rwIcIk Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Zbliżam się do 75 kkm i niedługo czas na zmianę oleju w moim Cruze 1,8. Do tej pory jeździł na oleju GM, ale na forach dyskusyjnych polecają inne oleje. Podobno GM dexos2 nie jest właściwy do zmiennych faz rozrządu, że nierównomierne dawkowanie mocy to właśnie przez źle pracujące koła faz rozrządu na tym oleju. Jeśli nie GM, to jaki? Mobil może być? http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_dexos-2-approved-mobil-synthetic-lubricants.aspx W wykazie widzę Mobil 1 ESP 0W40 i Mobil Super 3000 5W30 XE i Formula G ... A może któryś Motul https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40 https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-dexos2-5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 1. Ten z pewniejszego źródła. 2. Ten tańszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Jesli chce Ci sie zaglebiac co jest lepsze to pozostaje tylko porownywac karty charakterystyki kazdego kandydata. Dowiesz sie z nich tego ze obojetnie czy zaplacisz za banke 90 czy 150zl to parametry maja bardzo podobne. Pytanie jak dany olej trzyma parametry po 5 czy 10kkm. Takich informacji w internecie jak na lekarstwo a wszelkie polecenia sa glownie podparte zamilowaniem do nazwy, niczym wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Więc zdam się na mechanika - niech zaleje, co akurat ma. Do ASO już raczej nie pojadę. Biorą kupe kasy za przegląd, a dodatkowo za wymianę swiec, które są przewidziane do wymiany. Wkurzyli mnie też tym, że nie uwzględniają zgłoszonych usterek do naprawy gwarancyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 To też nie musi być dobre rozwiązanie, bo możesz trafić na mechaników, których wiedza skończyła się na latach 90-tych i zaleją Ci np. 10W40, bo tak robią obojętnie czy zajedzie polonez czy maybach powyżej 100kkm. Na spokojnie przemyśl jaki olej zalać i sam go sobie kup, filtry też i co tam jeszcze potrzeba. Jako, że jesteś z prawobrzeżnej Warszawy to mogę Ci polecić Petrostar na Pradze. Ceny rozsądne, wybór ogromny, a dodatkowo jak kupisz u nich olej to współpracują z warsztatem, w którym wymienisz go za 1zł. Z tańszych spełniających Dexos2 bardzo dobre parametry ma Orlen MaxExpert XD 5w30, nawet lepsze od polecanego wszędzie i droższego Motula X-clean FE. Ja pozostanę raczej przy GM, bo nie widzę jego wad, a jak poszukać po forach to służbowe Insignie robią na nim po 200-300kkm przy interwale wymiany co 30kkm i problemów nie stwierdzają. Być może ze względów patriotycznych przejdę przy najbliższej wymianie na tego Orlena, ale z tego co wiem to GM teraz też jest w Polsce produkowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Nie no, mechanika mam blisko fabryki, z młodszego pokolenia, który zaleje odpowiedni olej - raczej. Musze zadzwonić i popytać co obecnie ma na stanie. Mam 3 lata przerwy, bo na gwarancji trzeba było w ASO serwisować. Do tej pory lał oleje Mobila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Z Mobila 5W30 akurat chyba żaden nie ma Dexos2, dopiero Mobil 0W40 go spełnia, ale jest dość drogi, bo wychodzi koło 35zł/l. Parametry ma porównywalne do tego Orlena co podawałem, ale będzie z 50zł od niego droższy na bańce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 W linku wyżej jest 2 oleje Mobila 5W30, które spełniają dexos2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2015 Sorry zasugerowałem się tym, że oleje Mobil bez "1" (mobil 1) to jest niższa półka i w ogóle ich nie brałem pod uwagę. Kiedyś tylko te z jedynką były uważane za syntetyki, ale teraz to już trudno się połapać, bo wszystko jest hydrokrakowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 rwicik, jak zalejesz nowym olejem, zdaj po czasie obiektywną relację czy szarpawkę ci to wyleczyło czy bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 rwicik, jak zalejesz nowym olejem, zdaj po czasie obiektywną relację czy szarpawkę ci to wyleczyło czy bez zmian. Jak miałoby to pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Osobiście jestem sceptyczny że coś zmieni, ale oleum to medium wykonawcze wariatora zmiennych faz rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 To wiem ale musiałby tam niezły gnój wlany żeby nie działał jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Jestem tego samego zdania, ale są na innym forum tacy co twierdzą, że ten gnój to jest właśnie olej ze stajni GM, który winny jest wszystkiemu. A jeżeli nawet nie jest winny, to jego nieużywanie powoduje zdecydowane przedłużenie żywotności KZFR i lepszą pracę silnika. A mnie po prostu interesują wszelkie dowody, które takie mity potwierdzają lub je obalają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Jestem tego samego zdania, ale są na innym forum tacy co twierdzą, że ten gnój to jest właśnie olej ze stajni GM, który winny jest wszystkiemu. A jeżeli nawet nie jest winny, to jego nieużywanie powoduje zdecydowane przedłużenie żywotności KZFR i lepszą pracę silnika. A mnie po prostu interesują wszelkie dowody, które takie mity potwierdzają lub je obalają. Bo na "tamtym" forum większość to frustraci narzekający na GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 A mój mechanik poleca https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40 Instrukcja dopuszcza też 5W40 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Patrząc na jego lepkość, jest większa niż np. Motul X-Clean FE 5W30 również z Dexos2. Jeśli w tym silniku najważniejsze jest to, aby olej jak najszybciej docierał do KZFR, to wybrałbym jednak 5W30. Zawsze to też nieco mniejsze spalanie i opory w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 PO zmianie na Motula nie czuję różnicy. Przyspiesza w miarę płynnie, ale tak też było przed wymianą - przez ostatnie tys. km objaw prawie ustąpił - charakterystyczne przyduszanie się przy niektórych obrotach nie objawia się, a jeśli już to mało wyczuwalnie. Co do szarpnięć po całkowitym zdjęciu nogi z gazu, to podobno winne jest sprzęgło - tak twierdziło ASO. Ale może to wina brudnej przepustnicy? EGR w tym silniku jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Nie ma EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 To zostaje jeszcze przepustnica do sprawdzenia. Ktoś czyścił przepustnicę w 1,8? Są tam jakieś kanaliki do udrożnienia? Dawno temu czyściłem elektryczną przepustnicę w Astrze 1,6 - przytykał się kanalik obejściowy, który doprowadzał powietrze, gdy przepustnica była zamknięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.