Skocz do zawartości

Subaru Tribeca - warto sie w to pchac?


zinger

Rekomendowane odpowiedzi

Bije sie z myslami, czy by nie zamienic Ravki na cos innego.

Problem w tym, ze ciezko o auto o zblizonych parametrach do Toyoty tj:

- podwyzszone (nie musi byc SUV ale nie lubie siedzeic na podlodze),

- spora moc (Toyota ma 280KM, chialbym zeby nastepca mial przynajmniej te 200KM)

- silnik lubiacy sie z LPG, 4x4 (choc w terenie nie jezdze),

- wygodnie przewiezie 4os rodzine,

- automat,

- raczej bezproblemowe w utrzymaniu,

- budzet +/- 40kPLN.

 

I tak rozgladajac sie po rynku natknalem sie na Tribece.

Pomijamy kwestie wygladu (mi sie akurat podoba), ktos mial z tym do czynienia? Jak z kosztami serwisu, ogolnie utrzymaniem tego auta. Silnik nadaje sie pod LPG? Jakies szczegolne bolaczki, ktore potrafia popsuc humor wlascicielowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW X3 3.0i :ok:

pozdr.

Super, rodzinny wygodny przestronny, fiufiu. W sam raz koło można do bagażnika wsadzić i drugie w okolice tylnego siedzenia. Rodzinny dla mamy taty i 1 dziecka  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, rodzinny wygodny przestronny, fiufiu. W sam raz koło można do bagażnika wsadzić i drugie w okolice tylnego siedzenia. Rodzinny dla mamy taty i 1 dziecka  :hehe:

Rav bardziej rodzinny? 4 osoby przewiezie wygodnie, praktycznie bezproblemowy, lpg bez problemu, 231KM z automatem... Jedyny minus to brak miejsca na butle i trzeba go pchac do bagaznika :(

No i super jezdzi jak na suva :ok:

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bije sie z myslami, czy by nie zamienic Ravki na cos innego.

Problem w tym, ze ciezko o auto o zblizonych parametrach do Toyoty tj:

- podwyzszone (nie musi byc SUV ale nie lubie siedzeic na podlodze),

- spora moc (Toyota ma 280KM, chialbym zeby nastepca mial przynajmniej te 200KM)

- silnik lubiacy sie z LPG, 4x4 (choc w terenie nie jezdze),

- wygodnie przewiezie 4os rodzine,

- automat,

- raczej bezproblemowe w utrzymaniu,

- budzet +/- 40kPLN.

 

I tak rozgladajac sie po rynku natknalem sie na Tribece.

Pomijamy kwestie wygladu (mi sie akurat podoba), ktos mial z tym do czynienia? Jak z kosztami serwisu, ogolnie utrzymaniem tego auta. Silnik nadaje sie pod LPG? Jakies szczegolne bolaczki, ktore potrafia popsuc humor wlascicielowi?

 

To już sporawy SUV, więc koszty w porównaniu do RAV4 będą większe. Silnik H6 jest gazowalny, ale wtedy trzeba częściej rozrząd regulować ok 80-120kkm. W Tribece wymaga to wyjęcia silnika. Silnika koszt operacji os 2 do ok 6kzł (koszt max).

Lepiej już kupić Outbacka, szybciej go znajdziesz i lepiej jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rav bardziej rodzinny? 4 osoby przewiezie wygodnie, praktycznie bezproblemowy, lpg bez problemu, 231KM z automatem... Jedyny minus to brak miejsca na butle i trzeba go pchac do bagaznika :(

No i super jezdzi jak na suva :ok:

pozdr.

 

Nie mam rodziny , jeździłem i jednym i drugim - wolę Japońca. X3 fajny ale nie powala. Ale też w wymienionym zakresie cen mamy określone roczniki - właściciel BMW "bardziej" poszkodowany.

Zapomniałem dodać, obie rodziny model 2+1 latorośl wiek 3-4 lata więc podobne "wyposażenie logistyczne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już sporawy SUV, więc koszty w porównaniu do RAV4 będą większe. Silnik H6 jest gazowalny, ale wtedy trzeba częściej rozrząd regulować ok 80-120kkm. W Tribece wymaga to wyjęcia silnika. Silnika koszt operacji os 2 do ok 6kzł (koszt max).

Lepiej już kupić Outbacka, szybciej go znajdziesz i lepiej jeździ.

Wlasnie poczytalem troche na forum subaru o gazowaniu Tribeci i troche sie zniechecilem. Sporo tam pisza o koniecznosci regulacji nawet co 50kkm. Podobno ten nowszy silnik 3.6 troche lepiej gaz znosi, ale tez szalu nie ma.

