Majkiel Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Problem dotyczy Grande Punto 1.4 16V z instalacją LPG BRC Sequent 24, ale myślę że równie dobrze mógłby wystąpić w innym pojeździe - stąd piszę na ogólnym Zapalanie silnika - rano raczej nie ma problemu, w ciągu dnia gorzej. Niezależnie od tego, czy jeżdżę na NoPb czy LPG objaw jest ten sam - trzeba dobrych kilka sekund "kręcić" rozrusznikiem żeby w końcu zaskoczył, a jak już zaskoczy, to i tak nie zawsze na dobre. Bywa tak, że popracuje niemrawo kilka sekund (a raczej potelepie się przy obrotach 500 RPM) i zgaśnie. Świece wymieniłem, rozrusznik kręci żwawo. Filtry i olej też w miarę nowe. Jak już zapali, to pracuje bez zarzutu. Jak go zgaszę (albo zgaśnie) i od razu zapaam, to też od razu zaskoczy. Na próbę, pojeździłem jakiś czas tylko na benzynie, żeby wykluczyć problemy z LPG - ale bez zmian. Jakieś sugestie? Ktoś miał coś podonego u siebie, niekoniecznie we Fiacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 U mnie to samo występuje w Astrze II 1.6 16V Z16XE też z LPG. Czasem odpala normalnie a czasem jest objaw jak u Ciebie i nie ma tu znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny, po prostu losowo. Podpiąłem się pod kompa, błędów żadnych brak, wartości pokazywane przez poszczególne czujniki też są OK, choć gdy jest ten problem z odpaleniem to miga kontrolka check engine, ale jak już odpali to od razu gaśnie. No i po odpaleniu samochód chodzi normalnie. Też chętnie posłucham sugestii, bo tu nawet nie ma z czym jechać do mechanika, jak byłem przy okazji wymiany czegoś tam i wspomniałem o problemie to akurat samochód odpalał od strzała i mechanik nie potrafił nic zasugerować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Zresetowałbym ECM od PB, czyli odłączyłbym aku na noc i cały dzień pojeździł na PB. Może też elektrozawór przepuszczać od lpg, próbowałes odpalać awaryjnie na LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Puszcza zawór od LPG i gaz wypełnia powoli kolektor. Jeżeli odpalasz od razu po zatrzymaniu, nie zdąży się go za dużo zebrać i zapala bez problemu Po dłuższym postoju jest go tak dużo że go "zalewa". Musi pokręcić aby zassać powietrze i wyrzucić "nadmiar" gazu. Żeby to sprawdzić to trzeba przed wieczornym zgaszeniem silnika zakręcić na zbiorniku LPG zaworek, wypalić gaz do zgaśnięcia silnika, dojechać do domu na benzynie. Samo wyłączenie przełącznikiem nie wystarzy, gdyż gaz i tak popłynie przez nieszczelny zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 19 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Puszcza zawór od LPG i gaz wypełnia powoli kolektor. Jeżeli odpalasz od razu po zatrzymaniu, nie zdąży się go za dużo zebrać i zapala bez problemu Po dłuższym postoju jest go tak dużo że go "zalewa". Musi pokręcić aby zassać powietrze i wyrzucić "nadmiar" gazu. Żeby to sprawdzić to trzeba przed wieczornym zgaszeniem silnika zakręcić na zbiorniku LPG zaworek, wypalić gaz do zgaśnięcia silnika, dojechać do domu na benzynie. Samo wyłączenie przełącznikiem nie wystarzy, gdyż gaz i tak popłynie przez nieszczelny zawór. OK - spróbuję zakręcić gaz i zobaczymy. Dzięki za radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Puszcza zawór od LPG i gaz wypełnia powoli kolektor. Jeżeli odpalasz od razu po zatrzymaniu, nie zdąży się go za dużo zebrać i zapala bez problemu Po dłuższym postoju jest go tak dużo że go "zalewa". Musi pokręcić aby zassać powietrze i wyrzucić "nadmiar" gazu. Żeby to sprawdzić to trzeba przed wieczornym zgaszeniem silnika zakręcić na zbiorniku LPG zaworek, wypalić gaz do zgaśnięcia silnika, dojechać do domu na benzynie. Samo wyłączenie przełącznikiem nie wystarzy, gdyż gaz i tak popłynie przez nieszczelny zawór. Ale to rano też by chyba nie chciał palić - co, tylko w dzień popuszcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 20 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Ale to rano też by chyba nie chciał palić - co, tylko w dzień popuszcza? Rano też nie zawsze chce, a ostatnimi dniami, to co rano "kręci i kręci".... