie szukać, co i jak sprawdzać. Czy może być pompa sprzęgła ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się to ustrojstwo diagnozuje ??

w bardzo prosty sposob :

po pierwsze ?> sa 2 rodzaje wysprzeglika

1. na skrzyni, wiec jezeli bada, bedziesz widzial wycieki na skrzyni biegow, uszczelnienei nie trzymaja i jest KO > jezeli ten kup tylko trw, inne sa za slabe i puszczaja szybko..

2. wewnatrz skrzyni, jezeli ten to bedziesz widzial wycieki plynu na laczeniu skrzyni z silnikiem od dolu samochodu, wymiana kosztowna ponad 250zl

jezeli pompka pada, to pedal z czasem klei sie do buta, i

a) ciezko wchodza biegi ( czasem)

b) wsteczny nie wchodzi

c) wciskasz sprzeglo wrzucasz 1 i auto powolutku jedzie, pomimo wcisnietego pedalu,

jezeli pompka pod pedalem , to kup tylko valeo, bedzie na drugi przebieg auta, inne wloskie niemieckie chinskie, sa lipne,,, valeo ~120zl...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opisze swoj przypadek, objawy zapowietrzone sprzeglo, coraz gorzej dzialajace az mniej wiecej po 2 tygodniach calkowicie wpada i by wrocic, zmieniac biegi trzeba bylo pompowac bez przerwy, zero wyciekow na zewnatrz, calkowicie, wymienione najpierw pompa, znowu to samo po 2 tygodniach, oringi na wysprzegliku wewnatrz skrzyni, sa na zewnatrz i moze tamtendy byla nieszczelnosc, tez nie to na koncu ostatnia rzecz wysprzeglik, i w koncu pomoglo koszt juz wszystko 2500 ponad sam wysprzeglik ponad 300 plus 200 robocizna wysprzeglika tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pojawił się kolejny objaw Panowie. Niestety kosztowało mnie to obiciem pół prawego boku  :ogien:

 

Moja  :piekna: zameldowała że sytuacja wyglądała następująco. Wsiadła do auta, nacisnęła sprzęgło oraz hamulec. Hamulec był tak twardy że nie drgnął. Przekręciła kluczyk i auto szarpnęło uderzając w słup  :ogien: . Po ponownym odpaleniu hamulec działał już normalnie. 

 

Tak się zastanawiam gdzie szuka przyczyny? Pompa hamulcowa która zapowietrzyła układ i sprzęgło ? Pompy od sprzęgła mają wpływ na hamulce?

 

A taki był piękny z ori lakierem  :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że hamulec był twardy przed odpaleniem to nic dziwnego. Vacum nienabiło podciśnienia do serva to i hamulec musi byc twardy (normalka). Natomiast dziwne ze mimo nacisnięcia pedału sprzęgła napęd się nie rozłączył. Ja bym szukał przyczyn w wysprzęglaniu. Masz objawy zapowietrzonego sprzęgła. Do tego wysprzęglik właśnie często daje takie objawy ze po odstawieniu auta na dłuższy czas sprzęgło wygląda jak zapowietrzone. Jeżeli nie masz problemów z twardo działającym pedałem sprzęgła, samo sprzęgło się nie ślizga to ja wyminiłbym sam wysprzęglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W końcu znalazłem chwilę czasu i miałem zamiar odpowietrzyć sprzęgło. Niestety okazało się to ciężkim zadaniem  :ogien:

 

Wyciągam metalowa zawleczkę, cofam delikatnie przewód i płyn powoli zaczyna spływać. Niestety nie potrafię całości zmontować żeby płyn się zatrzymał... O co chodzi ??!! Przewód włożony do końca, zawleczka wciśnięta do końca, a po naciśnięciu sprzęgła zaworkiem ucieka płyn. Jest na to jakiś patent ? Jakieś wskazówki ?

 

Auto unieruchomione, pedał sprzęgła w podłodze i zabawa się skończyła :out:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 raz czytam ze ktos odpowietrza przez zawlczke? hmmm przeciez tam jest iglica ktora popuszczasz zeby spuscic powietrze, zasada taka sama jak w hamulcach

 

wciskasz pedal. i odkrecasz zakrecasz, trzeba tylko uwazac na ilosc plynu w zbiorniku, zeby nie zassalo powietrza...

 

PS, iglica jest na wysprzegliku jak masz go na skrzyni, \

lub na kroccu co wychodzi z wysprzeglika w skrzyni,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że w każdej wersji silnikowej przewód i układ jest trochę inny. Jest to przewód sprzęgła. 

 

Problem jest taki, że jak skończę odpowietrzanie i zamykam "zaworek" to cały czas kapie z odpowietrznika. Mechanik powiedział mi że zgubiłem oring i dlatego kapie a gość w ASO że w 1.9 nie ma uszczelki tylko wężyk jest inaczej wyprofilowany. I bądź tu mądry  :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na koncu przewodu jest krociec. On ma w sobie oring uszczelke,ktora siedzi w kolnierzu,,,jak nie masz tam oringu bedzie tryskac z krocca, a nie z zakreconego odpowietrznika, moze uwaliles kruciec? Tylko demontaz pozwoli ci oszacowac co z tym przewodem jest nie teges....oring dobierzesz w wodnym za pare groszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie posiadam zadnych fotek, bo cala operacje zribil mi mechanik w cenie 50zl, 0lus pompa valeo, wczesniej podpytywalem go bo chcialem sam to robic i wspominal o uszczelce itp, ale jak uslyszalem cene 50zl za robote to odpuscilem sobie sobote i zajalem sie 4pakiem kiedy mi to robil,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.