Wafer Napisano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Witam Spokojnie, nie, nie zamierzam wywalać EGR'a Mam go od prawie 300 000km i jakoś mi nie przeszkadza, no może 2 razy się zaciął ale po czyszczeniu jest ok. No ale jak mi się zatnie w trasie/za granicą to muszę mieć w pogotowie zaślepkę, no i tu jest pytanie, co lepsze? To: http://allegro.pl/05-zaslepka-egr-fiat-alfa-lancia-jtd-1-9-8v-2-4-i5001965763.html Czy to: http://allegro.pl/43-1-zestaw-zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-jtd-cdti-i4963706749.html Generalnie mam 115-tkę i mogę go bez problemu wywalić całkiem, no i w razie roboty na parkingu wywalić go i wkręcić 2 zaślepki jest o wiele prościej niż wsadzić tą pojedyncza.... no chyba że nie trzeba jej wkładać tam gdzie pokazali na allegro (od spodu) tylko można ją wsadzić od góry (z boku) ? Co polecacie? Cena zaślepek nie ma dla mnie większego znaczenia, ma być tak by zrobić to jak najszybciej, najprościej przy wyżyciu jak najmniejszej ilości czasu, narzędzi i pań lekkich obyczajów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 ja miałem zaślepione przez aso przy rurce karbowanej, a potem ją wywaliłem i dałem duże 2 zaślepki. Jeśli chcesz używać egr'a i bawić się w jego czyszczenie to rzeczywiście zaślepić trzeba IMHO przed EGR'em bo inaczej zafajdasz go całkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 w swoim 1,9 egr zaślepiłem w sobotę. Niby działał ale raz auto dostało czkawki i postanowiłem zaślepić. Od tej pory jakby nie ten silnik, oczywiście na plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 bo dostaje wiecej swiezego powietrza co za tym idzie lepiej przyspiesza itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Witam Spokojnie, nie, nie zamierzam wywalać EGR'a Mam go od prawie 300 000km i jakoś mi nie przeszkadza, no może 2 razy się zaciął ale po czyszczeniu jest ok. No ale jak mi się zatnie w trasie/za granicą to muszę mieć w pogotowie zaślepkę, no i tu jest pytanie, co lepsze? To: http://allegro.pl/05-zaslepka-egr-fiat-alfa-lancia-jtd-1-9-8v-2-4-i5001965763.html Czy to: http://allegro.pl/43-1-zestaw-zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-jtd-cdti-i4963706749.html Generalnie mam 115-tkę i mogę go bez problemu wywalić całkiem, no i w razie roboty na parkingu wywalić go i wkręcić 2 zaślepki jest o wiele prościej niż wsadzić tą pojedyncza.... no chyba że nie trzeba jej wkładać tam gdzie pokazali na allegro (od spodu) tylko można ją wsadzić od góry (z boku) ? Co polecacie? Cena zaślepek nie ma dla mnie większego znaczenia, ma być tak by zrobić to jak najszybciej, najprościej przy wyżyciu jak najmniejszej ilości czasu, narzędzi i pań lekkich obyczajów. Pozdrawiam ten pierwszy zestaw , po co wywalać zawór egr z silnika , niech będzie - tylko że zaślepiony blachą , ja pierwsze co robię po kupnie jtd , to zaślepiam egr-y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 ten pierwszy zestaw , po co wywalać zawór egr z silnika , niech będzie - tylko że zaślepiony blachą , ja pierwsze co robię po kupnie jtd , to zaślepiam egr-y Tylko czy ten pierwszy zestaw da radę bez problemu założyć w polowych warunkach? Ja akurat jestem z tych ludzi to wciąż jeżdżą z EGRem w myśl - ktoś to wymyślił więc coś to daje, teoretycznie mniejsze spalanie i szybsze nagrzewanie silnika... praktycznie nie wiem bo nie testowałem jakoś zawsze ten temat obchodziłem szerokim łukiem :D ps. jak odłączę wtyczkę od zaworu to samochód będzie jeździł tak jak by go nie miał, prawda? (taki szybki test czy jest lepiej bez niego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Ja akurat jestem z tych ludzi to wciąż jeżdżą z EGRem w myśl - ktoś to wymyślił więc coś to daje, teoretycznie mniejsze spalanie i szybsze nagrzewanie silnika... Co do spalania się nie wypowiem, ale nagrzewanie silnika na pewno. Ale najważniejszym zadaniem dla EGR'a to ekologia syfiąca silnik. ps. jak odłączę wtyczkę od zaworu to samochód będzie jeździł tak jak by go nie miał, prawda? (taki szybki test czy jest lepiej bez niego). Jakby to było takie proste to chyba nie byłoby sensu zaślepiania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Tez jezdze z egr. Profilaktycznie raz na 2lata czyszcze. Jezdzilem jakis czas z zaslepionym ale tak jak piszecie nagrzrwanie wydluzylo sie a spalanie wzroslo, u mnie 0.5l/100km w trasie. Z zaslepionym egr ciezko zejsc ze spalaniem ponizej 5l/100km -oczywiscie mowa o zwyklych drogach krajowych i jezdzie bez szalenstw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Różnica 0,5 l/100 km to żadna różnica, to różnica która spokojnie może być zwykłym błędem pomiarowym, całkowicie zależnym od warunków na drodze, warunków atmosferycznych itp. Ale dłuższe nagrzewanie jest faktem. Tak samo jak odczuwalny wzrost dynamiki auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 0,5l do 1.0l ... kiedy zaslepilem z dziurami egr tak pokazywal komp sregnie 5.8, 6,0 , akiedy nie byl zaslepiony to 4,8 , 5,2... na 20l ropy robilem 400,420km teraz na 20l robie 340,360 gora 380km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Tylko czy ten pierwszy zestaw da radę bez problemu założyć w polowych warunkach? Ja akurat jestem z tych ludzi to wciąż jeżdżą z EGRem w myśl - ktoś to wymyślił więc coś to daje, teoretycznie mniejsze spalanie i szybsze nagrzewanie silnika... praktycznie nie wiem bo nie testowałem jakoś zawsze ten temat obchodziłem szerokim łukiem :D ps. jak odłączę wtyczkę od zaworu to samochód będzie jeździł tak jak by go nie miał, prawda? (taki szybki test czy jest lepiej bez niego). tak ten pierwszy założysz w polowych warunkach , odkręcisz 2 śruby od egr , wsuniesz blaszkę i skręcisz , bez demontażu egr ; tak jak odłączysz wtyczkę od egr to tak jakbys go zaślepił - pod warunkiem że egr jest szczelny i nie puszcza spalin ! (ale po odłączeniu wtyczki po kilku odpaleniach prawdopodobnie błąd MIL wyskoczy na liczniku , co innego jakbyś odpiał cewke egr od zaworu , ale cewka by była podpięta do wtyczki , wtedy nie będzie błędu na liczniku , tylko w kompie schowany ); czy egr coś daje hmm , no zasyfia kolektor ssący , i silnik sie szybciej nagrzewa , ale i tak wolę zaślepiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Patrzenie na spalanie wg wskazań kompa nie jest wcale miarodajne. Trzeba liczyć spalanie wg tego co się wlało i ile sie przejechalo. U mnie komp przeklamuje (pokazuje mniej) o 0,7 do 1,5 na każdym tankowaniu porównując z obliczeniami "z dystrybutora". Ja sobie robię statystyki od lat. Roczne podsumowanie lat w których byl egr a w których go juz nie bylo pokazują ze spalanie pozostało na tym samym poziomie. PS. Tankuje na różnych stacjach. Podobne różnice są na polskim i holenderskim paliwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 tu się z tobą PiQ zgodzę - całkowite zaślepienie zaworu egr nie ma wpływu na spalanie, w stilo jak i obecnie w cromie spalanie na tym samym poziomie , co do nagrzewania się silnika to też nie zaobserwowałem jakiejś drastycznej różnicy, bo niby jak pojemność chłodniczki egr o pojemności ok 50 - 100 ml może mieć znaczący wpływ - wiem że zaraz posypią się gromy ale czy osoby które piszą że znacząco spadło nagrzewanie silnika miały codziennie te same warunki pogodowe, natężenie ruchu jak i sama dynamika jazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.