Skocz do zawartości

Druga porcja pytań.


TIMMY

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka!

Zrobiłem już Stilkiem trochę ponad tysiąc kilometrów i co nieco się dowiedziałem.

Ogólnie musze powiedzieć ze to naprawdę fajne auto  :ok:

Wraz z wzrostem przejechanych kilometrów i zaglądaniem w coraz to głębsze zakamarki auta,

pojawiają się kolejne pytania.

Po pierwsze, z okolic sterowania klimą automatyczną dochodzą po przekręceniu zapłonu dziwne dźwięki.

Takie co sekundowe bzzz...bzzz...bzzz...bzzz... I tak cały czas.

Gdzieś tam w necie wyczytałem  że to jakaś klapka od klimy.

Zrobiłem kalibrację i po zakończeniu wyszło mi na górze "00" na dole po lewej "00" a po prawej "01"

Co dalej?

 

Drugie pytanko dotyczy radia. 

Strasznie kiepsko odbiera tuner.

Cały czass gubi stereo i szumi, trzeszczy itp...

I to na najmocniejszych stacjach.

Co można zrobić żeby było lepiej?

Na kąciku jest odnośnik do jakichś zaawansowanych funkcji radia, w tym diagnostyki tunera, ale linka jest martwa.

Możecie podać kombinację do dostania się do tych ustawień?

 

Trzecie, podpowiedzcie najprostszy sposób podłączenia się do komputera auta.

Jaki soft i może jakieś linki do sprawdzonego sprzedawcy odpowiedniego kabla.

Temat mam ogarnięty z Volkswagenem, ale o Fiacie jeszcze nie mam pojęcia.

Coś w stylu VCDS dla VW.

 

I po czwarte, co to za magiczny czerwony sznureczek który znalazłem za boczkiem bagażnika po prawej stronie?

post-138230-0-87364300-1439151190_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie co sekundowe bzzz...bzzz...bzzz...bzzz... I tak cały czas.

Gdzieś tam w necie wyczytałem  że to jakaś klapka od klimy.

Jakiś aktywator.

Zrobiłem kalibrację i po zakończeniu wyszło mi na górze "00" na dole po lewej "00" a po prawej "01"

Co dalej?

Podłączyć komputer i odczytać dokładny błąd.

Trzecie, podpowiedzcie najprostszy sposób podłączenia się do komputera auta.

Jaki soft i może jakieś linki do sprawdzonego sprzedawcy odpowiedniego kabla.

Tu masz wszystko opisane.

I po czwarte, co to za magiczny czerwony sznureczek który znalazłem za boczkiem bagażnika po prawej stronie?

To jest sznurek autodestrukcji, jak go pociągniesz to masz 5 sekund, żeby się oddalić. ;)

A poważnie to jest awaryjne otwieranie klapki wlewu paliwa.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś aktywator.

Podłączyć komputer i odczytać dokładny błąd.

Tu masz wszystko opisane.To jest sznurek autodestrukcji, jak go pociągniesz to masz 5 sekund, żeby się oddalić. ;)

A poważnie to jest awaryjne otwieranie klapki wlewu paliwa.

Pozdrawiam BAS

Dzięki!

Trochę dużo dość leciwych już informacji o połączeniu.

Nic od tamtej pory się nie zmieniło?

Zapytam inaczej. Ten kabel do czegoś się nadaje?

http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-elm-327-fiat-stilo-ulysse-i5477535442.html

I do tego Fiat Ecu Scan?

Zabangla to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viaken.pl komplet kabli vag kkl. Elm. I przejsciowki do obslugi roznych podzespolow z aut grupy fiat.

Do podstawowego wgladu w ecu wystarczy vag kkl plus fes/mes ;-)

Czyli np ten?

http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-czarny.html

Chodzi mi raczej o podstawowe funkcje diagnostyczne.

Poza sprawdzaniem i kasowaniem błędów chcę także np aktywować z powrotem kierunkowskazy przy otwieraniu/zamykaniu 

z pilota. Oczywiście jak odzyskam pin immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np ten?

http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-czarny.html

Chodzi mi raczej o podstawowe funkcje diagnostyczne.

Poza sprawdzaniem i kasowaniem błędów chcę także np aktywować z powrotem kierunkowskazy przy otwieraniu/zamykaniu 

z pilota. Oczywiście jak odzyskam pin immo.

 

 

Lepiej kup KKL-a z przełącznikiem, specjalnie dedykowanego do FES-a. http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

 

Z tym, że nim nie dostaniesz się do body computera - do tego jest potrzebny ELM327.

Pewłny zestaw do wszystrkiego  kosztuje 199 zł:   http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@manic ja tam bym zaczął od jeszcze jednej innej rzeczy najtańszej i w o ogóle. Odkręcił bym kabelek przymocowany do anteny (bata) i dobrze bym wyczyścił styki. U mnie po takim zabiegu jakość odbieranych stacji poprawiła się bardzo, a nawet i pojawiły się nowe stacje których wcześniej nie łapało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kup KKL-a z przełącznikiem, specjalnie dedykowanego do FES-a. http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

 

Z tym, że nim nie dostaniesz się do body computera - do tego jest potrzebny ELM327.

Pewłny zestaw do wszystrkiego  kosztuje 199 zł:   http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html

Ok, dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@manic ja tam bym zaczął od jeszcze jednej innej rzeczy najtańszej i w o ogóle. Odkręcił bym kabelek przymocowany do anteny (bata) i dobrze bym wyczyścił styki. U mnie po takim zabiegu jakość odbieranych stacji poprawiła się bardzo, a nawet i pojawiły się nowe stacje których wcześniej nie łapało

Miałem zamiar to właśnie zrobić i dodatkowo wyjąć radio i tam jeszcze sprawdzić połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub kupic wzmacniacz fal fm. Gdzies mialem w szpargolach oryginalny fiat alfa lancia.

