Skocz do zawartości

takie luźne rozważania o nowym moto


FrugOs

Rekomendowane odpowiedzi

Mam (dość przyjemną) zagwozdkę co wybrać. Nie poznaję jednak sam siebie, bo jestem totalnie niezdecydowany. W przypadku aut zawsze wiedziałem i dalej wiem czego chcę, konkretyzowałem sobie do dwóch modeli i szukałem czegoś z najlepszym stosunkiem value/money, ale w przypadku moto szukam i szukam i wciąż nie wiem nawet czy bardziej odpowiada mi turystyk czy naked. ;]

 

Spiszę tu sobie co mi się podoba.

- Kawasaki ER6 (raczej N, ale...)

- Suzuki SV650

- Suzuki GSF600N (bandit)

- Honda CB 600F Hornet

- Honda Transalp

- Suzuki Vstrom  :serducha:

 

Ogólnie rzecz biorąc: silnik minimum 600/650.

Rocznik nie liczy się dla mnie tak, jak stan.

Budżet jest baaardzo elastyczny (rozważałem nowego vstroma), ale biorę pod uwagę również sprzęty za przysłowiowe "5 koła".

Generalnie - hulaj dusza  ;l  

 

Tylko co zrobić jak wszystko mi się podoba?  :facepalm:  :phi:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vstrom mi bardzo pasi wizualnie i pozycja bardzo wygodna.

Do czego moto?

Do wszystkiego :-) Jeśli tylko są sprzyjające warunki to jadę do biura. Lubię też pokręcić się po mieście bez celu, dla relaksu. W weekendy traski poza miastem, typowo rekreacyjnie.

Lans? Dla każdego oznacza to coś innego.

Moto musi mi się podobać wizualnie i być sprawne. Lubię bulgocik, ale na armaturę zbyt młody pesel mam :-)

XJ? Też fajny!

Chętnie bym się każdym karnął, ale jak? Nie znam właścicieli każdego moto w okolicy :-) a druga sprawa to, że jednak nie każdy chętnie użycza motonga na test drive (co akurat dziwne nie jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym się każdym karnął, ale jak? Nie znam właścicieli każdego moto w okolicy :-) a druga sprawa to, że jednak nie każdy chętnie użycza motonga na test drive (co akurat dziwne nie jest).

 

To trzeba wlascicieli znac ?

 

A salony to od czego ? Chca sprzedawac motongi, to musza udostepniac, czasy kupowania kota w Worku juz dawno minely, tyle, ze trzeba zadzwonic i sie na jazde umowic.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FrugOs ..z tego co opisales ..to najlepiej pasowalby Ci turystyk.

Pozostaja jeszcze pytania:

- bedziesz jezdzil sam czy z plecakiem (kwestia pojemnosci i mocy silnika)

- tylko czarne czy rowniez jakies szutry, dukty lesne

- jakie sa Twoja gabaryty (cobys nie wygladal na motocyklu "jak na kocie"

 

Ja polecilbym Triumpha Tigera 800XC a najlepiej Triumpha Explorera 1200 (ma lepsza ochrone przed wiatrem niz 800).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@woj_s, czuję że turystyk to jest to, ale nakedy też mi się mega podobają ;)

 

1. 99% sam, z plecakiem (niestety) od wielkiego dzwonu, może z 4 razy w roku

2. czarne, jestem na etapie, że szuter jeszcze mnie przeraża  ;l

3. 178/83

 

Na 1200 chyba jeszcze za wcześnie. Moje doświadczenie jest skromne. 2 kkm na 125 ccm (miasto + kilka tras ~300) oraz ~1 kkm Gladiusem (miasto + trasa ~400).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Hyosung 650 P lub R (naked lub "ścigacz"). Teraz te motocykle są w wyprzedaży w cenie ok. 12 000 zł (nowe z rocznika 2012) z 5-letnią gwarancją.  Jest to taki koreański odpowiednik (lub "kopia") suzuki SV 650.

 

Mam takiego od sierpnia 2015. Wygląd OK (kwestia gustu), osiągi OK (73 KM).

