COffin Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 wczoraj sprzedałem swoją autolawetę na Renault Master ... małe podsumowanie dla ciekawych , auto mialo mikroskopijny przebieg bo tylko 140 tyś.km. ale ... czas leci .. . w ciągu tych 8 lat i 140 tyś. km. - chłodnica wody przerdzewiała ( jakieś dwa lata temu ) - wysprzęglik padł ( demontaż skrzyni żeby wymienić ) wiec wymienione też sprzęgło ( 120 tyś. ) - tarcze ham przód i tył - dwa razy klocki przód - rozrząd kpl. - sworzeń wahacza przedniego prawy dolny 2x - olej i filtry to nie wiem ile razy , czasem co roku czasem co 15 tyś km. z ciekawostek - AKUMULATOR ORYGINAŁ - ani razu nie zawiódł ,a zasilał też wyciągarkę - baterie w pilotach oryginalne - na te 140 tyś km wystarczył praktycznie komplet opon letnich oryginalnych i zimowych kupionych razem z autem - zero kłopotów z układem wtryskowych , turbo itp. żadnej kolizji ani wypadku raz wracało do firmy na linie ... jak padł wysprzęglik ... poza tym nigdy nie zawiodło wnioski : osobowego auta raczej nie kupie nowego natomiast użytkowe jak najbardziej , bezcenny jest spokój i niezawodność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 skrzynia 6? za ile poszła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Swoją drogą wysprzęglik zintegrowany z łożyskiem oporowym to jeden z najbardziej kretyńskich pomysłów Komu przeszkadzał wysprzęglik zewnętrzny? Ciekawe czy w prawdziwych (dużych) ciężarówkach też wprowadzili tę nowość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 dCi 120? Ile Ci palił ten master? Mój od 9 w trasie (nawet na pusto i przy prędkościach max 100 km/h) do nawet powyżej 10 na mieście lubi wciągnąć, a to chyba dosyć dużo, zwłaszcza że jest pozbawiony wszelkich "bajerów" oprócz radia. Nie jest katowany gazem i hamulcem na przemian, często hamowany silnikiem, a przeładowany jechał tylko dwa razy na kilkukilometrowych odcinkach, więc ten aspekt pomijam. Największym zawodem jest rozrusznik, który właśnie po raz drugi był regenerowany, a samochód jest u mnie dopiero niespełna 3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Ciekawe czy w prawdziwych (dużych) ciężarówkach też wprowadzili tę nowość Oczywiście volvo z I shiftem posiada taki wysprzęglik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Mamy w pracy Nissana Primastara (bliźniak renault trafic) z tym silnikiem w wersji 150KM. Rocznik ten sam, przebieg podobny (120tys ale duża większość z tego to jazda po Wrocławiu). Usterki bardzo podobne. Stabilizator tylny wymieniany jeszcze na gwarancji bo zaczął stukać. W przednim zawieszeniu kilka razy wymieniane już były końcówki drążków i sworznie wahaczy (podobno zawieszenie jest z identyczne jak w renault laguna więc niezbyt wytrzymałe jak dla busa). Przy około 100tys poleciał wysprzęglik, potem zaczęło kończyć się sprzęgło i jakieś 5tys km temu pękła podstawa pedałów, z tego powodu sprzęgło zaczęło bardzo słabo rozłączać napęd (podobno standard w tym modelu). Klocki były wymieniane 2x, tarcze 1x. Opony fabryczne całoroczne skończyły się przy ok 90tys. Aktualnie pomyka na nowym komplecie całorocznych matadoorów Raz był jakiś problem z elektroniką silnika na gwarancji. Kontrolka service i tryb awaryjny (moc silnika obniżona do minimum) ale w ASO jakoś sobie z tym poradzili i więcej problemów z silnikiem ani skrzynią nie było. Bardzo żwawy jak na podwyższonego busa, Vmax to ok 190km/h i nawet przy tej prędkości pewnie trzyma się drogi. Akumulator też jeszcze fabryczny i daje rade mimo katowania w jeździe miejskiej. Musiał być tylko raz doładowany zimą ok 2 lata temu po staniu przez weekend na mrozie poniżej -20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 primastar i trafic to maja swoje problemy. zle zaprojektowane podszybie gdzie woda leje sie na silnik i instalacje elektryczna,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 i na wtryski potem ch wyciagnac nie mozna i trzeba z cala glowica wymienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 - chłodnica wody przerdzewiała ( jakieś dwa lata temu ) - wysprzęglik padł ( demontaż skrzyni żeby wymienić ) wiec wymienione też sprzęgło ( 120 tyś. ) - tarcze ham przód i tył - dwa razy klocki przód - rozrząd kpl. - sworzeń wahacza przedniego prawy dolny 2x - olej i filtry to nie wiem ile razy , czasem co roku czasem co 15 tyś km. z ciekawostek - AKUMULATOR ORYGINAŁ - ani razu nie zawiódł ,a zasilał też wyciągarkę - baterie w pilotach oryginalne - na te 140 tyś km wystarczył praktycznie komplet opon letnich oryginalnych i zimowych kupionych razem z autem - zero kłopotów z układem wtryskowych , turbo itp. osobowego auta raczej nie kupie nowego natomiast użytkowe jak najbardziej , bezcenny jest spokój i niezawodność U mnie podobnie (tyle, że Master z 2008 roku - VIN na 2009). Też poleciał wysprzęglik, też strzeliła chłodnica płynu chłodzącego, też nie ma żadnego problemu ze strony osprzętu silnika. U mnie padł akumulator - ale pewnie dlatego, że auta użytkowe zimą praktycznie cały czas stoją w garażu - fakt, że co jakiś czas "przepalane", ale mimo wszystko komfortu akumulator nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 dCi 120? Ile Ci palił ten master? Mój od 9 w trasie (nawet na pusto i przy prędkościach max 100 km/h) do nawet powyżej 10 na mieście lubi wciągnąć, a to chyba dosyć dużo, zwłaszcza że jest pozbawiony wszelkich "bajerów" oprócz radia. Nie jest katowany gazem i hamulcem na przemian, często hamowany silnikiem, a przeładowany jechał tylko dwa razy na kilkukilometrowych odcinkach, więc ten aspekt pomijam. Największym zawodem jest rozrusznik, który właśnie po raz drugi był regenerowany, a samochód jest u mnie dopiero niespełna 3 lata. poniżej 9 to nigdy raczej , do 12 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 skrzynia 6? za ile poszła? tak 6 biegów 27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 ile miałeś ładowności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 ile miałeś ładowności? 2230 ważył na wadze z 50 % paliwa stalowy solidny najazd 4,5 długi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 A u mnie właśnie znowu rozrusznik przestaje załapywać za koło zamachowe. Kocham francuskie sprzęty, bo przypominają, że samochód to nie tylko paliwo i opłaty, lecz również inne obowiązki - ale takich akcji z rozrusznikiem to nie miałem nawet w swoim przeklętym C15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Sprzedałeś i nie będzie już potrzebna, czy bierzesz nową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Swoją drogą wysprzęglik zintegrowany z łożyskiem oporowym to jeden z najbardziej kretyńskich pomysłów Komu przeszkadzał wysprzęglik zewnętrzny? Ciekawe czy w prawdziwych (dużych) ciężarówkach też wprowadzili tę nowość dokładnie , fiat też zaczął stosować te wynalazki , we wcześniejszych jtd miałem osobno wysprzęglik na skrzyni i osobno łożysko oporowe , a w stilo juz zaczęła się era zintegrowanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.