mdyrka Napisano 26 Października 2015 Udostępnij Napisano 26 Października 2015 witam ponownie po sąsiedzku Podpowiedzcie mi dobrzy ludzie, bo mam problem. Na lato mam komplet fabrycznych alufelg (konkretnie to od Alfy Romeo), a na zimę strukturalne stalówki (5x110 Astra H, Zafira B, Vectra C) - czy muszę zmieniać śruby, czy mogą zostać te same, które mam do alufelg? Ewentualnie jak mogę rozpoznać czy śruby są uniwersalne, czy typowo do alu? Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 W przypadku Opla i fabrycznych felg alu jak i stalowych stosuje się te same śruby. We fiatach wiem że były do alusów potrzebne dłuższe. Nie wiem jak w przypadku alusów od Alfy, ale że Alfie bliżej do Fiata może być tak samo. Czyli te od alusów mogą być za długie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Hmmm... Akurat w moim poprzednim Fiacie fabryczne śruby od alusów pasowały także do stalówek. Pozostaje mi w takim razie przetestować jak będzie w Alfie. Dzięki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Babinicz Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Potwierdzam. Mam letnie na alu i zimowe na strukturalnych. Stosuje te same sruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 W Oplu te same, a różnica to nie tylko długość, ale często i stożek śruby, sprawdź dokładnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 wziąłem na tapetę Alfę 159 1,9 i wychodzi mi inna szpilka, nie dość, że M14x1,5 to jeszcze 51mm długa, ale gwint nie na całej długości. Oplowe masz M12x1,5 i 47mm i gwint do stożka. To wiedza wyłącznie katalogowa. Od jakiej Alfy masz te koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 OIDP M12 mają małe Ople (czyli większość). Duże Ople (Insignia, Zafira) mają M14x1,5 i też gwint nie do końca. pozdro., mxw. Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 OIDP M12 mają małe Ople (czyli większość). Duże Ople (Insignia, Zafira) mają M14x1,5 i też gwint nie do końca. pozdro., mxw. Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2. Kolega szuka śrub do koła (z łbem), a Ty zdaje się piszesz o układzie szpilka + nakrętka. Zgadza się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 No zdecydowanie piszę o układzie szpilka + nakrętka M14x1.5 - tak mam w Oplu. Śruby mam w Nubie, i oczywiście inne do stalówek i inne do alu. pozdro., mxw. Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 ano właśnie,czyli inny układ niż u kol. mdyrka. Szpilki + nakrętki w Oplu masz dopiero w Insi (M14) i Astrze J + Zafirze C (M12), czyli to dość świeży temat. Do Vectry C/Zafiry B włącznie (z "małych" Opli) były śruby pamiętające Kadetta D czy Corsę A i to jedne dla alu + stali. Ale czy to te same co w Alfie dalej pozostaje sprawą otwartą choć nie sądzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.