Mogę kupić. 

Chodziło mi o to czy ten typ tak ma, czy tylko mi coś szwankuje.

Spradzę najpierw te połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kąciku jest odnośnik do jakichś zaawansowanych funkcji radia, w tym diagnostyki tunera, ale linka jest martwa.

Możecie podać kombinację do dostania się do tych ustawień?

 

 

1. Włącz odtwarzacz

2. Wciśnij równocześnie przyciski "3" oraz "6" i przytrzymaj do momentu aż ułyszysz wysoki ton z głośników

Jesteś teraz w module diagnostycznym, w którym możesz wykonąć następujące testy:

 

a) TEST PROCESORA I MODUŁÓW – wciśnij przycisk "1". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "COMMS TEST – PASS"

 

b) TEST KOMINIKACJI ZMIENIARKI CD – wciśnij przycisk "2". Jeśli podłączono urządzenie Blaupunkt IDC-A09, na wyświetlaczu pojawi się komunikat "CDC CONNECTED". Jeśli nie, oznacza to, że wystąpił problem z komunikacją urządzeń lub zmieniarka nie została podłączona.

 

c) TEST SIŁY SYGNAŁU – wciśnij przycisk "3". Wskaźnik siły sygnału radiowego odbieranego przez radioodtwarzacz zostanie wyświetlony jako wartość napięcia (np. SIGNAL STRENGHT 1.6V).

 

d) TEST SUMY KONTROLNEJ PAMIĘCI WEW. (EEPROM) - wciśnij "4". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "CHECKSUM - PASS

 

e) TEST WYŚWIETLACZA – wciśnij przycisk "5". W tym momencie na wyświetlaczu zapalą się wszystkie piksele dostępnych ikonek

 

f) TEST NA ZWARCIA I OBWODY OTWARTE – wciśnij przycisk "6". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "SHORT CIRCUIT – OK" (test pozytywny)

 

Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: GND SHORT', oznacza to zwarcie w kierunku masy na wejściu anteny radiowej;

Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: BATT SHORT', oznacza to zwarcie w kierunku dodatniego bieguna akumulatora na wejściu anteny radiowej;

Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: OPEN CCT', oznacza to obwód otwarty na wejściu anteny radiowej

 

g) TEST GŁOŚNIKÓW - wciskając przycisk ">>" przetestujesz 4 głośniki oraz 4 tweetery.

W przypadku wystąpienia zwarcia jednego lub kilku głośników, na wyświetlaczu pojawi się wykaz elementów z literą X obok, która wskazuje na pojawienie się usterki głośnika. Pojawienie się plamki oznacza, że kanał / kanały nie są zwarte.

LF = głośnik przedni lewy

RF = głośnik przedni prawy

LR = głośnik tylny lewy

RR = głośnik tylny prawy

X = głośnik zwarty

Plamka = kanał głośnika nie zwarty

 

Aby wyjść z modułu diagnostycznego wyłącz radioodtwarzacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Włącz odtwarzacz

2. Wciśnij równocześnie przyciski "3" oraz "6" i przytrzymaj do momentu aż ułyszysz wysoki ton z głośników

Jesteś teraz w module diagnostycznym, w którym możesz wykonąć następujące testy:

 

a) TEST PROCESORA I MODUŁÓW – wciśnij przycisk "1". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "COMMS TEST – PASS"

 

b) TEST KOMINIKACJI ZMIENIARKI CD – wciśnij przycisk "2". Jeśli podłączono urządzenie Blaupunkt IDC-A09, na wyświetlaczu pojawi się komunikat "CDC CONNECTED". Jeśli nie, oznacza to, że wystąpił problem z komunikacją urządzeń lub zmieniarka nie została podłączona.

 

c) TEST SIŁY SYGNAŁU – wciśnij przycisk "3". Wskaźnik siły sygnału radiowego odbieranego przez radioodtwarzacz zostanie wyświetlony jako wartość napięcia (np. SIGNAL STRENGHT 1.6V).

 

d) TEST SUMY KONTROLNEJ PAMIĘCI WEW. (EEPROM) - wciśnij "4". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "CHECKSUM - PASS

 

e) TEST WYŚWIETLACZA – wciśnij przycisk "5". W tym momencie na wyświetlaczu zapalą się wszystkie piksele dostępnych ikonek

 

f) TEST NA ZWARCIA I OBWODY OTWARTE – wciśnij przycisk "6". Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "SHORT CIRCUIT – OK" (test pozytywny)

 

Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: GND SHORT', oznacza to zwarcie w kierunku masy na wejściu anteny radiowej;

Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: BATT SHORT', oznacza to zwarcie w kierunku dodatniego bieguna akumulatora na wejściu anteny radiowej;

Jeżeli pojawi się komunikat 'ANTENA: OPEN CCT', oznacza to obwód otwarty na wejściu anteny radiowej

 

g) TEST GŁOŚNIKÓW - wciskając przycisk ">>" przetestujesz 4 głośniki oraz 4 tweetery.

W przypadku wystąpienia zwarcia jednego lub kilku głośników, na wyświetlaczu pojawi się wykaz elementów z literą X obok, która wskazuje na pojawienie się usterki głośnika. Pojawienie się plamki oznacza, że kanał / kanały nie są zwarte.

LF = głośnik przedni lewy

RF = głośnik przedni prawy

LR = głośnik tylny lewy

RR = głośnik tylny prawy

X = głośnik zwarty

Plamka = kanał głośnika nie zwarty

 

Aby wyjść z modułu diagnostycznego wyłącz radioodtwarzacz.

Bomba! Dzięki!  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.