 

Motocykl ma pewne niedoskonałości, np. nerwowo reagujący silnik, ale za tą cenę można mu wiele wybaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem Hyosunga i chociaż nie umiesciłem go w pierwszym poście, jest w moim kręgu zainteresowań.

Ładnie się prezentuje :)

gt650p.jpg

 

Czy możesz napisać na czym polega "nerwowość" silnika?

Interesują mnie również koszty i interwały przeglądów - napiszesz co i jak?

Jak oceniasz poziom obsługi w salonie i serwisie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, karnij sie kazdym, jestem przekonany, ze intuicja Ci dopowie.

 

;) 

 

to jest najlepsza rada jakiej można udzielić :)

FrugOs przejedź się, chociaż kilkadziesiąt metrów, różnice w pozycji itp są bardzo indywidualne, i to co dla jednego będzie super, dla Ciebie może być nie do przyjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy możesz napisać na czym polega "nerwowość" silnika?

Interesują mnie również koszty i interwały przeglądów - napiszesz co i jak?

Jak oceniasz poziom obsługi w salonie i serwisie? 

 

Gdy się odejmie gaz (hamowanie silnikiem) i ponownie lekko doda silnik zamiast płynnie zareagować dostaje "kopniecia". Jest to dość wkurzające zwłaszcza w korku lub jadąc w kolumnie pojazdów. Podobno rozwiązaniem jest wgranie nowych map wtrysku/zapłonu do komputera sterującego.

 

Przeglądy: pierwszy po 1000 km, kolejne co 6000 km, koszt: 200....400 zł zależnie od serwisu i ustalonego zakresu robót.

 

Serwis: chyba największy minus. Hyosung jest sprzedawany i  serwisowany przez sieć ROMETA. Większość tych punktów ma doświadczenie z chińskimi motocyklami małych pojemności 50...125 cm. 650 Hyosunga to już wyższa półka: wtrysk paliwa, komputer sterujący...itd. W efekcie w większości "autoryzowanych" serwisów jedynie wymienimy olej plus jakieś nieskomplikowane regulacje mechaniczne. Wystarczy doddać że komputer diagnostyczny posiadają chyba tylko dwa serwisy w Polsce: Hustator w Opolu i centrala Rometa w Dębicy.

Z częściami nie powinno być problemu, gdyż te zapewnia ROMET jako dystrybutor marki Hyosung na Polskę.

 

Baza informacji na forum: www.hyosung.info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecilbym Triumpha Tigera 800XC a najlepiej Triumpha Explorera 1200 (ma lepsza ochrone przed wiatrem niz 800).

Wojens,

o ile zgodze siez 800 -tka, tak wytlumacz mi, do czègo te 1200 bedziedobre, kloc wazy bodajze 267 kg.

Tiger to przedewszystkim 1050, ewentualnie 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FrugOs ..z tego co opisales ..to najlepiej pasowalby Ci turystyk.

Pozostaja jeszcze pytania:

- bedziesz jezdzil sam czy z plecakiem (kwestia pojemnosci i mocy silnika)

- tylko czarne czy rowniez jakies szutry, dukty lesne

- jakie sa Twoja gabaryty (cobys nie wygladal na motocyklu "jak na kocie"

 

Ja polecilbym Triumpha Tigera 800XC a najlepiej Triumpha Explorera 1200 (ma lepsza ochrone przed wiatrem niz 800).

 

Jak mamy iść tą drogą to może Tiger Sport jak mój ;-) Tylko nie wiem czy na pierwsze moto to się nadaje (125KM/104Nm) bo ja po przesiadce z NC700 jeszcze się "wjeżdżam"  :skromny:  :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam (dość przyjemną) zagwozdkę co wybrać.

Hello - mam SV 650 golasa

 

Jak cię trapi jakieś pytanie to zapraszam.

 

Mam 172 cm i 72 kg. Motocykl jest niejako skrojony pode mnie.  Wykorzystuję całe siodło. Bez problemu mogę się zaprzeć dupą o siedzenie pasażera, albo wyprostować się bez bólu kolan ściskając zbiornik.

Jest lekki, a ja nie jestem siłaczem - pomaga przy parkingowych sprawach.

Jeżdżę raczej mało. Jest to bardzo przyjemny motocykl do wściekania się na mieście.

