mstanclik Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Witam, Na szybko, była awaria, która została na drodze szybko usunięta: wykręciła się z zacisku śruba M12 i teraz okazało się że była to śruba drobnozwojowa M12 skok 1,5 i w chipciu (Casto) nie mieli więc poszedł zwykły skok 1,75 wkręciłem (szło ciężej) dojechałem do domu - spoko. Teraz czy wykręcić i zastąpić tą śrubę normalną o skoku 1,75 śrubą drobnozwojową jak była w oryginale czyli skok 1,5. Nie przegwintuje mi się to i nie będzie odkręcać?Czy zostawić tak jak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Jak dokręcone i trzyma to bym zostawił. istnieje ryzyko że przy wykręcaniu wykręcisz razem z gwintem, masz 50/50 z czego zejdzie gwint. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Witam, Na szybko, była awaria, która została na drodze szybko usunięta: wykręciła się z zacisku śruba M12 i teraz okazało się że była to śruba drobnozwojowa M12 skok 1,5 i w chipciu (Casto) nie mieli więc poszedł zwykły skok 1,75 wkręciłem (szło ciężej) dojechałem do domu - spoko. Teraz czy wykręcić i zastąpić tą śrubę normalną o skoku 1,75 śrubą drobnozwojową jak była w oryginale czyli skok 1,5. Nie przegwintuje mi się to i nie będzie odkręcać? Czy zostawić tak jak jest? Chyba musiało nieźle ciężej iść. Ja już bym jej nie ruszał. Rozwaliłeś sobie gwint i każde gmeranie i zamiana go dodatkowo osłabi. No i oczywiście - mam nadzieję, że śruba pracuje na ścinanie, a nie wyciąganie, bo jeśli na wyciąganie, to może któregoś pięknego dnia puścić. Przy pracy na ścinanie raczej nie powinno się nic stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzynios Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Śruby drobnozwojowe są śrubami o zwiększonej wytrzymałości i stosuje się je tam gdzie taka wytrzymałość jest potrzebna. Wkręcając zamiast niej śrubę z Castoramy która ma wytrzymałość niskiej klasy, na dodatek z innym gwintem, połączenie zostało mocno osłabione. Jeżeli śruba pracuje w zawieszeniu lub hamulcach to koniecznie trzeba ją usunąć i wkręcić odpowiednią. Jest duża szansa że gwint przetrwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 tak jak napisał @@krzynios, śruba 1,25 jest twarda, element w który była wkręcona też jest twardy. to raczej gwint na śrubie 1,75 się poddał. trzeba wkręcić oryginalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Chyba musiało nieźle ciężej iść. Wszystko zależy, jak długą gassrurką kolega dysponował... Widać śruba klasy 4.6, gorzej, gdy się ukręci przy próbie wykręcenia... Ja już bym jej nie ruszał. Rozwaliłeś sobie gwint i każde gmeranie i zamiana go dodatkowo osłabi. Skoro to jest śruba mocująca zacisk, to pytanie brzmi: nie czy, lecz kiedy trzeba będzie to odkręcić. No chyba że autor będzie chciał, kiedy zajdzie konieczność wymiany klocków, "uszczęśliwić" jakiegoś mechanika, a później przeczytamy wątek pt: mechanik uszkodził mi gwint w zacisku... Co do samej śruby - wszystko zależy od konstrukcji: czy jest ona wkręcana do zacisku, czy do jego wspornika? Trzeba zobaczyć, być może, jeśli się okaże, że gwint jednak jest uszkodzony, będzie można dać dłuższą śrubę i nakrętkę "od tyłu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Duże szanse, że gwint w zacisku przetrwał. Ale po wykręceniu najprawdopodobniej otwór trzeba będzie przelecieć gwintownikiem. Z miękkiej śruby zostaną resztki materiału które potrafią skutecznie uniemożliwić wkręcenie nowej śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 ...śruba 1,25 jest twarda, element w który była wkręcona też jest twardy... Wysokiej twardości gwintu wewnętrznego to ja bym nie obstawiał. Pytanie na szybko: czy to otwór przelotowy czy ślepy? Ja przelotowy, to można się podeprzeć dłuższą śrubą i nakrętką. Jeśli ślepy, to może da się pogłębić, nagwintować i dać dłuższą śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Jak M12 to pewnie jarzmo zacisku i raczej żadnej nakrętki tam się nie wsadzi, najtaniej i najprościej dać nowe (używane) jarzmo/zacisk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Witam, Na szybko, była awaria, która została na drodze szybko usunięta: wykręciła się z zacisku śruba M12 i teraz okazało się że była to śruba drobnozwojowa M12 skok 1,5 i w chipciu (Casto) nie mieli więc poszedł zwykły skok 1,75 wkręciłem (szło ciężej) dojechałem do domu - spoko. Teraz czy wykręcić i zastąpić tą śrubę normalną o skoku 1,75 śrubą drobnozwojową jak była w oryginale czyli skok 1,5. Nie przegwintuje mi się to i nie będzie odkręcać? Czy zostawić tak jak jest? Ponieważ piszesz o hamulcach, to ja bym wymienił zarówno śrubę, jak i element, w który jest wkręcana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K@mil Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Ja bym wkręcił właściwą śrubę po "odświeżeniu" gwintu, klucz dynamometryczny w dłoń i wszystko jasne. Jak się nie uda to niestety trzeba nowe jarzmo. Chyba że nie zależy Ci a bezpieczeństwie - sklepać młotkiem śrubę i wkręcić na pakuły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Ja bym wkręcił właściwą śrubę po "odświeżeniu" gwintu, klucz dynamometryczny w dłoń i wszystko jasne. Jak się nie uda to niestety trzeba nowe jarzmo. Chyba że nie zależy Ci a bezpieczeństwie - sklepać młotkiem śrubę i wkręcić na pakuły Wystarczy na klej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.