Skocz do zawartości

Corolla E12 kombi 2.0 D4D - coś je boli?


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zmiany auta i w oko mi wpadła Corolla E12 kombi, najlepiej po lifcie czyli >2004 roku z dieslem 2.0 D4D 90-116KM.

Jako, że dużo naczytałem się o problemach z silnikami HDI i TDCI i w sumie je odpuściłem to na placu boju jest Corolla.

 

Czy ten model z dieslem ma jakieś typowe problemy?

Znalazłem info o ewentualnej przeróbce DKZ na jednomas która wychodzi korzystnie cenowo, więc jeden problem odpada.

Silnik 1CD-FTV ma pozytywne opinie w Ave T22 i T25 więc tutaj się nie obawiam.

 

Jak wypada zawias i maglownice w E12? Czy znany problem awaryjnych skrzyń Toyoty dotyczy również modeli z dieslem? Jaki jest koszt wymiany rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zmiany auta i w oko mi wpadła Corolla E12 kombi, najlepiej po lifcie czyli >2004 roku z dieslem 2.0 D4D 90-116KM.

Jako, że dużo naczytałem się o problemach z silnikami HDI i TDCI i w sumie je odpuściłem to na placu boju jest Corolla.

 

Czy ten model z dieslem ma jakieś typowe problemy?

Znalazłem info o ewentualnej przeróbce DKZ na jednomas która wychodzi korzystnie cenowo, więc jeden problem odpada.

Silnik 1CD-FTV ma pozytywne opinie w Ave T22 i T25 więc tutaj się nie obawiam.

 

Jak wypada zawias i maglownice w E12? Czy znany problem awaryjnych skrzyń Toyoty dotyczy również modeli z dieslem? Jaki jest koszt wymiany rozrządu?

Pytaj Sławka huligana rowerowego :skromny: Posiada takie coś.

 

Rozrząd około 500-800 zależnie od wybranych części.Po co chcesz przerabiać dwumasę -jeśli sprzęgło Ci siądze taki zestaw z Aisina koło 2 tys.Ile zaoszczędzisz?A jak wymienisz to masz spokój na te 100-150tys.Z opinii zasłyszanych od klientów raczej chwalą te auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co może sprawiać problemy to wtryski, a przebiegi te auta mają już słuszne i trzeba wariant wymiany wtryskiwaczy wziąć pod uwagę.

Na forach avensowych ludziska wałkują temat wtrysków i wychodzi, że najlepiej kupić nowe (a to boli kosztowo).

 

Zamiast dwumasy można wrzucić jednomas - w którymś modelu Toyka do tych silników montowała jednomasy i ZTCW nie ma konieczności robienia żadnych przeróbek. Wtedy zbijasz koszt wymiany sprzęgła+koła zamachowego o połowę.

 

Zawieszenia pancerne (poza łącznikami stabilizatora, te padają jak muchy i nie ma rozsądnych zamienników, a w ASO swoje kosztują).

Blacharsko jak na japończyki świetnie trzymają się.

 

Problem ze skrzyniami był w 1.4D4D. Benzyniaki i 2.0D4D ten problem nie dotyczył.

 

Polecam E12 - świetne auta, szczególnie z 1.6 VVT-i :-) Przejeździłem tymi autami setki kkm, tak prywatnym jak i służbowymi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0 D4D 110KM w Avensis T22. Na liczniku prawdziwe 292tyś km. i co do silnika to zaraz po kupnie auta (ok 3tyś temu) wymieniłem dwa zaworki SCV, koszt ok 650zł za zaworki, wymiana 30min pod domem. Silnik nie miał w ogóle mocy, mocniejsze wciśnięcie gazu powodowało zamulenie i duszenie auta. Poza tym jestem zadowolony, przesiadłem się z A4 b5 1.9TDI 90KM i silnik w Ave to zupełnie inna bajka zwłaszcza jeśli chodzi o kulturę pracy chociaż dynamika wydawała się lepsza w A4.

 

W rodzinie mieliśmy Corolle E12 z 2.0 D4D 90KM i w niej faktycznie poleciały wtryskiwacze, objaw był taki, że przy jeździe autostradą nastąpił nagły spadek mocy (ledwo 100km/h ciągnął) i dziwna praca silnika. Po zgaszeniu auta, odczekaniu chwili i ponownym odpaleniu wróciło do normy ale później takie akcje się jeszcze kilka razy powtórzyły. Diagnoza - kończą się wtryski a koszt naprawy był zbyt wysoki by się w to bawić, auto poszło do ludzi za psie pieniądze.

 

Znajomy miał też Corolle E12 z tym samym silnikiem tylko sedan, kupiona nowa w polskim salonie to jedynie co narzekał na puszczający paliwo bak. Rozszczelnił się na zgrzewie i powyżej połowy baku ciekło paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeróbka dwumasu na jednomas to koszt sprzęgła 850 zł i sztywnego koła około 200 zł.

Inna kultura pracy silnika będzie w takim przypadku.Dla 800 stówek warto ryzykować :hmm:

 

Edyta nawet nie 800 a niespełna 400.

 

Zestaw Valeo 4p ze sztywnym kołem jakieś 400 stówki tańsze.Chyba ,że będziesz chciał regenerować ale to już głupota do kwadratu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro 90KM nie miało DKZ i było wszystko ok, to dlaczego w 116 ma być gorzej? Warunek jest jeden - żadnej chińszczyzny tylko oryginalne części.

Zestaw ze sztywnym kołem zamachowym robi tylko Valeo(zestawy 4p),jak dla mnie do Toyoty tylko Aisina bym zakładał.A rożnica pomiędzy tym co ma być fabrycznie a oryginałem  jest minimalna.Gdyby było to 2 tys to można się zastanawiać.Ale zrobisz jak uważasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.