Skocz do zawartości

astra II 1.4 benz


Oscar_

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie

 

takie pytanie : mam na oku auto jak wyżej , w dobrym stanie , przynajmniej tak wygląda ;] , cena może nie jest najniższa ale akceptowalna. Auta szukam dla teścia wymagań nie ma dużych ale są jakieś typowe usterki tego modelu ??

Aha silnik to wersja z rozrządem jeszcze na pasku jeśli to istotne.

 

O oplach wiem tylko tyle że to polskie auto jak mówi znajomy niemiec "opelski" :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


są jakieś typowe usterki tego modelu ??
Poważną usterką jest rdza.  Miałem Astrę II z 2000 r,  polski salon, nawet nie draśnięta, a sprzedając ją 2 lata temu musiałem szpachlować i zaklejać taśmą dziury w nadkolach i wlewie paliwa. Silniki są raczej OK ale niektóre potrafią od nowości łykać ze 2-3 litry oleju między wymianami. Moja 1.6 brała 1-2 litry.

Spotyka sie usterki DISa - (cewka zapłonowa), czasami siada EGR, łączniki stabilizatora to chyba norma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.4 60KM jest mocno frustrujący w tym samochodzie. O wiele lepsza jest wersja MPI 82KM.

Uważać na rdzę. Poza tym bardzo poczciwe autko, choć ja nie przepadam za Oplami.

O ile wiem, żaden z tych silników nie był stosowany w Astrze II. Był tam silnik 1,2 o mocach 65KM (do 2000 r) i 75 KM (potem).

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta jest bez rdzy bo ją oglądałem ( przynajmniej z wierzchu i na rantach) , 98 tys przebiegu, bez przygód blacharskich , jedynie wymieniany wydech od plecionki do końca , chłodnica i rozrząd z pompą wody.

Znaczy się brać ?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o typowe bolączki modelu.

 

Niemiłosiernie głośno przy jeździe z prędkościami wyższymi niż 120 km/h. Mamy/mieliśmy w firmie kilka 1,4 90KM z 2006 roku z przebiegiem ponad 300 kkm i cały czas jeżdżą u nowych właścicieli i dwie jeszcze w firmie. Auta bezwypadkowe, rdzy nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto czolg

taki polonez naszych czasów;)

kupuj i sie nie zastanawiaj

a jak nie to daj namiar, moze ja zonie wezme

mialem taka astre przez prawie 270 000 i bylo GIT, mialem 2000 rocznik, wersja elegance

jedynie wkurzal mnie czasami skrzypiacy fotel kierowcy i lekki trzask przy minus 20 z podszybia;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważną usterką jest rdza.  Miałem Astrę II z 2000 r,  polski salon, nawet nie draśnięta, a sprzedając ją 2 lata temu musiałem szpachlować i zaklejać taśmą dziury w nadkolach i wlewie paliwa. Silniki są raczej OK ale niektóre potrafią od nowości łykać ze 2-3 litry oleju między wymianami. Moja 1.6 brała 1-2 litry.

Spotyka sie usterki DISa - (cewka zapłonowa), czasami siada EGR, łączniki stabilizatora to chyba norma :)

 

 

DISa w tej 1.4 nie ma, tylko moduł zapłonowy. Lubią pękać poszczególne połączenia w ECU od drgań i wysokiej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie

 

takie pytanie : mam na oku auto jak wyżej , w dobrym stanie , przynajmniej tak wygląda ;] , cena może nie jest najniższa ale akceptowalna. Auta szukam dla teścia wymagań nie ma dużych ale są jakieś typowe usterki tego modelu ??

Aha silnik to wersja z rozrządem jeszcze na pasku jeśli to istotne.

 

O oplach wiem tylko tyle że to polskie auto jak mówi znajomy niemiec "opelski" :hehe:

 

Od nowości czyli 2006 jest taka A2 w rodzinie.

Silnik Twinport 1.4 90KM.

Bezawaryjne. Rdza coś zaczyna działać ale nie ma biedy, naprawdę.

Silnik ciągnie od 3.5k rpm, a wtedy już coś pali, zużycie spore.

Jeżdżąc emerycko oszczędny.

Przez te lata zmieniany był wydech i zawór od klimy z awarii.

Obecnie 80kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie

 

takie pytanie : mam na oku auto jak wyżej , w dobrym stanie , przynajmniej tak wygląda ;] , cena może nie jest najniższa ale akceptowalna. Auta szukam dla teścia wymagań nie ma dużych ale są jakieś typowe usterki tego modelu ??

