TIMMY Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Hejka! Zrobiłem już Stilkiem trochę ponad tysiąc kilometrów i co nieco się dowiedziałem. Ogólnie musze powiedzieć ze to naprawdę fajne auto Wraz z wzrostem przejechanych kilometrów i zaglądaniem w coraz to głębsze zakamarki auta, pojawiają się kolejne pytania. Po pierwsze, z okolic sterowania klimą automatyczną dochodzą po przekręceniu zapłonu dziwne dźwięki. Takie co sekundowe bzzz...bzzz...bzzz...bzzz... I tak cały czas. Gdzieś tam w necie wyczytałem że to jakaś klapka od klimy. Zrobiłem kalibrację i po zakończeniu wyszło mi na górze "00" na dole po lewej "00" a po prawej "01" Co dalej? Drugie pytanko dotyczy radia. Strasznie kiepsko odbiera tuner. Cały czass gubi stereo i szumi, trzeszczy itp... I to na najmocniejszych stacjach. Co można zrobić żeby było lepiej? Na kąciku jest odnośnik do jakichś zaawansowanych funkcji radia, w tym diagnostyki tunera, ale linka jest martwa. Możecie podać kombinację do dostania się do tych ustawień? Trzecie, podpowiedzcie najprostszy sposób podłączenia się do komputera auta. Jaki soft i może jakieś linki do sprawdzonego sprzedawcy odpowiedniego kabla. Temat mam ogarnięty z Volkswagenem, ale o Fiacie jeszcze nie mam pojęcia. Coś w stylu VCDS dla VW. I po czwarte, co to za magiczny czerwony sznureczek który znalazłem za boczkiem bagażnika po prawej stronie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Takie co sekundowe bzzz...bzzz...bzzz...bzzz... I tak cały czas. Gdzieś tam w necie wyczytałem że to jakaś klapka od klimy. Jakiś aktywator. Zrobiłem kalibrację i po zakończeniu wyszło mi na górze "00" na dole po lewej "00" a po prawej "01" Co dalej? Podłączyć komputer i odczytać dokładny błąd. Trzecie, podpowiedzcie najprostszy sposób podłączenia się do komputera auta. Jaki soft i może jakieś linki do sprawdzonego sprzedawcy odpowiedniego kabla. Tu masz wszystko opisane.I po czwarte, co to za magiczny czerwony sznureczek który znalazłem za boczkiem bagażnika po prawej stronie?To jest sznurek autodestrukcji, jak go pociągniesz to masz 5 sekund, żeby się oddalić. A poważnie to jest awaryjne otwieranie klapki wlewu paliwa. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 9 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Jakiś aktywator. Podłączyć komputer i odczytać dokładny błąd. Tu masz wszystko opisane.To jest sznurek autodestrukcji, jak go pociągniesz to masz 5 sekund, żeby się oddalić. A poważnie to jest awaryjne otwieranie klapki wlewu paliwa. Pozdrawiam BAS Dzięki! Trochę dużo dość leciwych już informacji o połączeniu. Nic od tamtej pory się nie zmieniło? Zapytam inaczej. Ten kabel do czegoś się nadaje? http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-elm-327-fiat-stilo-ulysse-i5477535442.html I do tego Fiat Ecu Scan? Zabangla to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Teoretycznie tak, w praktyce poczytaj w tamtym temacie o problemie rezystora. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 viaken.pl komplet kabli vag kkl. Elm. I przejsciowki do obslugi roznych podzespolow z aut grupy fiat. Do podstawowego wgladu w ecu wystarczy vag kkl plus fes/mes ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 viaken.pl komplet kabli vag kkl. Elm. I przejsciowki do obslugi roznych podzespolow z aut grupy fiat. Do podstawowego wgladu w ecu wystarczy vag kkl plus fes/mes ;-) Czyli np ten? http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-czarny.html Chodzi mi raczej o podstawowe funkcje diagnostyczne. Poza sprawdzaniem i kasowaniem błędów chcę także np aktywować z powrotem kierunkowskazy przy otwieraniu/zamykaniu z pilota. Oczywiście jak