Skocz do zawartości

Czyszczenie przepustnicy


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

Fiesta 1.4 mojej kobity ma problem z obrotami biegu jałowego tuż po odpaleniu.

Na zimnym skaczą do 1500-1700 po odpaleniu po czym stopniowo spadają do 800, na ciepłym spadają czasem poniżej 500 tuż po odpaleniu (prawie gaśnie) ale po 2-3 sekundach wracają na stabilne 800. 

Poza tym jeździ bardzo dobrze, odpala bez problemu, ma moc. 

Nieco zbyt dużo pali moim zdaniem - ponad 9 litrów w mieście (100%).

Check się nie świeci ale w pamięci kompa znalazłem 2 błędy - jednorazowo P0109 - czujnik MAP, oraz powtarza się błąd P0300 czyli wypadające zapłony. Check się nie świeci.

 

A więc mam zamiar:

1. Wyczyścić przepustnicę bez ściągania jej preparatem Liqui Moly w sprayu (faktycznie jest brudna - zaglądałem)

2. Wyczyścić czujnik MAP, sprawdzić wiązkę.

 

Jeśli nic się nie zmieni to przyglądnę się kablom WN i cewce (są jeszcze oryginalne i wyglądają na zmęczone życiem) i świecom.

 

Dobrze kombinuję?

A może macie lepszy pomysł?

Zastanawiam się też czy aby nie szukam dziury w całym, bo mam takie tendencje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze wężyki przy przepustnicy, czy którymś nie ciągnie lewego powietrza albo czy któryś nie jest przytkany - wężyk lub króciec na którym siedzi.

EGR jest?

A świece i przewody koniecznie do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze wężyki przy przepustnicy, czy którymś nie ciągnie lewego powietrza albo czy któryś nie jest przytkany - wężyk lub króciec na którym siedzi.

EGR jest?

A świece i przewody koniecznie do sprawdzenia.

 

Nie ma EGR ani krokowca. Wężyki oczywiście sprawdzę  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to krokowy i/lub TPS szwankuje?

Co do wypadania zapłonów to też obstawiam cewkę.

 

Krokowca nie ma w tym silniku, a TPS by wywalił odpowiedni błąd, i prawdopodobnie by szarpał. A chodzi płynnie w całym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiesta 1.4 mojej kobity ma problem z obrotami biegu jałowego tuż po odpaleniu.

Nieco zbyt dużo pali moim zdaniem - ponad 9 litrów w mieście (100%).

 

A więc mam zamiar:

1. Wyczyścić przepustnicę bez ściągania jej preparatem Liqui Moly w sprayu (faktycznie jest brudna - zaglądałem).

 

Dobrze kombinuję?

A może macie lepszy pomysł?

 

 

Co do spalania - może to być wpływ ciężkiej nogi kierownika, uwalonego termostatu, zbyt małego ciśnienia w ogumieniu, hamulców i innych.

Co do czyszczenia przepustnicy bez jej ściągania - dość słaby pomysł.

Piszesz, że zaglądałeś - i widziałeś ją od góry. A od spodu też zaglądałeś? :cfaniak: Jeśli nie, to pokażę Ci fotki, jak to wygląda - kolejno - od góry i od dołu oraz od dołu po oczyszczeniu.post-154820-0-98628700-1447084232_thumb.jpgpost-154820-0-02937200-1447084249_thumb.jpgpost-154820-0-35323000-1447084283_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli nic się nie zmieni to przyglądnę się kablom WN i cewce (są jeszcze oryginalne i wyglądają na zmęczone życiem) i świecom.

 

Przerabiałem w Stilo, wszelkie diagnozy egzaminera wskazywały na przepustnicę, wadliwe były cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnicę możesz wyczyścić, na pewno nie zaszkodzi, co do "wypadania" zapłonów to szukałbym dziury w całym w cewkach. Jak już wcześniej pisali, bez demontażu czyszczenie przepustnicy większego sensu nie ma. Nie wiem jak w fordziku ona jest montowana ale we francuskich silnikach K4 wciskana jest w kolektor i uszczelniana pierścieniem gumowym. Przy okazji wymieniałem wszelkie uszczelnienia, Tobie też sugerowałbym ich wymianę, guma z wiekiem traci swoje właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 we francuskich silnikach K4 wciskana jest w kolektor i uszczelniana pierścieniem gumowym. Przy okazji wymieniałem wszelkie uszczelnienia, Tobie też sugerowałbym ich wymianę, guma z wiekiem traci swoje właściwości.

ziomek

ja mam k4m - trudna to operacja? zdejmujesz rure doprowadajaca powiertrze i masz przepustnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziomek

ja mam k4m - trudna to operacja? zdejmujesz rure doprowadajaca powiertrze i masz przepustnice?

a nasz na linkę czy elektroniczną?

Ja mam na linkę

36ac4ba2.jpg, ścigasz linkę, rozpinasz dolot powietrza, filtr, wysuwasz obudowę filtra (jest na wścisk uszczelniona jednym gumowym pierścieniem), potem odkręcasz bodajże 2 śruby i wysuwasz przepustnicę, odpinasz wtyczkę i masz na wierzchu

c313078c126dc11d231f9b5fc1471ea6.jpg

Dokładnie myjesz czy to benzyną, rozpuszczalnikiem czy dedykowanym preparatem bądź tym co masz pod ręką ( akurat miałem zmywacz do hamulców). Przy okazji wymieniasz 2 oringi na przepustnicy

48d8fc51b128329ade624c6e277ea31b.jpg

składasz w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnicę możesz wyczyścić, na pewno nie zaszkodzi, co do "wypadania" zapłonów to szukałbym dziury w całym w cewkach. Jak już wcześniej pisali, bez demontażu czyszczenie przepustnicy większego sensu nie ma. Nie wiem jak w fordziku ona jest montowana ale we francuskich silnikach K4 wciskana jest w kolektor i uszczelniana pierścieniem gumowym. Przy okazji wymieniałem wszelkie uszczelnienia, Tobie też sugerowałbym ich wymianę, guma z wiekiem traci swoje właściwości.

 

Wypadanie zapłonów wyeliminowane póki co. Wyczyściłem wszelkie styki na kablach/świecach i tą wtyczkę od wiązki "sterującej" cewką. I podejrzewam że to była przyczyna.

Przepustnicę chyba faktycznie zdemontuję bo dostęp bardzo dobry.

Poprawiłem i wyczyściłem też wtyczkę od MAP sensora.

Pomęczyłem auto na wszelkie sposoby i błędów w kompie brak  :oki:

W weekend sprawdzę błędy kontrolnie jeszcze raz i może wezmę się za przepustnicę jak pogoda będzie dobra. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.