Skocz do zawartości

Shimmy miałem...


Zbyszek

Rekomendowane odpowiedzi

ale po kolei. Najpierw godzinka dłubania w garażu: łańcuch, filtr powietrza, ciśnienie w oponach i w drogę. Po godzinie jazdy po lasach i polnych drogach wyjazd na czarną prostą i ogień. Wcześniej zdarzało się, że przy licznikowych 1.20 wpadał w lekkie wibracje, ale odjęcie gazu i lekkie przyhamowanie pomagało. Opony to kostki TKC 80, niby do 180 km/h. Tym razem przeciągnełem te lekkie wibracje i doszedłem do 1.40 i się zaczęło.

Klasyczne shimmy, kiera latała od lewej do prawej z taka częstotliwością, że już myślałem, że zaraz koniec jazdy i albo wylecę z siodła albo motocykl się wyglebi.

Rzucało mną chyba ze 150-200 metrów, ale trwało to cholernie długo bo dużo strachu się najadłem grinser006.gif

Trochę poczytałem o shimmy i dwie rzeczy zrobiłem dobrze, ale instyktownie odjąłem gazu i mocno starałem sie trzymać kerownicę. Piszą, że można jeszcze dodać lekkie hamowanie

Ratowaliście się już z shimmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale po kolei. Najpierw godzinka dłubania w garażu: łańcuch, filtr powietrza, ciśnienie w oponach i

> Ratowaliście się już z shimmy?

nie smile.gif wybieram motocykle bez tej przypadłości smile.gif

zdarzyło się wężykowanie, ale to z winy mechaniorów psia mać... w jednej ladze było 250 ml mniej oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę poczytałem o shimmy i dwie rzeczy zrobiłem dobrze, ale instyktownie odjąłem gazu i mocno

> starałem sie trzymać kerownicę. Piszą, że można jeszcze dodać lekkie hamowanie

> Ratowaliście się już z shimmy?

A to nie jest tak, że trzeba odjąć gaz i nie łapać kurczowo kierownicy? Na kursie Tomek Kulik powtarzał, że jak pojawi się Shimmy mocne złapanie kierownicy jest błędem, bo drgania zaczynają przenosić się na cały motur i robi się jeszcze gorzej hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie jest tak, że trzeba odjąć gaz i nie łapać kurczowo kierownicy? Na kursie Tomek Kulik

> powtarzał, że jak pojawi się Shimmy mocne złapanie kierownicy jest błędem, bo drgania

> zaczynają przenosić się na cały motur i robi się jeszcze gorzej

Może i mieć rację, ale wyobraź sobie, że pierwszy raz siedzisz na byku, który chce Ciebie zrzucić i co wtedy robisz? Mocno czy lekko byś się trzymał?

Jeszcze dzisiaj poczytałem na forach i mocniejsze trzymanie kiery , według niektórych, przypomina działanie amora skrętu niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i mieć rację, ale wyobraź sobie, że pierwszy raz siedzisz na byku, który chce Ciebie zrzucić i

> co wtedy robisz? Mocno czy lekko byś się trzymał?

> Jeszcze dzisiaj poczytałem na forach i mocniejsze trzymanie kiery , według niektórych, przypomina

> działanie amora skrętu

Amortyzator skrętu nie przenosi wibracji na cały motocykl, a po kierowcy przenosi się dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.