Skocz do zawartości

Focus vs Focus


Jettison

Rekomendowane odpowiedzi

> Do czego zatem na terenie m.st. Warszawy używasz tempomatu?

Może wikipedia bardziej rozjaśni - https://pl.wikipedia.org/wiki/Tempomat

Tempomatu używam do utrzymania stałej prędkości jazdy co w wielu przypadkach udaje mi się na dosyć długich odcinkach w Warszawie.

Mam pracę taką, że pracuję kiedy jest mi wygodnie i na miasto wyjeżdża wtedy kiedy w moim kierunku nie ma karków.

Na prawdę nie wiem czemu na siłę próbujesz mi udowodnić, że tempomat w PL (chociaż już PL zeszliśmy na Warszawę) nie ma racji bytu.

I owszem, mając wybór to wybiera auto z tempomatem, bo dla mnie jest on bardzo użyteczny. Rozumiem, że dla Ciebie nie, może tak być, moja mama ma tempomat, a go nie używa. Pewnie jak jej pokaże na siłę jak działa to się nauczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może wikipedia bardziej rozjaśni - https://pl.wikipedia.org/wiki/Tempomat

> Tempomatu używam do utrzymania stałej prędkości jazdy co w wielu przypadkach udaje mi się na dosyć

> długich odcinkach w Warszawie.

> Mam pracę taką, że pracuję kiedy jest mi wygodnie i na miasto wyjeżdża wtedy kiedy w moim kierunku

> nie ma karków.

> Na prawdę nie wiem czemu na siłę próbujesz mi udowodnić, że tempomat w PL (chociaż już PL zeszliśmy

> na Warszawę) nie ma racji bytu.

> I owszem, mając wybór to wybiera auto z tempomatem, bo dla mnie jest on bardzo użyteczny. Rozumiem,

> że dla Ciebie nie, może tak być, moja mama ma tempomat, a go nie używa. Pewnie jak jej pokaże

> na siłę jak działa to się nauczy.

Nie odsyłaj mnie do Wikipedii, bo mnie obrażasz smirk.gif

Wątek jest o tym, co lepiej wybrać - starszy model ale z wysokim wyposażeniem, czy nowszy, z mniejszym wyposażeniem ale w pełni akceptowalnym dla 90% społeczeństwa.

W tej sytuacji nie wyobrażam sobie, bym miał decydować na podstawie tego czy auta ma, czy nie ma tempomat.

Przy zakupie nowego - zgoda, konfigurujesz pojazd pod siebie, można wybrzydzać.

Ale przy zakupie używki należy kierować się rozsądkiem. Przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tej sytuacji nie wyobrażam sobie, bym miał decydować na podstawie tego czy auta ma, czy nie ma

> tempomat.

Kiedy kupowałem obecnego Golfa (używanego) nie myślałem o tym, żeby w wyposażeniu miał tempomat.

Jednak bardzo by się przydał i to nie dlatego, że mamy obwodnicę autostradową, na której spokojnie możnaby utrzymywać stałą prędkość.

Jest sporo ulic i dróg bezkolizyjnych w dużych miastach, gdzie tempomat mógłby chociażby zaoszczędzić paliwo i utrzymać stałe tempo jazdy.

O drogach krajowych już nie mówię - jest sporo takich, na których przez co najmniej 60-70% czasu jazdy tempomat mógłby za mnie pilnować przepisowej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy kupowałem obecnego Golfa (używanego) nie myślałem o tym, żeby w wyposażeniu miał tempomat.

> Jednak bardzo by się przydał i to nie dlatego, że mamy obwodnicę autostradową, na której spokojnie

> możnaby utrzymywać stałą prędkość.

> Jest sporo ulic i dróg bezkolizyjnych w dużych miastach, gdzie tempomat mógłby chociażby

> zaoszczędzić paliwo i utrzymać stałe tempo jazdy.

> O drogach krajowych już nie mówię - jest sporo takich, na których przez co najmniej 60-70% czasu

> jazdy tempomat mógłby za mnie pilnować przepisowej prędkości.

