Skocz do zawartości

[H] Po włączeniu ogrzewania parują szyby. Nagrzewnica?


CyberKasztan_2077

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie - wczoraj po włączeniu włączeniu ogrzewania momentalnie zaparowały wszystkie szyby. Włączenie klimatyzacji oczywiście pomaga, wyłączenie ogrzewania również.

 

Wszystko wskazuje na cieknącą nagrzewnicę ale dywaniki są suche, nigdzie nie ma śladu płynu chłodniczego, nie widzę też żeby go ubywało. Filtr kabinowy czysty.

 

Sprawdziłem wesołą klapkę od obiegu wewnętrznego. Co prawda IMO nie jest w całości, bo silniczek pracuje ~10 sekund, ale domyka klapkę do kratki, czyli jeśli dobrze rozumiem zaciągane jest powietrze z zewnątrz. Nie miałem wczoraj czasu żeby to rozebrać, ale wszystko wygląda na to, że problem tkwi gdzie indziej.

 

Dobierać się do nagrzewnicy? Dużo trzeba się przy tym napracować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpływ drożny. Dobrałem się też do nagrzewnicy od strony kabiny. Suchutka, nic nie kapie, w dolnej osłonie nie ma śladu wody. We wnętrzu nie ma śladu ani zapachu płynu chłodniczego, nie ubywa go w zbiorniczku wyrównawczym. Dywaniki od strony kierowcy i pasażera suche, więc nie cieknie drzwiami.

 

Skoczyły mi się pomysły. :hehe: Może to kwestia wysuszenia wnętrza bo to auto ostatnio rzadko jeździ, a na zewnątrz jest raczej wilgotno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak jak bys szklana kule dal do kalibracji u wrozki Gieni . moja wraca 3 rok .!!!!

na poważnie . tez miałem kłopoty i nie moglem znalezdz zrodla . .przez przypadek wyszlo szydlo z wora . zdjalem oslone zewnetrzna podsztybia . -znalalem niewielkie ognisko korozji na rynience odpływowej . oczyscilem zamalowałem i wstawiłem do garażu aby wyschło n.     następnego dzie rano odkryłem ze szyba dokładnie od ogniska korozji jest pionowo walnieta na odcinku 10 cm i zakrętas w lewo skos na odcinku ok 20 cm . czego zabrakło nie wiem ale wsioo wskazuje ze dopóki podszybie było na swoim m-scu to ruda nie miała pola do popisu . zabrakło docisku i ruda pokazala co potrafi . ..po zdemontowaniu szyby okazało si4 ze glowne ognisko rudej było w mscu klejenia szyby nad p-ktem który oczyscilem z tym ze lakier był zdrowy na odcinku ok 5mm . i to mnie zmylilo . cale szczęście ze w serwisie szybek była promocja tak ze wymiana szyby +uszczelki to tylko 270 pln przy okazji oczyścili cala POWIRZCHNIE PRZYLGNI I ZAKONSERWOWALI . obadaj dobrze odpływ z podszybia po deszczu lub lej wode na szybe czy gdzieś nie przecieka . . co prawda mój poj ma swój wiek ale biorac jakość wykonania można się wsiego spodziewać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak samo w Corsie C, pomogło włącznie grzania na maksa na szybę, najpierw mocno zaparowało, jakby nagrzewnica osuszała parownik klimy a potem dopiero resztę auta. I potem jest ok, ażdo momentu załączenia klimy, potem muszę znów tak samo, a cały zabieg trwa ok 30 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do głowy przychodzi mi jeszcze jedno

 

Niech mnie ktoś poprawi jeśli piszę głupoty - w okolicach bagażnika powinny być w karoserii otwory wentylacyjne do lepszej cyrkulacji powietrza wewnątrz pojazdu. Może one są przytkane, niedrożne? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niech mnie ktoś poprawi jeśli piszę głupoty - w okolicach bagażnika powinny być w karoserii otwory wentylacyjne do lepszej cyrkulacji powietrza wewnątrz pojazdu. Może one są przytkane, niedrożne? :hmm:

Są we wnęce po prawej stronie i łatwo ją zapchać  drobiazgami.

Chyba kolega Lelek planował nawet wstawić tam wentylatorek .. taki od kompa aby poprawić cyrkulację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wczoraj po włączeniu włączeniu ogrzewania momentalnie zaparowały wszystkie szyby

Powyższy tekst wg. mnie wyklucza problem z tylnym przewietrznikiem.

A miejsce które podajecie to schowek, nic nie ma tam niezwykłego, żadnego otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z tego co pamietam sa tam otwory wentylacyjne w karoserii pod wykladziną.

Jesli nie to; to moze cos z drugiej strony?

Nie wiem jak wyglada miejsce zasysania powietrza i czy jest wystarczajaco dobrze osloniete w Astrze h.

Pamietam ze w mojej poprzedniej astrze F tez mialem problem z parujacymi szybami. Okazalo sie ze wlot powietrza mialem zawalony lisciami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.