odzyskam pin immo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Co do tunera, zacznij od najprostszego i wymien sam bat anteny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Czyli np ten? http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-czarny.html Chodzi mi raczej o podstawowe funkcje diagnostyczne. Poza sprawdzaniem i kasowaniem błędów chcę także np aktywować z powrotem kierunkowskazy przy otwieraniu/zamykaniu z pilota. Oczywiście jak odzyskam pin immo. Lepiej kup KKL-a z przełącznikiem, specjalnie dedykowanego do FES-a. http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html Z tym, że nim nie dostaniesz się do body computera - do tego jest potrzebny ELM327. Pewłny zestaw do wszystrkiego kosztuje 199 zł: http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 @@manic ja tam bym zaczął od jeszcze jednej innej rzeczy najtańszej i w o ogóle. Odkręcił bym kabelek przymocowany do anteny (bata) i dobrze bym wyczyścił styki. U mnie po takim zabiegu jakość odbieranych stacji poprawiła się bardzo, a nawet i pojawiły się nowe stacje których wcześniej nie łapało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Lepiej kup KKL-a z przełącznikiem, specjalnie dedykowanego do FES-a. http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html Z tym, że nim nie dostaniesz się do body computera - do tego jest potrzebny ELM327. Pewłny zestaw do wszystrkiego kosztuje 199 zł: http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html Ok, dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 @@manic ja tam bym zaczął od jeszcze jednej innej rzeczy najtańszej i w o ogóle. Odkręcił bym kabelek przymocowany do anteny (bata) i dobrze bym wyczyścił styki. U mnie po takim zabiegu jakość odbieranych stacji poprawiła się bardzo, a nawet i pojawiły się nowe stacje których wcześniej nie łapało Miałem zamiar to właśnie zrobić i dodatkowo wyjąć radio i tam jeszcze sprawdzić połączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 przy radiu też możesz sprawdzić, ewentualnie użyć jakiegoś kontaktu do czyszczenia albo coś w tym stylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 lub kupic wzmacniacz fal fm. Gdzies mialem w szpargolach oryginalny fiat alfa lancia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 lub kupic wzmacniacz fal fm. Gdzies mialem w szpargolach oryginalny fiat alfa lancia. Mogę kupić. Chodziło mi o to czy ten typ tak ma, czy tylko mi coś szwankuje. Spradzę najpierw te połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Na kąciku jest odnośnik do jakichś zaawansowanych funkcji radia, w tym diagnostyki tunera, ale linka jest martwa. Możecie podać kombinację do dostania się do tych ustawień? 1. Włącz odtwarzacz 2. Wciśnij równocześnie przyciski "3" oraz "6" i przytrzymaj do momentu aż ułyszysz wysoki ton z głośników Jesteś teraz w module diagnostycznym, w którym możesz wykonąć następujące testy: a) TEST PROCESORA I MODUŁÓW – wciśnij przycisk "1". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "COMMS TEST – PASS" b) TEST KOMINIKACJI ZMIENIARKI CD – wciśnij przycisk "2". Jeśli podłączono urządzenie Blaupunkt IDC-A09, na wyświetlaczu pojawi się komunikat "CDC CONNECTED". Jeśli nie, oznacza to, że wystąpił problem z komunikacją urządzeń lub zmieniarka nie została podłączona. c) TEST SIŁY SYGNAŁU – wciśnij przycisk "3". Wskaźnik siły sygnału radiowego odbieranego przez radioodtwarzacz zostanie wyświetlony jako wartość napięcia (np. SIGNAL STRENGHT 1.6V). d) TEST SUMY KONTROLNEJ PAMIĘCI WEW. (EEPROM) - wciśnij "4". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "CHECKSUM - PASS e) TEST WYŚWIETLACZA – wciśnij przycisk "5". W tym momencie na wyświetlaczu zapalą się wszystkie piksele dostępnych ikonek f) TEST NA ZWARCIA I OBWODY OTWARTE – wciśnij przycisk "6". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "SHORT CIRCUIT – OK" (test pozytywny) Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: GND SHORT', oznacza to zwarcie w kierunku masy na wejściu anteny radiowej; Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: BATT SHORT', oznacza to zwarcie w kierunku dodatniego bieguna akumulatora na wejściu anteny radiowej; Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: OPEN CCT', oznacza to obwód otwarty na wejściu anteny radiowej g) TEST GŁOŚNIKÓW - wciskając przycisk ">>" przetestujesz 4 głośniki oraz 4 tweetery. W przypadku wystąpienia zwarcia jednego lub kilku głośników, na wyświetlaczu pojawi się wykaz elementów z literą X obok, która wskazuje na pojawienie się usterki głośnika. Pojawienie się plamki oznacza, że kanał / kanały nie są zwarte. LF = głośnik przedni lewy RF = głośnik przedni prawy LR = głośnik tylny lewy RR = głośnik tylny prawy X = głośnik zwarty Plamka = kanał głośnika nie zwarty Aby wyjść z modułu diagnostycznego wyłącz radioodtwarzacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 13 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 1. Włącz odtwarzacz 2. Wciśnij równocześnie przyciski "3" oraz "6" i przytrzymaj do momentu aż ułyszysz wysoki ton z głośników Jesteś teraz w module diagnostycznym, w którym możesz wykonąć następujące testy: a) TEST PROCESORA I MODUŁÓW – wciśnij przycisk "1". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "COMMS TEST – PASS" b) TEST KOMINIKACJI ZMIENIARKI CD – wciśnij przycisk "2". Jeśli podłączono urządzenie Blaupunkt IDC-A09, na wyświetlaczu pojawi się komunikat "CDC CONNECTED". Jeśli nie, oznacza to, że wystąpił problem z komunikacją urządzeń lub zmieniarka nie została podłączona. c) TEST SIŁY SYGNAŁU – wciśnij przycisk "3". Wskaźnik siły sygnału radiowego odbieranego przez radioodtwarzacz zostanie wyświetlony jako wartość napięcia (np. SIGNAL STRENGHT 1.6V). d) TEST SUMY KONTROLNEJ PAMIĘCI WEW. (EEPROM) - wciśnij "4". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "CHECKSUM - PASS e) TEST WYŚWIETLACZA – wciśnij przycisk "5". W tym momencie na wyświetlaczu zapalą się wszystkie piksele dostępnych ikonek f) TEST NA ZWARCIA I OBWODY OTWARTE – wciśnij przycisk "6". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "SHORT CIRCUIT – OK" (test pozytywny) Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: GND SHORT', oznacza to zwarcie w kierunku masy na wejściu anteny radiowej; Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: BATT SHORT', oznacza to zwarcie w kierunku dodatniego bieguna akumulatora na wejściu anteny radiowej; Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: OPEN CCT', oznacza to obwód otwarty na wejściu anteny radiowej g) TEST GŁOŚNIKÓW - wciskając przycisk ">>" przetestujesz 4 głośniki oraz 4 tweetery. W przypadku wystąpienia zwarcia jednego lub kilku głośników, na wyświetlaczu pojawi się wykaz elementów z literą X obok, która wskazuje na pojawienie się usterki głośnika. Pojawienie się plamki oznacza, że kanał / kanały nie są zwarte. LF = głośnik przedni lewy RF = głośnik przedni prawy LR = głośnik tylny lewy RR = głośnik tylny prawy X = głośnik zwarty Plamka = kanał głośnika nie zwarty Aby wyjść z modułu diagnostycznego wyłącz radioodtwarzacz. Bomba! Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 13 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Bomba! Dzięki! Wszystkie testy przeszły pomyślnie. Siła sygnału to 0,7V. Mało? Dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.