Outback czy Forek tez mi po glowie chodza  :oki:

Z jakim silnikiem szukac tych aut? Jesli Outback to pewnie MKIII w tym budzecie? Podobnie Forester?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rav bardziej rodzinny? 4 osoby przewiezie wygodnie, praktycznie bezproblemowy, lpg bez problemu, 231KM z automatem... Jedyny minus to brak miejsca na butle i trzeba go pchac do bagaznika :(

No i super jezdzi jak na suva :ok:

pozdr.

 

Moja Rav jest z US, wersja long. Jakies 20 czy 30cm dluzsza od wersji EU. Dzieki temu miejsca w srodku i jak w bagazniku naprawde sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie poczytalem troche na forum subaru o gazowaniu Tribeci i troche sie zniechecilem. Sporo tam pisza o koniecznosci regulacji nawet co 50kkm. Podobno ten nowszy silnik 3.6 troche lepiej gaz znosi, ale tez szalu nie ma.

Outback czy Forek tez mi po glowie chodza  :oki:

Z jakim silnikiem szukac tych aut? Jesli Outback to pewnie MKIII w tym budzecie? Podobnie Forester?

 

Z forum uważaj, bo tam jest wiele osób co to piszę, że po prostu gaz to zło nie mając pojęcia.

W moim serwisie mają trochę zagazowanych H6-tek, przebiegi tj Ci pisałem. W jednej Tribece była do robionie głowica, ale auto firmowe i przyjeżdzało na przegląd jak coś padało w silniku :)

W Tribece jest minus, że trzeba przy wyciąganiu silnika rozbierać pas przedni i jest z tym więcej roboty niż w Outbacaku / LGC.

 

Idealny silnik do gazu w OBK/LGC to 2.5i, regulacja zaworów co ok 60kkm, koszt to 300-400zł. Silnik bezproblemowy, zresztą jak i cała reszta auta. Minus to to, że to auto w wersji automatem nie jest demonem prędkości.

W H6 jest znaacznie lepiej, ale z racji lpg koszty są wyższe.

Ogólnie jak wstawiający LPG ma pojęcie i nie robi pierwszy raz Subaru to silniki pracują idealnie na gazie.

 

H6 dość trudno jest znaleść, w tym budżecie to raczej MY07-09, czyli jak mój, można poszukać. Znacznie łatwiej o 2.5i, pewnie za to da się kupić nowszy model - znacznie większy, ale dla wielu brzydal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mozna nazwać H6 jako silnik lubiacy sie z LPG (jedyn H6 dobrze gadajacy z LPG to z modelu SVX - zawory na hydralice)

 

glownie pzrez regulacje luzow zaworowych - dosc kosztowyny interes

 

Tak tez wywnioskowalem po lekturze forum Subaru nt Tribeci.

 

Zatem, jesli do gazu to  Outback 2.5i 175KM MKIII, czy jest szasna na MKIV w cenie ok 40 (max powiedzmy 45k)? A ten 2.5 243KM?

Jesli chodzi o Forestera to tutaj, ktore wersje brac pod uwage? Widze, ze jest 2.5 171KM i 2.5 230KM. Jest jeszcze 150KM ale to juz troche malo jak na moj gust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl o lex lub honda v6 z us

 

Jak lex to RX, ale w zakladanym budzecie raczej nie ma szans. A Honda to jakie modele masz na mysli?

Choc szczerze mowiac po dwoch autach z US wolalbym chyba w koncu cos z naszego rejonu. Zawsze znajdzie sie cos nietypowego w czesciach, nie mowiac juz o radiach, swiatlach itp, a nie chce sie bawic w jakies dodatkowe przekladki.

 

Co do tego, zeby jechalo nie gorzej niz moje obecne, to licze sie z tym, ze moze byc ciezko takie znalezc, dlatego dopuszczam opcje, ze juz tak dobrze nie bedzie jechalo. Co nie znaczy, ze ma stac w miejscu;) Czyli kompromis pomiedzy osiagami, a w miare ekonoiczna i bezproblemowa jazda. Takie 175KM w ostatecznosci moze by oblecialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rav bardziej rodzinny? 4 osoby przewiezie wygodnie, praktycznie bezproblemowy, lpg bez problemu, 231KM z automatem... Jedyny minus to brak miejsca na butle i trzeba go pchac do bagaznika :(

No i super jezdzi jak na suva :ok:

pozdr.

małe, głośne.... nie wiem co w nim takiego super jak na suva. miałem to 3 dni jako auto zastępcze i współczułem ludziom którzy to kupili z własnej woli i np związali się leasingiem na 3 lata... okropne auto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co boli toyote ze od niej uciekasz. 3.5 v6 to genialny silnik i lubi sie z lpg

Przejedz sie subaru 2.5 to sam zdecydujesz czy ci wystarcza.

