elciapek Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 No więc właśnie. Niby najprostsza z możliwych "ewolucji" na motoycklu tylko...... dlaczego u mnie to nie działa? Wczoraj w ramach testu sprzęgła postanowiłem przypalić co nieco z marnym skutkiem. Obroty na 6000.... - strzał z klamki i...................... gaśnie - powolne puszczanie sprzęgła i.......... obroty spadają, aż do zdławienia silnika To co mi przyszło do głowy: - zintegrowany ABS (na postoju sprawdzałem i tył się nie blokuje na naciśnięciu klamki; podczas jazdy również nie zauważyłem, żeby tył mi łapał). Wniosek: brak - ASC - po rozszyfrowaniu VIN wychodzi, że tego nie mam. Nie zakładam, żeby ktoś sobie ot tak dodał. Sprzęt to oczywiście K1200R Sport Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Przed puszczeniem sprzęgła odkręć gaz do końca a nie się ograniczasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 31 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Hehe... Sprzęgiełko (same części) to 6000PLN Nie chce mi się wierzyć, że niskie obroty mogą tu być przyczyną braku palenia gumy, tym bardziej, że gumy są twarde i zerwanie przyczepności na nich nie stanowi problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Jako, że zacząłem od razu od drogich sprzętów to żal mi było/jest je katować i przez to nie umiem/nie próbowałem jeszcze ani palenia gumy, ani latania na kole... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Oprzyj przednie koło o wysoki krawężnik albo mur i spróbuj. Nie będziesz musiał wciskać hebla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 31 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Oprzyj przednie koło o wysoki krawężnik albo mur i spróbuj. Nie będziesz musiał wciskać hebla Żebyśmy się zrozumieli: mi nie chodzi o to, żeby za wszelką cenę przypalić gumę tylko o zrozumienie dlaczego u mnie dzieje się jak się dzieje Z youtube wynika, że jest to możliwe i nie potrzeba do tego celu ściany/krawężnika: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golec20 Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Przed puszczeniem sprzęgła odkręć gaz do końca a nie się ograniczasz I niech tak skończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Hehe... Sprzęgiełko (same części) to 6000PLN Nie chce mi się wierzyć, że niskie obroty mogą tu być przyczyną braku palenia gumy, tym bardziej, że gumy są twarde i zerwanie przyczepności na nich nie stanowi problemu Podejrzewam, że na luzie podkręcenie do 6000rpm to dotknięcie manetki. Tyle nie wystarczy, żeby spalić laczka. Jak chcesz to odkręć na te 6k rpm ale w momencie puszczania sprzęgła manetka musi być odkręcona na maksa. Potem sobie odejmiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 No więc właśnie. Niby najprostsza z możliwych "ewolucji" na motoycklu tylko...... dlaczego u mnie to nie działa? Wczoraj w ramach testu sprzęgła postanowiłem przypalić co nieco z marnym skutkiem. Obroty na 6000.... - strzał z klamki i...................... gaśnie - powolne puszczanie sprzęgła i.......... obroty spadają, aż do zdławienia silnika To co mi przyszło do głowy: - zintegrowany ABS (na postoju sprawdzałem i tył się nie blokuje na naciśnięciu klamki; podczas jazdy również nie zauważyłem, żeby tył mi łapał). Wniosek: brak - ASC - po rozszyfrowaniu VIN wychodzi, że tego nie mam. Nie zakładam, żeby ktoś sobie ot tak dodał. Sprzęt to oczywiście K1200R Sport Jakieś pomysły? Tak z ciekawości.. Na cholerę ta umiejętność? Nigdy chyba tego nie zakumam. Moto dostaje, guma wszędzie się klei, smród i nic więcej... Wole oponę gubić na asfalcie jak jadę... Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 No więc Jakieś pomysły? Eeee... jak będziesz na siłę próbował to zjarasz sprzęgło Oprzeć się ciężarem na kierownicy, aby dociążyć przednie koło. Klamka wciśnięta. Jedynka, półsprzęgło, gaz odkręcony na 1/4 - takie złapanie momentu, że czujesz, że motocykl zaczyna ciągnąć, podczas gdy blokuje go przedni hamulec coś na wzór ruszania z ręcznego na wzniesieniu - najpierw doprowadzasz do "ciągnięcia"... I na koniec odkręcenie mocniej gazu z puszczeniem płynnym sprzęgła. Poczujesz tańcowanie motocykla pod tyłkiem z lewa na prawo. Jeżeli nie ma tańcowania i smrodku gumy to palisz sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 31 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Tak z ciekawości.. Na cholerę ta umiejętność? Nigdy chyba tego nie zakumam. Moto dostaje, guma wszędzie się klei, smród i nic więcej... Wole oponę gubić na asfalcie jak jadę... Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Znowu muszę sprostować.Mi nie zależy na tym, aby to zrobić za wszelką cenę, albo w ogóle żeby to robic. Tym bardziej na tym sprzęcie. Sytuacja wyszła czysto przypadkowo. Zacząłem odnosić wrażenie, że reakcja na rollgaz jest u mnie jakby spowolniona - działa jakby z opóźnieniem lub bezwładnościa (jak zwał tak zwał). Porównując to do poprzedniego sprzetu, który pomimo tego, że miał zarówno mocy jak i momentu dwa razy mniej to był bardziej narwisty i czuć było każda reakcję na zmianę położenia rollgazu. Stąd zacząłem sie zastanawiac czy nie uslizguje mi się czasem sprzęgło. I w tym momencie pojawiła się właśnie opcja sprawdzenia jak zachowuje się sprzet przy tzw. paleniu gumy a tym samym weryfikacja uslizgu sprzęgła. Ot i cała historia. Wysłane z HTC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Poćwicz na mokrym, gdzie są mniejsze opory a jak wyczujesz co i jak się dzieje z motocyklem daj na suchy asfalt. Tylko pytanie po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Nawet jak masz ABS to da się spalić gumę, w FJR jak próbowałem na trawniku to od razu kontrolka ABSu się zaczęła świecić. ABS byl, kontroli trakcji brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Tylko pytanie po co? Pytanie laika... Ciepła opona to klejąca opona! Odpowiedź brzmi zatem- dla bezpieczeństwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Chyba dla ziutków pałujących na prostej Wolę rozgrzewać w zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Poćwicz na mokrym, gdzie są mniejsze opory a jak wyczujesz co i jak się dzieje z motocyklem daj na suchy asfalt. Tylko pytanie po co? Patrz wyjaśnienie jeden post wyżej od Twojego.Teraz tylko najbardziej mnie intryguje dlaczego nie mogę tego zrobić. Chciałbym tyko to wiedzieć, zrozumieć sprzęt. Wysłane z HTC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Czyli podejrzewasz, że coś ze sprzętem jest nie tak i zamiast jechać do serwisu potwierdzić bądź rozwiać obawy chcesz to sprawdzić paląc gumę... Good luck PS Laka paliłem nawet motorynką więc jak sprzęt nie daje rady to albo już nie ma po co jechać do serwisu albo sprzęt gwizda a kierowca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 - zintegrowany ABS (na postoju sprawdzałem i tył się nie blokuje na naciśnięciu klamki; podczas jazdy również nie zauważyłem, żeby tył mi łapał). Wniosek: brak - ASC - po rozszyfrowaniu VIN wychodzi, że tego nie mam. Nie zakładam, żeby ktoś sobie ot tak dodał. Sprzęt to oczywiście K1200R Sport Jakieś pomysły? oj, coś mi się wydaje, że w k1200 już były zintegrowane hamulce jak ktoś pisał wyżej spróbuj oprzeć o ściane lub, odpuść i jeździj spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Zacząłem odnosić wrażenie, że reakcja na rollgaz jest u mnie jakby spowolniona - działa jakby z opóźnieniem lub bezwładnościa (jak zwał tak zwał). Porównując to do poprzedniego sprzetu, który pomimo tego, że miał zarówno mocy jak i momentu dwa razy mniej to był bardziej narwisty i czuć było każda reakcję na zmianę położenia rollgazu. Stąd zacząłem sie zastanawiac czy nie uslizguje mi się czasem sprzęgło. I w tym momencie pojawiła się właśnie opcja sprawdzenia jak zachowuje się sprzet przy tzw. paleniu gumy a tym samym weryfikacja uslizgu sprzęgła. Ot i cała historia. Może masz włączony tryb "rain" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Czyli podejrzewasz, że coś ze sprzętem jest nie tak i zamiast jechać do serwisu potwierdzić bądź rozwiać obawy chcesz to sprawdzić paląc gumę... Good luck hi: PS Laka paliłem nawet motorynką więc jak sprzęt nie daje rady to albo już nie ma po co jechać do serwisu albo sprzęt gwizda a kierowca... A Ty z każdą krostką latasz do lekarza?Wysłane z HTC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 oj, coś mi się wydaje, że w k1200 już były zintegrowane hamulce jak ktoś pisał wyżej spróbuj oprzeć o ściane lub, odpuść i jeździj spokojnie No i temat można zamknąć.Wygrał Pan talon na balon Zintegrowany ABS jednak jest na pokładzie Wysłane z HTC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 A Ty z każdą krostką latasz do lekarza? Wysłane z HTC Nie za bardzo wiem co odpisać i co ma lekarz do niesprawnego motocykla ale to chyba jakaś dzika teoria wspomagana zatruciem oparami sprzęgła od prób palenia laka może mieć z tym coś wspólnego Jak Ci palenie laka nie pomaga strzel stoppie, może to pomoże albo doczytaj instrukcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Nie za bardzo wiem co odpisać i co ma lekarz do niesprawnego motocykla ale to chyba jakaś dzika teoria wspomagana zatruciem oparami sprzęgła od prób palenia laka może mieć z tym coś wspólnego Jak Ci palenie laka nie pomaga strzel stoppie, może to pomoże albo doczytaj instrukcje Dziękuję. Byłeś bardzo pomocny.Wysłane z HTC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Dziękuję. Byłeś bardzo pomocny. Nie ma sprawy, zawsze bardzo chętnie pomagam potrzebującym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 No i temat można zamknąć. Wygrał Pan talon na balon Zintegrowany ABS jednak jest na pokładzie Wysłane z HTC no widzisz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2015 no widzisz! Miał Pan żeś rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Raczej loda, że uchronił cię przed zrobieniem jakiegoś głupstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.