Jaruga Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Fiesta 1.4 mojej kobity ma problem z obrotami biegu jałowego tuż po odpaleniu. Na zimnym skaczą do 1500-1700 po odpaleniu po czym stopniowo spadają do 800, na ciepłym spadają czasem poniżej 500 tuż po odpaleniu (prawie gaśnie) ale po 2-3 sekundach wracają na stabilne 800. Poza tym jeździ bardzo dobrze, odpala bez problemu, ma moc. Nieco zbyt dużo pali moim zdaniem - ponad 9 litrów w mieście (100%). Check się nie świeci ale w pamięci kompa znalazłem 2 błędy - jednorazowo P0109 - czujnik MAP, oraz powtarza się błąd P0300 czyli wypadające zapłony. Check się nie świeci. A więc mam zamiar: 1. Wyczyścić przepustnicę bez ściągania jej preparatem Liqui Moly w sprayu (faktycznie jest brudna - zaglądałem) 2. Wyczyścić czujnik MAP, sprawdzić wiązkę. Jeśli nic się nie zmieni to przyglądnę się kablom WN i cewce (są jeszcze oryginalne i wyglądają na zmęczone życiem) i świecom. Dobrze kombinuję? A może macie lepszy pomysł? Zastanawiam się też czy aby nie szukam dziury w całym, bo mam takie tendencje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Sprawdź jeszcze wężyki przy przepustnicy, czy którymś nie ciągnie lewego powietrza albo czy któryś nie jest przytkany - wężyk lub króciec na którym siedzi. EGR jest? A świece i przewody koniecznie do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Sprawdź jeszcze wężyki przy przepustnicy, czy którymś nie ciągnie lewego powietrza albo czy któryś nie jest przytkany - wężyk lub króciec na którym siedzi. EGR jest? A świece i przewody koniecznie do sprawdzenia. Nie ma EGR ani krokowca. Wężyki oczywiście sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 A może to krokowy i/lub TPS szwankuje? Co do wypadania zapłonów to też obstawiam cewkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 W foce MkI miałem takie objawy jak mi pękł wężyk taki gumowy co idzie gdzieś ze skrzyni korbowej czy jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 A może to krokowy i/lub TPS szwankuje? Co do wypadania zapłonów to też obstawiam cewkę. Krokowca nie ma w tym silniku, a TPS by wywalił odpowiedni błąd, i prawdopodobnie by szarpał. A chodzi płynnie w całym zakresie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Fiesta 1.4 mojej kobity ma problem z obrotami biegu jałowego tuż po odpaleniu. Nieco zbyt dużo pali moim zdaniem - ponad 9 litrów w mieście (100%). A więc mam zamiar: 1. Wyczyścić przepustnicę bez ściągania jej preparatem Liqui Moly w sprayu (faktycznie jest brudna - zaglądałem). Dobrze kombinuję? A może macie lepszy pomysł? Co do spalania - może to być wpływ ciężkiej nogi kierownika, uwalonego termostatu, zbyt małego ciśnienia w ogumieniu, hamulców i innych. Co do czyszczenia przepustnicy bez jej ściągania - dość słaby pomysł. Piszesz, że zaglądałeś - i widziałeś ją od góry. A od spodu też zaglądałeś? Jeśli nie, to pokażę Ci fotki, jak to wygląda - kolejno - od góry i od dołu oraz od dołu po oczyszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Jeśli nic się nie zmieni to przyglądnę się kablom WN i cewce (są jeszcze oryginalne i wyglądają na zmęczone życiem) i świecom. Przerabiałem w Stilo, wszelkie diagnozy egzaminera wskazywały na przepustnicę, wadliwe były cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 przepustnicę możesz wyczyścić, na pewno nie zaszkodzi, co do "wypadania" zapłonów to szukałbym dziury w całym w cewkach. Jak już wcześniej pisali, bez demontażu czyszczenie przepustnicy większego sensu nie ma. Nie wiem jak w fordziku ona jest montowana ale we francuskich silnikach K4 wciskana jest w kolektor i uszczelniana pierścieniem gumowym. Przy okazji wymieniałem wszelkie uszczelnienia, Tobie też sugerowałbym ich wymianę, guma z wiekiem traci swoje właściwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 we francuskich silnikach K4 wciskana jest w kolektor i uszczelniana pierścieniem gumowym. Przy okazji wymieniałem wszelkie uszczelnienia, Tobie też sugerowałbym ich wymianę, guma z wiekiem traci swoje właściwości. ziomek ja mam k4m - trudna to operacja? zdejmujesz rure doprowadajaca powiertrze i masz przepustnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 ziomek ja mam k4m - trudna to operacja? zdejmujesz rure doprowadajaca powiertrze i masz przepustnice? a nasz na linkę czy elektroniczną? Ja mam na linkę , ścigasz linkę, rozpinasz dolot powietrza, filtr, wysuwasz obudowę filtra (jest na wścisk uszczelniona jednym gumowym pierścieniem), potem odkręcasz bodajże 2 śruby i wysuwasz przepustnicę, odpinasz wtyczkę i masz na wierzchu Dokładnie myjesz czy to benzyną, rozpuszczalnikiem czy dedykowanym preparatem bądź tym co masz pod ręką ( akurat miałem zmywacz do hamulców). Przy okazji wymieniasz 2 oringi na przepustnicy składasz w odwrotnej kolejności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 11 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 przepustnicę możesz wyczyścić, na pewno nie zaszkodzi, co do "wypadania" zapłonów to szukałbym dziury w całym w cewkach. Jak już wcześniej pisali, bez demontażu czyszczenie przepustnicy większego sensu nie ma. Nie wiem jak w fordziku ona jest montowana ale we francuskich silnikach K4 wciskana jest w kolektor i uszczelniana pierścieniem gumowym. Przy okazji wymieniałem wszelkie uszczelnienia, Tobie też sugerowałbym ich wymianę, guma z wiekiem traci swoje właściwości. Wypadanie zapłonów wyeliminowane póki co. Wyczyściłem wszelkie styki na kablach/świecach i tą wtyczkę od wiązki "sterującej" cewką. I podejrzewam że to była przyczyna. Przepustnicę chyba faktycznie zdemontuję bo dostęp bardzo dobry. Poprawiłem i wyczyściłem też wtyczkę od MAP sensora. Pomęczyłem auto na wszelkie sposoby i błędów w kompie brak W weekend sprawdzę błędy kontrolnie jeszcze raz i może wezmę się za przepustnicę jak pogoda będzie dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.