Zbyszek Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 ale po kolei. Najpierw godzinka dłubania w garażu: łańcuch, filtr powietrza, ciśnienie w oponach i w drogę. Po godzinie jazdy po lasach i polnych drogach wyjazd na czarną prostą i ogień. Wcześniej zdarzało się, że przy licznikowych 1.20 wpadał w lekkie wibracje, ale odjęcie gazu i lekkie przyhamowanie pomagało. Opony to kostki TKC 80, niby do 180 km/h. Tym razem przeciągnełem te lekkie wibracje i doszedłem do 1.40 i się zaczęło. Klasyczne shimmy, kiera latała od lewej do prawej z taka częstotliwością, że już myślałem, że zaraz koniec jazdy i albo wylecę z siodła albo motocykl się wyglebi. Rzucało mną chyba ze 150-200 metrów, ale trwało to cholernie długo bo dużo strachu się najadłem Trochę poczytałem o shimmy i dwie rzeczy zrobiłem dobrze, ale instyktownie odjąłem gazu i mocno starałem sie trzymać kerownicę. Piszą, że można jeszcze dodać lekkie hamowanie Ratowaliście się już z shimmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > ale po kolei. Najpierw godzinka dłubania w garażu: łańcuch, filtr powietrza, ciśnienie w oponach i > Ratowaliście się już z shimmy? nie wybieram motocykle bez tej przypadłości zdarzyło się wężykowanie, ale to z winy mechaniorów psia mać... w jednej ladze było 250 ml mniej oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > zdarzyło się wężykowanie, ale to z winy mechaniorów psia mać... w jednej ladze było 250 ml mniej > oleju... ja tam zrzucam na opony kostki i miękką charakterystykę zawieszenia (enduro) , ale może warto zajrzeć do lag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Tak, jak we mnie przyladowal samochod i wytracil z toru jazdy. Lekkie odjecie gazu pomoglo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > Trochę poczytałem o shimmy i dwie rzeczy zrobiłem dobrze, ale instyktownie odjąłem gazu i mocno > starałem sie trzymać kerownicę. Piszą, że można jeszcze dodać lekkie hamowanie > Ratowaliście się już z shimmy? A to nie jest tak, że trzeba odjąć gaz i nie łapać kurczowo kierownicy? Na kursie Tomek Kulik powtarzał, że jak pojawi się Shimmy mocne złapanie kierownicy jest błędem, bo drgania zaczynają przenosić się na cały motur i robi się jeszcze gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > A to nie jest tak, że trzeba odjąć gaz i nie łapać kurczowo kierownicy? Na kursie Tomek Kulik > powtarzał, że jak pojawi się Shimmy mocne złapanie kierownicy jest błędem, bo drgania > zaczynają przenosić się na cały motur i robi się jeszcze gorzej Może i mieć rację, ale wyobraź sobie, że pierwszy raz siedzisz na byku, który chce Ciebie zrzucić i co wtedy robisz? Mocno czy lekko byś się trzymał? Jeszcze dzisiaj poczytałem na forach i mocniejsze trzymanie kiery , według niektórych, przypomina działanie amora skrętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > Może i mieć rację, ale wyobraź sobie, że pierwszy raz siedzisz na byku, który chce Ciebie zrzucić i > co wtedy robisz? Mocno czy lekko byś się trzymał? > Jeszcze dzisiaj poczytałem na forach i mocniejsze trzymanie kiery , według niektórych, przypomina > działanie amora skrętu Amortyzator skrętu nie przenosi wibracji na cały motocykl, a po kierowcy przenosi się dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > ja tam zrzucam na opony kostki i miękką charakterystykę zawieszenia (enduro) , ale może warto > zajrzeć do lag często sie to zdarza przy złej pozycji kierowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.