Nie, nie wmówisz mi, że tempomat może się przydać w mieście.

Ok, rozumiem do tego momentu, że w dużych miastach są drogi, gdzie możesz włączyć tempomat i gdzie on zadziała.

Ale pytanie po co? Tempomat służy do tego, by podczas długiej i monotonnej podróży można się zrelaksować.

Ale jak chcesz spełnić te założenia w mieście, gdzie wiecznie masz oczy i uszy dookoła głowy, gdzie każdy zmienia pas ruchu co chwilę, gdzie co chwilę masz skrzyżowania, światła, a najdłuższy odcinek bezkolizyjny to może z 4-5km. Tak Ci się noga męczy przez te 5km?

Chłopie, to jak Ty jeździsz zlosnik.gif

Mam dla Ciebie lepszą radę odnośnie komfortu podróżowania- kup sobie automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie wmówisz mi, że tempomat może się przydać w mieście.

> Ok, rozumiem do tego momentu, że w dużych miastach są drogi, gdzie możesz włączyć tempomat i gdzie

> on zadziała.

I właśnie tam można jechać płynnie i ze stałą prędkością.

> Ale pytanie po co? Tempomat służy do tego, by podczas długiej i monotonnej podróży można się

> zrelaksować.

Żeby ten relaks się w senność nie zamienił...

> Ale jak chcesz spełnić te założenia w mieście, gdzie wiecznie masz oczy i uszy dookoła głowy, gdzie

> każdy zmienia pas ruchu co chwilę, gdzie co chwilę masz skrzyżowania, światła, a najdłuższy

> odcinek bezkolizyjny to może z 4-5km. Tak Ci się noga męczy przez te 5km?

Mam jeszcze 2 z przodu w wieku, także noga mi się nie męczy, bądź spokojny. wink.gif

> Chłopie, to jak Ty jeździsz

> Mam dla Ciebie lepszą radę odnośnie komfortu podróżowania- kup sobie automat.

Ręce jeszcze też mam sprawne i pomacham sobie lewarkiem, zwłaszcza, że w silniku benzynowym to nie tak częsta czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie odsyłaj mnie do Wikipedii, bo mnie obrażasz

> Wątek jest o tym, co lepiej wybrać - starszy model ale z wysokim wyposażeniem, czy nowszy, z

> mniejszym wyposażeniem ale w pełni akceptowalnym dla 90% społeczeństwa.

> W tej sytuacji nie wyobrażam sobie, bym miał decydować na podstawie tego czy auta ma, czy nie ma

> tempomat.

> Przy zakupie nowego - zgoda, konfigurujesz pojazd pod siebie, można wybrzydzać.

> Ale przy zakupie używki należy kierować się rozsądkiem. Przede wszystkim.

Wydaje mi się, że najpierw zasugerowałeś, że w PL tempomat nie ma sensu. Ja Ci udowodniłem, że ma. Ba, ma nawet w Warszawie.

A co do tych Focusów, to owszem, tempomat nie jako jedyny spowodował, że wybieram starszego.

Starszy jeszcze jako tako wygląda, a mkIII (zwłaszcza w tym obrzydliwym granacie) wygląda jak plastikowa zabawka. We wnętrzu jest jeszcze gorzej. Dodatkowo ma 150kkm nalotu, a dla mnie to już dużo. Oczywiście jeśli mówimy o dzisiejszych samochodach.

A co do rady, którą dałeś koledze, to wtrącę się i powiem, że pełna zgoda co do automatu.

Ba, gdybym miał wybierać pomiędzy Focusem mkI AT, a mkIII MT, to biorę mkI. I dokładam tempomat zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewna historia i 42kkm w siedmioletnim aucie? ex - firmowym?

> Nie znam egzemplarza, ale wygląda to nad wyraz nieprawdopodobnie.

> 6kkm rocznie? ja ni9e wierzę

Co dziwnego? Ja dostałem służbowego Focusa 2010 z 25 kkm na liczniku. Przede mną miał go ktoś, kto blisko do roboty miał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawdę chcesz kupić 3 letnie auto z przebiegiem 150kkm?