Aha silnik to wersja z rozrządem jeszcze na pasku jeśli to istotne.

 

O oplach wiem tylko tyle że to polskie auto jak mówi znajomy niemiec "opelski" :hehe:

 

Zwróc uwagę na to w jakim stanie jest chłodnica klimatyzacji.

Lubią gnić w tym modelu. Pospawać się praktycznie nie da, więc trzeba wymieniać na nową.

 

Co do rdzy, to w mojej z 2002r. praktycznie nie występuje - a przynajmniej nie występuje w miejscach, które jestem w stanie zobaczyć. Nie wiem skąd tak skrajne opinie o tej rdzy w Astrach II. Może zależy to od miejsca produkcji?

 

Zawieszenie dosyć bezproblemowe. Ja musiałem tylko wymienić tylne sprężyny w kombi, gdyż pomiomo że zawieszenie jest pancerne, to jedna z nich nie wytrzymała rumuńskich dróg przy pełnym obciążeniu ;)  Poza tym nic nie ruszałem a przebieg dobił już prawie do 250 tys. km. (czy poprzedni właściciel coś robił, tego nie wiem - ale nie sądzę by przez niecałe 100 tys. km. coś mu w tym zawieszeniu padło.).

 

Uciążliwe - przynajmniej dla mnie - są drobiazgi, typu: brak możliwości otwarcia zaryglowanych drzwi po pociągnięciu za klamkę, zbyt szybko "ruszające" wycieraczki po jeszcze nie spryskanej szybie, brak możliwości wyłączenia oświetlenia wewnętrznego przy otwartych drzwiach (chociaż z tym sobie akurat poradziłem montując lampkę z Vectry czy tam Omegi) i brak sensownego miejsca na kubek w konsoli przedniej. Tak więc drobiazgi, ale jednak "drażniące" ;)

 

Jeśli chodzi o silnik 1.4 to się nie wypowiem, bo nie wiem - sam mam 1.6.

 

Ogólnie polecam Astrę II. To "wdzięczny" samochód, bezproblemowy i tani w eksploatacji. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróc uwagę na to w jakim stanie jest chłodnica klimatyzacji.

Lubią gnić w tym modelu. Pospawać się praktycznie nie da, więc trzeba wymieniać na nową.

 

Występuje razem z normalną chłodnicą ??

Bo chłodnica wody była wymieniana 10 tyś temu a klima działa - sprawdzałem ;]  zresztą był serwis klimy pół roku temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie DIS tylko moduł zapłonowy ;] DISa to miał np. X16SZR, Z16SE, a w XEL-u nie mieliśmy przewodów WN tylko świece właśnie były podpięte bezpośrednio do tej cewki zespolonej :ok:

Jest najzupełniej odwrotnie :phi: My mieliśmy moduł Direct Ignition System czyli bezpośredni układ zapłonowy nakładany na świece a w X16SZR  była cewka zapłonowa
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Występuje razem z normalną chłodnicą ??

Bo chłodnica wody była wymieniana 10 tyś temu a klima działa - sprawdzałem ;]  zresztą był serwis klimy pół roku temu.

 

Nie wiem jak w 1.4, ale u mnie w 1.6 chłodnica klimatyzacji była osobna.

 

Ale skoro klima działa, to znaczy że chłodnica jest jeszcze w porządku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest najzupełniej odwrotnie :phi: My mieliśmy moduł Direct Ignition System czyli bezpośredni układ zapłonowy nakładany na świece a w X16SZR  była cewka zapłonowa

 

;]

ZvhW6w1.pngchIBbXW.png

 

Ale mniejsza już o nazewnictwo :) Ja wymieniłem przy około 180kkm, bo padła, samochód szarpał w okolicach 3000rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione, teść zadowolony , ja pojeździłem i tez uważam że jest w bardzo dobrym stanie, po mieście to toczenia się w sam raz.

Jedynie na rozgrzanym silniku lekko zgrzyta wsteczny ale to podskoczę do mojego mechanika zobaczymy co to .

Dziękuję wszystkim za porady , zakup udany :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione, teść zadowolony , ja pojeździłem i tez uważam że jest w bardzo dobrym stanie, po mieście to toczenia się w sam raz.

Jedynie na rozgrzanym silniku lekko zgrzyta wsteczny ale to podskoczę do mojego mechanika zobaczymy co to .

Dziękuję wszystkim za porady , zakup udany :ok:

W kazdym oplu wsteczny zgrzyta :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.