W trasie puchnie. Albo ja puchnę. Bez owiewek można utrzymać 120 -130 km/h. Na obrotomierzu wtedy ca. 6500 obr/min. [6 bieg]

Niemniej jeździmy na czeskie winkle po 500 - 650 km. 

 

Przejechałem na nim 20 000 km. Serwis ogarniam sam.

 

Są w necie opinie, że motocykl mało wybacza i że jest mało zwrotny.

 

Więc popełniłem parę błędów, motocyklem zabujało, ale rowów nie zwiedzałem.

Nie traktować gazu zerojedynkowo i wszystko będzie ok.

Oczywiście, istnieją motocykle zwrotniejsze, ale problemem w zwrotności SV jest brak techniki.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@MisiekWAW, pewnie racja, ale sporo czasu mi zejdzie, zima nadchodzi a mnie nosi, żeby przynajmniej w garażu coś stało ;]

 

@, dzięki za obszerne info. Przyznaję, że mnie otrzeźwiłeś, bo propozycja nówki z 5letnią gwarancją jest mega kusząca, ale mam pewne oczekiwania co do serwisu. Od marca ujeżdzam Junaka 123 (nówka z salonu) i doświadczyłem mega nieprofesjonalizmu w eee "ASO". Podejrzewam, że w Romecie jest podobnie - jedni i drudzy raczkują w temacie a ja nie mam czasu ani ochoty na borykanie się z ich niewiedzą i niekompetencją... 

 

@@mops, piękna sztuka ;] gratuluję! :) Jednakowoż na pierwsze "duże" moto troszkę sporo pesos... Widzę jednak, że mam w Krakowie salon 8 minut drogi z fabryki, podjadę, zobaczę a potem może używka? Aczkolwiek 125 kucy to nie mało :>

 

@@lessero, nie jeździłem tym, powoziłem troszkę SV500 i baaardzo mi pasował, aczkolwiek już czułem, że za chwilę byłoby "maaało", więc 650 zdaje się być fajnym rozwiązaniem na nieco dłużej.

 

Dumam dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@woj_s, czuję że turystyk to jest to, ale nakedy też mi się mega podobają
 
1. 99% sam, z plecakiem (niestety) od wielkiego dzwonu, może z 4 razy w roku
2. czarne, jestem na etapie, że szuter jeszcze mnie przeraża 
3. 178/83
 
Na 1200 chyba jeszcze za wcześnie. Moje doświadczenie jest skromne. 2 kkm na 125 ccm (miasto + kilka tras ~300) oraz ~1 kkm Gladiusem (miasto + trasa ~400).

 

No to uzywana Honda Transalp .... 650 albo 700 (mi osobiscie najbardziej podoba sie 600-tka z konca produkcji).

 

 


Wojens,

o ile zgodze siez 800 -tka, tak wytlumacz mi, do czègo te 1200 bedziedobre, kloc wazy bodajze 267 kg.

Tiger to przedewszystkim 1050, ewentualnie 800

 

Kolega nie napisal w poscie do czego bedzie potrzebowal motocykla.

Dlatego polecilem mu rowniez Tigera 1200.

Dlaczego ? 

Moto swietne do wypraw w trasy (asfaltowe) - wygodne, mocne, poreczne mimo swojej wagi [znacznie bardziej niz varadero]

 

Jak dla mnie 800XC ... jest za male ..za male gabaryty - jezdze Tigerem 955i.

 

 


Jak mamy iść tą drogą to może Tiger Sport jak mój ;-) Tylko nie wiem czy na pierwsze moto to się nadaje (125KM/104Nm) bo ja po przesiadce z NC700 jeszcze się "wjeżdżam"   

 

Ja tam wole turystyki ... lubie wygodnie siedziec, byc choc troche chroniony przed wiatrem i woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę oglądał Horneta i DL650. Oba z 2005, ze Szwajcarii i ponoć oba w bdb stanie (mam pewne źródło) i stoją obok siebie, więc będę miał pojedynek turystyki vs. naked w realu ;]

Jednakowoż oba są bez abs, co troszkę mnie zraża, bo chciałbym jednak mieć to ustrojstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.