Oscar_ Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Panie i Panowie takie pytanie : mam na oku auto jak wyżej , w dobrym stanie , przynajmniej tak wygląda , cena może nie jest najniższa ale akceptowalna. Auta szukam dla teścia wymagań nie ma dużych ale są jakieś typowe usterki tego modelu ?? Aha silnik to wersja z rozrządem jeszcze na pasku jeśli to istotne. O oplach wiem tylko tyle że to polskie auto jak mówi znajomy niemiec "opelski" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 siostra ma Opla Astre II ale silnik 1.6 75KM z 2000 rokuprzebieg 270 tyś - silnik zdrowy, wszystko działardza to bolączki - głównie sprawdź nadkola - lubi je rdza.samochód prosty i tani, każdy mechanik to ogarnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 są jakieś typowe usterki tego modelu ?? Poważną usterką jest rdza. Miałem Astrę II z 2000 r, polski salon, nawet nie draśnięta, a sprzedając ją 2 lata temu musiałem szpachlować i zaklejać taśmą dziury w nadkolach i wlewie paliwa. Silniki są raczej OK ale niektóre potrafią od nowości łykać ze 2-3 litry oleju między wymianami. Moja 1.6 brała 1-2 litry.Spotyka sie usterki DISa - (cewka zapłonowa), czasami siada EGR, łączniki stabilizatora to chyba norma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Silnik 1.4 60KM jest mocno frustrujący w tym samochodzie. O wiele lepsza jest wersja MPI 82KM. Uważać na rdzę. Poza tym bardzo poczciwe autko, choć ja nie przepadam za Oplami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Silnik 1.4 60KM jest mocno frustrujący w tym samochodzie. O wiele lepsza jest wersja MPI 82KM. Uważać na rdzę. Poza tym bardzo poczciwe autko, choć ja nie przepadam za Oplami. Ekhm, ale w II-ce nie ma 60konnych motorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Silnik 1.4 60KM jest mocno frustrujący w tym samochodzie. O wiele lepsza jest wersja MPI 82KM. Uważać na rdzę. Poza tym bardzo poczciwe autko, choć ja nie przepadam za Oplami. O ile wiem, żaden z tych silników nie był stosowany w Astrze II. Był tam silnik 1,2 o mocach 65KM (do 2000 r) i 75 KM (potem). dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Ta jest bez rdzy bo ją oglądałem ( przynajmniej z wierzchu i na rantach) , 98 tys przebiegu, bez przygód blacharskich , jedynie wymieniany wydech od plecionki do końca , chłodnica i rozrząd z pompą wody. Znaczy się brać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Brać, do typowej jazdy miejsko-podmiejskiej będzie akurat. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Jest tu jakiś link do konkretnej Astry ? Czy tylko luźna rozmowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Nie ma linka ponieważ auto jest u mnie w firmie do odkupienia Pytałem o typowe bolączki modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Pytałem o typowe bolączki modelu. Niemiłosiernie głośno przy jeździe z prędkościami wyższymi niż 120 km/h. Mamy/mieliśmy w firmie kilka 1,4 90KM z 2006 roku z przebiegiem ponad 300 kkm i cały czas jeżdżą u nowych właścicieli i dwie jeszcze w firmie. Auta bezwypadkowe, rdzy nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Silnik 1.4 60KM jest mocno frustrujący w tym samochodzie. O wiele lepsza jest wersja MPI 82KM. Uważać na rdzę. Poza tym bardzo poczciwe autko, choć ja nie przepadam za Oplami. Chyba modele popiętroliłeś, w II nie było 82KM mpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 W Astrach G z tego rocznika sprawdź sztywne przewody hamulcowe. Jeśli nie były wymieniane to mają już dosyć. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Auto proste i tanie w utrzymaniu, łatwy dostęp do części. Ja miło wspominam swoja kombi 1.7 isuzu, miałem 2003r. i nie było grama rdzy. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 auto czolg taki polonez naszych czasów;) kupuj i sie nie zastanawiaj a jak nie to daj namiar, moze ja zonie wezme mialem taka astre przez prawie 270 000 i bylo GIT, mialem 2000 rocznik, wersja elegance jedynie wkurzal mnie czasami skrzypiacy fotel kierowcy i lekki trzask przy minus 20 z podszybia;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Czekam aż księgowość klepnie wycenę i biorę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Chyba modele popiętroliłeś, w II nie było 82KM mpi. Faktycznie, popiętroliłem. Chodziło mi o Astrę F, czyli niech będzie, że "jedynkę". Sorencja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Ta jest bez rdzy bo ją oglądałem (To brać. Auto tanie w serwisie, byle kowal ogarnie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Poważną usterką jest rdza. Miałem Astrę II z 2000 r, polski salon, nawet nie draśnięta, a sprzedając ją 2 lata temu musiałem szpachlować i zaklejać taśmą dziury w nadkolach i wlewie paliwa. Silniki są raczej OK ale niektóre potrafią od nowości łykać ze 2-3 litry oleju między wymianami. Moja 1.6 brała 1-2 litry. Spotyka sie usterki DISa - (cewka zapłonowa), czasami siada EGR, łączniki stabilizatora to chyba norma DISa w tej 1.4 nie ma, tylko moduł zapłonowy. Lubią pękać poszczególne połączenia w ECU od drgań i wysokiej temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Panie i Panowie takie pytanie : mam na oku auto jak wyżej , w dobrym stanie , przynajmniej tak wygląda , cena może nie jest najniższa ale akceptowalna. Auta szukam dla teścia wymagań nie ma dużych ale są jakieś typowe usterki tego modelu ?? Aha silnik to wersja z rozrządem jeszcze na pasku jeśli to istotne. O oplach wiem tylko tyle że to polskie auto jak mówi znajomy niemiec "opelski" Od nowości czyli 2006 jest taka A2 w rodzinie. Silnik Twinport 1.4 90KM. Bezawaryjne. Rdza coś zaczyna działać ale nie ma biedy, naprawdę. Silnik ciągnie od 3.5k rpm, a wtedy już coś pali, zużycie spore. Jeżdżąc emerycko oszczędny. Przez te lata zmieniany był wydech i zawór od klimy z awarii. Obecnie 80kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Panie i Panowie takie pytanie : mam na oku auto jak wyżej , w dobrym stanie , przynajmniej tak wygląda , cena może nie jest najniższa ale akceptowalna. Auta szukam dla teścia wymagań nie ma dużych ale są jakieś typowe usterki tego modelu ?? Aha silnik to wersja z rozrządem jeszcze na pasku jeśli to istotne. O oplach wiem tylko tyle że to polskie auto jak mówi znajomy niemiec "opelski" Zwróc uwagę na to w jakim stanie jest chłodnica klimatyzacji. Lubią gnić w tym modelu. Pospawać się praktycznie nie da, więc trzeba wymieniać na nową. Co do rdzy, to w mojej z 2002r. praktycznie nie występuje - a przynajmniej nie występuje w miejscach, które jestem w stanie zobaczyć. Nie wiem skąd tak skrajne opinie o tej rdzy w Astrach II. Może zależy to od miejsca produkcji? Zawieszenie dosyć bezproblemowe. Ja musiałem tylko wymienić tylne sprężyny w kombi, gdyż pomiomo że zawieszenie jest pancerne, to jedna z nich nie wytrzymała rumuńskich dróg przy pełnym obciążeniu Poza tym nic nie ruszałem a przebieg dobił już prawie do 250 tys. km. (czy poprzedni właściciel coś robił, tego nie wiem - ale nie sądzę by przez niecałe 100 tys. km. coś mu w tym zawieszeniu padło.). Uciążliwe - przynajmniej dla mnie - są drobiazgi, typu: brak możliwości otwarcia zaryglowanych drzwi po pociągnięciu za klamkę, zbyt szybko "ruszające" wycieraczki po jeszcze nie spryskanej szybie, brak możliwości wyłączenia oświetlenia wewnętrznego przy otwartych drzwiach (chociaż z tym sobie akurat poradziłem montując lampkę z Vectry czy tam Omegi) i brak sensownego miejsca na kubek w konsoli przedniej. Tak więc drobiazgi, ale jednak "drażniące" Jeśli chodzi o silnik 1.4 to się nie wypowiem, bo nie wiem - sam mam 1.6. Ogólnie polecam Astrę II. To "wdzięczny" samochód, bezproblemowy i tani w eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 DISa w tej 1.4 nie ma, tylko moduł zapłonowy.no jak nie ma jak jest. Sam do swojej x16xel przekładałem DISa od x14xe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Nie DIS tylko moduł zapłonowy DISa to miał np. X16SZR, Z16SE, a w XEL-u nie mieliśmy przewodów WN tylko świece właśnie były podpięte bezpośrednio do tej cewki zespolonej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Zwróc uwagę na to w jakim stanie jest chłodnica klimatyzacji. Lubią gnić w tym modelu. Pospawać się praktycznie nie da, więc trzeba wymieniać na nową. Występuje razem z normalną chłodnicą ?? Bo chłodnica wody była wymieniana 10 tyś temu a klima działa - sprawdzałem zresztą był serwis klimy pół roku temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Nie DIS tylko moduł zapłonowy DISa to miał np. X16SZR, Z16SE, a w XEL-u nie mieliśmy przewodów WN tylko świece właśnie były podpięte bezpośrednio do tej cewki zespolonej Jest najzupełniej odwrotnie My mieliśmy moduł Direct Ignition System czyli bezpośredni układ zapłonowy nakładany na świece a w X16SZR była cewka zapłonowa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Występuje razem z normalną chłodnicą ?? Bo chłodnica wody była wymieniana 10 tyś temu a klima działa - sprawdzałem zresztą był serwis klimy pół roku temu. Nie wiem jak w 1.4, ale u mnie w 1.6 chłodnica klimatyzacji była osobna. Ale skoro klima działa, to znaczy że chłodnica jest jeszcze w porządku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Października 2015 Udostępnij Napisano 20 Października 2015 Jest najzupełniej odwrotnie My mieliśmy moduł Direct Ignition System czyli bezpośredni układ zapłonowy nakładany na świece a w X16SZR była cewka zapłonowa Ale mniejsza już o nazewnictwo Ja wymieniłem przy około 180kkm, bo padła, samochód szarpał w okolicach 3000rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Października 2015 Udostępnij Napisano 20 Października 2015 Ale mniejsza już o nazewnictwoTom razom pozwolę Ci żyć w nieświadomości Swoją Astrę pogoniłem przy jakiś 210 czy 220 kkm na oryginalnym DISie. Myślałem raz że padł ale podmianka pokazała że był dobry a pękł izolator na świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zdecydowałem że bierzemy auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 28 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Auto kupione, teść zadowolony , ja pojeździłem i tez uważam że jest w bardzo dobrym stanie, po mieście to toczenia się w sam raz. Jedynie na rozgrzanym silniku lekko zgrzyta wsteczny ale to podskoczę do mojego mechanika zobaczymy co to . Dziękuję wszystkim za porady , zakup udany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas246 Napisano 28 Października 2015 Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Auto kupione, teść zadowolony , ja pojeździłem i tez uważam że jest w bardzo dobrym stanie, po mieście to toczenia się w sam raz. Jedynie na rozgrzanym silniku lekko zgrzyta wsteczny ale to podskoczę do mojego mechanika zobaczymy co to . Dziękuję wszystkim za porady , zakup udany W kazdym oplu wsteczny zgrzyta :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 28 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2015 W kazdym oplu wsteczny zgrzyta :-) Rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.