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 20 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Puszcza zawór od LPG i gaz wypełnia powoli kolektor. Jeżeli odpalasz od razu po zatrzymaniu, nie zdąży się go za dużo zebrać i zapala bez problemu Po dłuższym postoju jest go tak dużo że go "zalewa". Musi pokręcić aby zassać powietrze i wyrzucić "nadmiar" gazu. Żeby to sprawdzić to trzeba przed wieczornym zgaszeniem silnika zakręcić na zbiorniku LPG zaworek, wypalić gaz do zgaśnięcia silnika, dojechać do domu na benzynie. Samo wyłączenie przełącznikiem nie wystarzy, gdyż gaz i tak popłynie przez nieszczelny zawór. No dobra, tylko gdzie tu jest zaworek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Chyba to pokrętło radełkowane na prawo od zaworu bezpieczeństwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Puszcza zawór od LPG i gaz wypełnia powoli kolektor. Jeżeli odpalasz od razu po zatrzymaniu, nie zdąży się go za dużo zebrać i zapala bez problemu Po dłuższym postoju jest go tak dużo że go "zalewa". Musi pokręcić aby zassać powietrze i wyrzucić "nadmiar" gazu. Żeby to sprawdzić to trzeba przed wieczornym zgaszeniem silnika zakręcić na zbiorniku LPG zaworek, wypalić gaz do zgaśnięcia silnika, dojechać do domu na benzynie. Samo wyłączenie przełącznikiem nie wystarzy, gdyż gaz i tak popłynie przez nieszczelny zawór. Świetna rada, ale gdyby puszczał zawór od lpg (na butli?), to gaz zatrzymałby się w reduktorze To co podałeś to objaw kończącej się membrany reduktora albo/i puszczających wtrysków lpg. W tym przypadku - z autopsji - bym to skreślił, bo objawem byłby problem z odpaleniem rano (gaz zbierający się w komorze spalania przez noc, zalewany byłby rano Pb) i brakiem tego problemu w ciągu dnia. Na próbę można oczywiście wyjeździć gaz (albo zakręcić na butli + ew. odłączyć i zatkać przewód od reduktora aby wyeliminować puszczający zawór na butli) i pojeździć ze dwa dni na paliwie. Rozwiązania problemu nie jestem w stanie wymyślić, ale można jeszcze profilaktyczne sprawdzić ładowanie akumulatora (pod kątem alternatora). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 21 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Świetna rada, ale gdyby puszczał zawór od lpg (na butli?), to gaz zatrzymałby się w reduktorze To co podałeś to objaw kończącej się membrany reduktora albo/i puszczających wtrysków lpg. W tym przypadku - z autopsji - bym to skreślił, bo objawem byłby problem z odpaleniem rano (gaz zbierający się w komorze spalania przez noc, zalewany byłby rano Pb) i brakiem tego problemu w ciągu dnia. Na próbę można oczywiście wyjeździć gaz (albo zakręcić na butli + ew. odłączyć i zatkać przewód od reduktora aby wyeliminować puszczający zawór na butli) i pojeździć ze dwa dni na paliwie. Rozwiązania problemu nie jestem w stanie wymyślić, ale można jeszcze profilaktyczne sprawdzić ładowanie akumulatora (pod kątem alternatora). Alternator był niedawno wymieniony. Jutro wezmę miernik i pomierzę napięcia, czy wszystko OK. Gaz akurat się kończy, więc wyjeżdżę go do końca i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2015 Dzisiaj podłączyłem laptopa do Kropka i takie oto błędy się pokazały. Może to coś pomoże w temacie? I takie parametry zaraz po uruchomieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 Udało Ci się rozwiązać problem z odpalaniem i dojść co było powodem pojawienia się tych błędów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
conra Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Wymienialiście kable zapłonowe? Mam identyczny problem, ale gaz ma tylko 5 tys km. Problem miałem też bez gazu. Inny samochód, przypadek opisany tu: https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/410513-ci%C4%99%C5%BCkie-odpalanie-jak-zimno/ Spróbujcie też odpalić silnik w sposób który opisałem na dole strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 we francuzach podobne objawy powoduje zabrudzony czujnik położenia wału. Często samo czyszczenie rozwiązuje problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Ja tak miałem. Zdemontowalem lpg i problem znikł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.