> Ja nie mówię, że to dyskwalifikuje ten samochód, bo przebieg nie jest jakiś mega wielki.

pewnie, że wolałbym jakby miał 50kkm, ale takich nie ma, przynajmniej w tej kwocie. Wolę 150kkm serwisowane w aso co 20 niż "niemca" z niewiadomą historią i skręconym licznikiem - bo tylko takie da się kupić w założonym budżecie. Np ten:

288476053-11011204_1028506680502131_5887987678255229814_n.jpg

ma oryginalne 15kkm i wisiał do niedawna jako bezwypadkowy.

Jeździłem dziś wspomnianym w ogłoszeniu f3 i jeździ i wygląda rewelacyjnie. Jak na taki przebieg praktycznie nie widać śladów zużycia. Oczywiście przeczytałem raport poleasingowy, który bardzo dokładnie punktuje wszystki usterki/ubytki. Pomierzyłem go też czujnikiem lakieru - wszystko się zgadza. Najbardziej martwiła mnie niska moc tego auta, ale podczas jazdy okazało się, żę jest całkiem dynamiczny, zachowuje się bardziej jak 115km Megane II 1.6 niż 90km Bravo II 1.4 do których mogę go bezpośrednio porównać. Dla mnie chyba wystarczająco do mojego turlania się. Myślałem, że będzie miał dłuższe przełożenia niż w MII i faktycznie, przy tej samej prędkości obroty są niższe ale niewiele, ca. 400 rpm przy ok 130km/h. Za to jest zdecydowanie ciszej, komora silnika jest lepiej wyciszona. do tych prędkości bardziej słyszalny jest szum pochodzący od kół. Praca układu kierowniczego, hamulców, sprzęgła czy skrzyni biegów jest jak w nowym samochodzie co było dla mnie miłą niespodzianką bo spodziewałem się, że 150 kkm w większym stopniu odbiło się na kondycji tych układów wink.gif

post-94503-14352531414287_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy kupowałem obecnego Golfa (używanego) nie myślałem o tym, żeby w wyposażeniu miał tempomat.

> Jednak bardzo by się przydał i to nie dlatego, że mamy obwodnicę autostradową, na której spokojnie

> możnaby utrzymywać stałą prędkość.

a nie można w vw tak jak np w fiacie , dokupić manetki i zamontować jeżeli jest kostka podłączeniowa ? ,

ja tak zrobiłem w stilo , nie miał tempomatu (a to problem bo dość czesto jeżdżę nim do niemiec) , ale sprawdziłem że ma kostkę do podłaczenia , kupiłem manetkę , podłączyłem i działa ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazywajmy rzeczy po imieniu.

NIE STAĆ Cię na zakup mkIII z nalotem 50kkm. Stać Cię na takiego co ma 150kkm.

Natomiast STAĆ CIĘ na mkII z nalotem 40kkm.

Tak należy pisać, a nie, że ... aaaa nie ma mkIII z nalotem 50kkm w moim budżecie.

I w takiej sytuacji zdecydowanie wolałbym kupić bogato wyposażonego mkII z mniejszym nalotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie można w vw tak jak np w fiacie , dokupić manetki i zamontować jeżeli jest kostka

> podłączeniowa ? ,

> ja tak zrobiłem w stilo , nie miał tempomatu (a to problem bo dość czesto jeżdżę nim do niemiec) ,

> ale sprawdziłem że ma kostkę do podłaczenia , kupiłem manetkę , podłączyłem i działa ,

Na szczęście albo i nie (zależy jak na to patrzeć), w tym roczniku należy zmienić przepustnicę na sterowaną elektronicznie, a nie linką jak w moim egzemplarzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co wszystko działa jak należy,

a autko wygląda jak nowe. Silnik mimo niskiej mocy jest zdecydowanie bardziej elastyczny niż 115 konne 1.6 w Megane II i jest to największe pozytywne rozczarowanie w tym samochodzie. Poza tym bardzo dobrze "mi leży" ten samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.