Skocz do zawartości

Minimalne wachania temperatury - ten typ tak ma? [croma jtd]


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsze mrozy i zauważyłem że przy spokojnie jeździ 60-80 temperatura silnika troche spada - zamiast trzymać się pionu zjeżdza do pierwszej kreski po lewej stronie tegoż (no może brakuje z 2mm).

 

 

 Spalanie raczej w normie, moc jest, nic się nie dzieje, żadnego błędu.

 

 

Przejmować się, wymieniać? Czy poczekać aż ewentualnie zacznie spadać mocniej i wtedy wymieniać termostat?

 

 

Dodam że lubie mieć w aucie ciepło więc grzanie jest włączone na 24 stopnie i nawiew na 3 bieg cały czas praktycznie.

 

PS. doczytałem coś takiego:

 

Jeśli masz silnik z oryginalnym fabrycznym termostatem to możesz zapomnieć o 90C, bo ten termostat otwiera się w temperaturze 78-82C i taką też temperaturę silnika mniej więcej utrzymuje.
W I 2006 roku fiat zmodernizował termostaty silników JTD przewidzianych do eksploatacji w klimacie umiarkowanym - one utrzymują wyższą temperaturę.

Hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze mrozy i zauważyłem że przy spokojnie jeździ 60-80 temperatura silnika troche spada - zamiast trzymać się pionu zjeżdza do pierwszej kreski po lewej stronie tegoż (no może brakuje z 2mm).

 

 

 Spalanie raczej w normie, moc jest, nic się nie dzieje, żadnego błędu.

 

 

Przejmować się, wymieniać? Czy poczekać aż ewentualnie zacznie spadać mocniej i wtedy wymieniać termostat?

 

 

Dodam że lubie mieć w aucie ciepło więc grzanie jest włączone na 24 stopnie i nawiew na 3 bieg cały czas praktycznie.

 

PS. doczytałem coś takiego:

 

Jeśli masz silnik z oryginalnym fabrycznym termostatem to możesz zapomnieć o 90C, bo ten termostat otwiera się w temperaturze 78-82C i taką też temperaturę silnika mniej więcej utrzymuje.

W I 2006 roku fiat zmodernizował termostaty silników JTD przewidzianych do eksploatacji w klimacie umiarkowanym - one utrzymują wyższą temperaturę.

Hmm

Ja mam z 2009 i jak juz zlapie pion to stoi idealnie czy +10 czy -20.

Prawda taka, ze dlugo sie nagrzewa zwlaszcza startujac w "trase" z obrotami ok 2000/min to naprawde przy 0 stopni pare km potrzebuje.

A ile czasu Wam sie kromale nagrzewaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 km do pracy. Przy temp około -5st. po 10 kilometrach jest nagrzany i wskazówka stoi. Jak się trochę nagrzeje w samochodzie zmniejszam obroty dmuchawy. Trasa - miasto ale bez korków, czas około 15 min. Przy mrozach poniżej -10 trwa to dłużej 12-14 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie auto przy obecnych temp. zewn. czyli w okolicach 2-5C wiatrak nawiewu się budzi po około 2km. wtedy wskazówka zaczyna się dźwigać. Po 7km przekracza podwójną i osiąga drugą pojedynczą kreskę. Żeby stanęła w pionie musi upłynąć około 10-12km (multijet 150KM). Ale jak już osiągnie - stoi bez wahań. Po zakupie auta miałem zwalony termostat i do jego wymiany nie potrafiłem przekroczyć drugiej podwójnej kreski, czy to trasa, czy miasto. Po wymianie jest jak opisuję i tak powinno być. Obecnie produkowane auta nie wskazują kierowcy dokładnie temperatury wody, to skończyło się w latach 90tych, teraz pokazuje system jedynie to, że płyn ma temperaturę odpowiednią do pracy silnika - to jest wskazanie pośrodku skali. Wskazanie niższe przez cały czas to oznaka niedogrzania układu, jeśli utrzymuje się wyższe - sygnał o jakichś nieprawidłowościach w pracy silnika. Tak z grubsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 km do pracy. Przy temp około -5st. po 10 kilometrach jest nagrzany i wskazówka stoi. Jak się trochę nagrzeje w samochodzie zmniejszam obroty dmuchawy. Trasa - miasto ale bez korków, czas około 15 min. Przy mrozach poniżej -10 trwa to dłużej 12-14 km.

A myslalem, z emam cos skopane. Fakt, cieplo czuc z nawiewu po 2 km ale wskazowka zeby stanac w pionie to z 8-10 km

Coz, mogli jakas grzale wkladac na maly obieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myslalem, z emam cos skopane. Fakt, cieplo czuc z nawiewu po 2 km ale wskazowka zeby stanac w pionie to z 8-10 km

Coz, mogli jakas grzale wkladac na maly obieg

 

Co dziwne właśnie, bo 99% francuskich diesli ma właśnie taki dogrzewacz w małym obiegu, zbudowany w oparciu o świece żarowe. Do kupienia na alledrogo są w okolicy 100 zł właśnie takie wpinane w węże nagrzewnicy bloki grzejące od razu z czujnikiem rozłączającym jak się nagrzeje. Niewielki rozmiar, podłączenie łatwe i ciepło dużo szybciej, mam takie cudo zamontowane w CC, dwa sezony temu jeździłem codziennie z tym i polecam. W Cromie też chyba założę na przyszły rok, bo mega szybciej płyn robi się przez to ciepły, jedyny minus to że są trzy grzałki (świece) z których każda bierze prawie 30Amper, co przy włączonych światłach może powodować niedoładowanie już akumulatora. Oczywiście nie ma konieczności podłączania wszystkich na raz i można znaleźć kompromis :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze mrozy i zauważyłem że przy spokojnie jeździ 60-80 temperatura silnika troche spada - zamiast trzymać się pionu zjeżdza do pierwszej kreski po lewej stronie tegoż (no może brakuje z 2mm).

 

 

 Spalanie raczej w normie, moc jest, nic się nie dzieje, żadnego błędu.

 

 

Przejmować się, wymieniać? Czy poczekać aż ewentualnie zacznie spadać mocniej i wtedy wymieniać termostat?

 

 

 

Czas na wymianę termostatu i tyle.... :oki:

Ile auto ma tys km ?  zazwyczaj przy około 160-200 padają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano przy temperaturze otoczenia +4 sprawdziłem testowo , że przy trybie auto na 18oC i nawiewie na min. silnik osiągnął i trzymał temperaturę pracy po 8km - jazda miejsko-wiejska , teren zabudowany , bez korków i świateł  ;)

 

Ciekawe jak to będzie na full auto i przy ustawionej temperaturze dajmy na to 22 :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano przy temperaturze otoczenia +4 sprawdziłem testowo , że przy trybie auto na 18oC i nawiewie na min. silnik osiągnął i trzymał temperaturę pracy po 8km - jazda miejsko-wiejska , teren zabudowany , bez korków i świateł  ;)

 

Ciekawe jak to będzie na full auto i przy ustawionej temperaturze dajmy na to 22 :hmm:

 

Sądzę że jeśli chodzi o wskaźnik, to będzie tak samo, przy 22 zamiast 18 po prostu dłużej będzie działał nawiew na full aby we wnętrzu osiągnąć te 22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak przy nastawach na full auto i 22 silnik nagrzewa się nieco wolniej - przy +5 na zewnątrz i reszcie j/w brakowało pół działki na wskaźniku do pionowej pozycji .

 

Najwyraźniej zbyt dużo ciepła było odbierane przez nawiew i stąd ten efekt ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.