Skocz do zawartości

Renault 1.6 16V 110KM czy to już czas na KZFR?


alkor

Rekomendowane odpowiedzi

Renault Fluence '11 1.6 16V 110KM, przebieg 75kkm, bardzo prawdopodobne, że oryginalny (kupiłem roczny z 12kkm przebiegu).

Ze dwa tygodnie temu z rana jak było tak chłodniej lekko poniżej zera po odpaleniu przez 1-2s chodził jak diesel.

Myślałem, że jednorazowy wybryk ale dziś się powtórzyło.

Rozumiem, że kończy się KZFR?

 

Drugie pytanie w sumie ważniejsze. Czy trzeba wymieniać od razu czy nic się nie powinno stać i tylko się będzie pogarszało?

 

I ostatnie - co ile wymienia się rozrząd w takim silniku? Wiem, że mogę sprawdzić w instrukcji ale wiem też, że instrukcja swoje a życie swoje (np. w Stilo Fiat zalecał wymiany częściej niż wynikało z instrukcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo (clio). Trudnosci z zapaleniem silnika na zimnym, jak juz zapali to słychac metalowy dzwiek, falują obroty a po paru sek juz jest dobrze. . zamówiłem komplet (rozrząd+kzfr) na alledrogo za 599zł. Po niedzieli bedzie wymienione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek wymienia się co 120kkm lub 5 lat. Sprawdź stan oleju, dolej pod kreskę może jeszcze na nim pojeździsz

 

Czyli jeszcze powinien wytrzymać. Oleju jest około 2/3 podziałki. Chciałbym dojeździć chociaż do 90kkm do wymiany rozrządu :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeszcze powinien wytrzymać. Oleju jest około 2/3 podziałki. Chciałbym dojeździć chociaż do 90kkm do wymiany rozrządu :hmm:

te silniki nie lubią niskiego stanu, dolej do max i zobacz czy przypadkiem nie przestanie stukać. Dlaczego taki olej lejesz, a nie zalecany

Elf Evolution 900 NF 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

te silniki nie lubią niskiego stanu, dolej do max i zobacz czy przypadkiem nie przestanie stukać. Dlaczego taki olej lejesz, a nie zalecany

Elf Evolution 900 NF 5

 

Dolałem do górnej kreski (około 400ml) i zobaczymy.

O ile pamiętam w instrukcji jest 5W30. Teraz jak przeglądam u różnych producentów to podają różnie. ELF, Shell i Mobil1 5W40, Castrol i Midland 5W30. Motul oba typy.

Myślisz, że lepszy będzie 5W40?

 

Aha, i jeszcze jedno. Do tej pory olej wymieniałem co 15kkm (15,30,45,60) nie jak w instrukcji co 30kkm. Teraz właśnie po 60kkm miałem przestać kombinować i wymieniać co 30 wg książki ;]

Na razie mam 75 i akurat by wypadała wymiana. Może zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KZFR lubi olej w górnym zakresie, jak zaniedbasz tego to lubi padać TTTM :)

Poodbno w 2.0 jest trwalsze koło ale jak z tym jest to nigdy nie wiadomo, kolega ma już 170kkm i ma oryginalne a rozrząd zmieniał bez tego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolałem do górnej kreski (około 400ml) i zobaczymy.

O ile pamiętam w instrukcji jest 5W30. Teraz jak przeglądam u różnych producentów to podają różnie. ELF, Shell i Mobil1 5W40, Castrol i Midland 5W30. Motul oba typy.

Myślisz, że lepszy będzie 5W40?

 

Aha, i jeszcze jedno. Do tej pory olej wymieniałem co 15kkm (15,30,45,60) nie jak w instrukcji co 30kkm. Teraz właśnie po 60kkm miałem przestać kombinować i wymieniać co 30 wg książki ;]

Na razie mam 75 i akurat by wypadała wymiana. Może zmienić?

 

ja tam nie przekraczam nigdy 15kkm na jednym oleju, silnik ma 12 lat i ciągle jest w bardzo dobrej kondycji. Tym bardziej w nowszym samochodzie nie wydłużałbym okresu wymiony oleju do 30kkm. Co do klasy oleju to do silnika k4m w MII zalecany jest 5w40, może przy Flu zmienili już parametry oleju   :nie_wiem: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KZFR lubi olej w górnym zakresie, jak zaniedbasz tego to lubi padać TTTM :)

Poodbno w 2.0 jest trwalsze koło ale jak z tym jest to nigdy nie wiadomo, kolega ma już 170kkm i ma oryginalne a rozrząd zmieniał bez tego koła.

Do tej pory wymiany co 15kkm i stan zawsze był między 2/3 a pełnym. No trudno. Przynajmniej cewki działają ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie przekraczam nigdy 15kkm na jednym oleju, silnik ma 12 lat i ciągle jest w bardzo dobrej kondycji. Tym bardziej w nowszym samochodzie nie wydłużałbym okresu wymiony oleju do 30kkm. Co do klasy oleju to do silnika k4m w MII zalecany jest 5w40, może przy Flu zmienili już parametry oleju   :nie_wiem:

Do tej pory też wszystkie wymiany we wszystkich autach co 15kkm. Teraz chciałem wydłużyć ale chyba się zorientował ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.