smajler Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Witajcie, jakie sa objawy zepsutej sondy lambda? Kontrolka mi sie nie swieci, jak podlaczalem ja pod miernik osyluje do 0,8-0,9v okolo. To czy na benzynie ona sie zmienia z obogiej na bogata (czyli sonda pracuje i caly czas ustala miesznke nie pamietam) ale napewno robi sie bardzo bogato jak zwiekszam obroty po czym normuje ja. Tez nie zauwazylem zeby sie ona zawieszala (takie zawieszenie ile trwa?). Zauwazylem ze cos moze byc z nia na jezdzie na Pb ze jak zdejme noge z gazu to czasem lekko przyspieczy pozniej zmniejszy to paliwo czyli tak nieplynnie buja autem. Wiekszosc a nawet calosc poza odpaleniem jezdze na LPG i z 2 gen zrobione mam 1 gen bo kiedys (2 lata tamu) padla UPG, po czym pol roku gosc powiedzial ze krokowiec cos sie zawiesza i wstawil register. Zastanawiam sie czy nie kupic za 200zl nowego sterownika z krokowcem i postawic to 2 gen od nowa ale nie wiem czy lambda jest zla. Regulowalem ostatnio lpg podlaczajac pod sterownik gazu to widac ze sonda pracuje i jak skrece dawke na registerze to zobacze uboga a jak odkrece do bedzie bogato. Ustawilem regulacje przy 4tys na ok 0,65,07v i czuc ze jedzie lepiej niz po analizatorze. Moze jest jakas dziura w rurze. Ale po takim ustawieniu jedzie do ok 130km/h wczesniej 140 do 150 pojechal, ale to moze trzeba na reduktorze zmienic czulosc. Ale wszystko sprowadza sie do glownego pytania czy popsuta sonda moze dawac zawyzony sygnal czyli z ubogiej pokaze bogata czy takie cos jest niemozliwe. Predzej pokaze slabsze wskazanie niz realne, przez co ecu dobija paliwko zeby wzbogacic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 podlaczalem ja pod miernik osyluje do 0,8-0,9v okolo Zakładam, że od wskazań bliskich zera. Czyli sonda działa. czy popsuta sonda moze dawac zawyzony sygnal czyli z ubogiej pokaze bogata Tak, jest to możliwe, ale zwykle jest odwrotnie. Sonda to rodzaj ogniwa wytwarzającego prąd, a baterie nie psują się w ten sposób, że cały czas wytwarzają prąd . Oszukiwanie w sposób jaki opisałeś zdarza się bez porównania rzadziej i zwykle oznacza jakiś rodzaj zwarcia między zasilaniem grzałki i przewodem sygnałowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 ...jezdze na LPG i z 2 gen zrobione mam 1 gen bo kiedys (2 lata tamu) padla UPG, po czym pol roku gosc powiedzial ze krokowiec cos sie zawiesza i wstawil register.... ... widac ze sonda pracuje i jak skrece dawke na registerze to zobacze uboga a jak odkrece do bedzie bogato... Sam sobie odpowiedziałeś: sonda jest sprawna, a instalacja 1 gen. zawsze będzie pracować albo na ubogo, albo na bogato, chyba, że krasnala z woltomierzem pod maskę włożysz i będzie kręcił śrubą w te i we w te, aby mieszanka oscylowała Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nuba98 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Witajcie, jakie sa objawy zepsutej sondy lambda? Kontrolka mi sie nie swieci, jak podlaczalem ja pod miernik osyluje do 0,8-0,9v okolo. To czy na benzynie ona sie zmienia z obogiej na bogata (czyli sonda pracuje i caly czas ustala miesznke nie pamietam) ale napewno robi sie bardzo bogato jak zwiekszam obroty po czym normuje ja. Tez nie zauwazylem zeby sie ona zawieszala (takie zawieszenie ile trwa?). Zauwazylem ze cos moze byc z nia na jezdzie na Pb ze jak zdejme noge z gazu to czasem lekko przyspieczy pozniej zmniejszy to paliwo czyli tak nieplynnie buja autem. Wiekszosc a nawet calosc poza odpaleniem jezdze na LPG i z 2 gen zrobione mam 1 gen bo kiedys (2 lata tamu) padla UPG, po czym pol roku gosc powiedzial ze krokowiec cos sie zawiesza i wstawil register. Zastanawiam sie czy nie kupic za 200zl nowego sterownika z krokowcem i postawic to 2 gen od nowa ale nie wiem czy lambda jest zla. Regulowalem ostatnio lpg podlaczajac pod sterownik gazu to widac ze sonda pracuje i jak skrece dawke na registerze to zobacze uboga a jak odkrece do bedzie bogato. Ustawilem regulacje przy 4tys na ok 0,65,07v i czuc ze jedzie lepiej niz po analizatorze. Moze jest jakas dziura w rurze. Ale po takim ustawieniu jedzie do ok 130km/h wczesniej 140 do 150 pojechal, ale to moze trzeba na reduktorze zmienic czulosc. Ale wszystko sprowadza sie do glownego pytania czy popsuta sonda moze dawac zawyzony sygnal czyli z ubogiej pokaze bogata czy takie cos jest niemozliwe. Predzej pokaze slabsze wskazanie niz realne, przez co ecu dobija paliwko zeby wzbogacic. dobra sonda ok 70 zł, krokowiec tez ok. 50zł i wracasz do II gen. Po czo kombinować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 dobra sonda ok 70 zł, krokowiec tez ok. 50zł i wracasz do II gen. Po czo kombinować... Pewnie tak zrobie, zainwestuje w nowa sonde bo to druga (NGK), pierwsza padla po ok 8 latach a ta teraz tez ma ok 8 lat. Do kompletu wsadze nowy krokowiec i wroce do tego co bylo kiedys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nuba98 Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Pewnie tak zrobie, zainwestuje w nowa sonde bo to druga (NGK), pierwsza padla po ok 8 latach a ta teraz tez ma ok 8 lat. Do kompletu wsadze nowy krokowiec i wroce do tego co bylo kiedys z tego co pamiętam to kupiłem vernet coś ok 60-70zł- zmieniałem przed wakacjami..... coś wiecej lpg podbierała i na kontroli wyszlo że sonda leży, podjechałe i kupiłem...bo druciarstwa to szkoda uprawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 z tego co pamiętam to kupiłem vernet coś ok 60-70zł- zmieniałem przed wakacjami..... coś wiecej lpg podbierała i na kontroli wyszlo że sonda leży, podjechałe i kupiłem...bo druciarstwa to szkoda uprawiać Pewnie zaczne od nowego krokwca, albo stary wyczyszcze, bo on pracuje ale nie wiem co znaczy zawiesza sie czy z brudu i na jak dlugo takie zawieszenie jest czy silniczek wewnatrz krokowca juz pada. Postaram sie wyregulowac i zobacze jak bedzie wspolpracowac wszystko, bo sonda wyglada ze dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Jednak wszystkiemu byla winna sonda, akurat przy ustawianiu lpg bylo widac jak ladnie sie zawiesila. Zakupiona nowa bosch i wszystko wrocilo cacy do 2Gen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.