Honde mialem na mysli accord crosstour

 

Nie, ze uciekam, ale chcialbym cos innego sprobowac. A jak juz mialbym jakis minusow sie doszukiwac, to padajace cewki, wymienilem juz 3 i to raczej nie koniec. Generalnie wszystko ok, auto super jezdzi, jak sam piszesz genialny silnik itp, tylko ja potrzebuje auto, ktorym bez stresu przejade kilka tys km na wakacje czy zima na narty, a nie bede mial z tylu glowy, ze mi za chwile kolejna cewka moze pasc. I nawet jak wszystkie bym wymienil, to juz zrytej psychiki nie wymienie, po tym jak mi w wakacje na dzien przed wyjazdem wlasnie jedna cewka padla. Szczescie, ze znajomi pozyczyli auto... 

 

Co do Hondy CT, to obecnie nie widze takiej do kupienia, ale trafilem na jakies archiwalne ogloszenie i cenowo raczej poza moim zasiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tych cewek to jakies dluzsza robota czy mozna to zrobic w 5min na drodze? I padaja bo TTTM czy od lpg?

 

3 wymienisz w 5 min, 3 sa trudno dostepne i sam bym raczej sie tego nie podjal, bo troche gratow trzeba powyciagac plus od to co gazu. No i koszt - NGK to ok 350zl/szt.

Czytalem troche fora us i tam ludzie sporo na te cewki narzekaja a raczej  LPG nie montuja, wiec wychodzi, ze TTTM plus gaz zapewne tylko przyspiesza ten proces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małe, głośne.... nie wiem co w nim takiego super jak na suva. miałem to 3 dni jako auto zastępcze i współczułem ludziom którzy to kupili z własnej woli i np związali się leasingiem na 3 lata... okropne auto.

 

pewnie jezdziles 2.0d? a czego ty oczekujesz od suva? jak ma być dużo miejsca to chyba lepiej vana niż suva, nie mow ze w x3 będzie mało miejsca dla 4 osob, ja wywnioskowałem ze ze jednym z glownych wymagan ma być dynamika jazdy, a znajdz suva jezdzacego lepiej...

dodatkowa zaleta to ta ze w tym aucie (niezajezdzonym) praktycznie nic się nie dzieje.

 

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie jezdziles 2.0d? a czego ty oczekujesz od suva? jak ma być dużo miejsca to chyba lepiej vana niż suva, nie mow ze w x3 będzie mało miejsca dla 4 osob, ja wywnioskowałem ze ze jednym z glownych wymagan ma być dynamika jazdy, a znajdz suva jezdzacego lepiej...

dodatkowa zaleta to ta ze w tym aucie (niezajezdzonym) praktycznie nic się nie dzieje.

 

tak - 2.0d. masakra silnik i wstyd dla producenta premium za wygłuszenie wnętrza...

oczywiscie ze X3 jest małe. zwłaszcza w porownaniu do RAV USDM lub Tribeca! 

 

a co do dynamiki.... to znajdzie się sporo mocnych silnikowo SUV, im większy tym łatwiej... a jeśli piszesz o prowadzeniu, to owszem - jak na SUV prowadzi się dobrze (nie jest tutaj BMW jakieś wyjątkowo do przodu), ale to nie jest kryterium przy zakupie takiego auta...

a co do "nic się nie dzieje" we współczesnym BMW to raczej bym za dużo kasy nie obstawiał na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tez wywnioskowalem po lekturze forum Subaru nt Tribeci.

 

Zatem, jesli do gazu to  Outback 2.5i 175KM MKIII, czy jest szasna na MKIV w cenie ok 40 (max powiedzmy 45k)? A ten 2.5 243KM?

Jesli chodzi o Forestera to tutaj, ktore wersje brac pod uwage? Widze, ze jest 2.5 171KM i 2.5 230KM. Jest jeszcze 150KM ale to juz troche malo jak na moj gust.

 

Szansa zawsze jest :)

Przejedz się H4 i sprawdź czy Ci pasuje. Jeżeli chcesz koniecznie auto z wymaganiami, które podałeś to H6 jak najbardziej je spełnia. W eksploatacje musisz wliczyć te 2-4kzł na regulację raz na 100kkm. Za to reszta jest nisko awaryjna i nawet z wliczeniem kosztu regulacji trudno będzie o samochód tej mocy, napędzie i wymiarze o takich kosztach eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.