dawiddawidowski Napisano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Jakie mocie doświadczenia z zakładaniem/użytkowaniem używanej sekwencyjnej instalacji gazowej?? Oczywiście nie starszej niż 3 do góra 5lat... Na nowej mi nie zależy a często widuję w miarę świeże instalki (1-2 lutnie) w rozbitych samochodach i czy jest sens taką zamontować do swojego samochodu?? Silnik niewysilony, wolnossący niskolitrażowy... przebiegi rzędu 20kkm rocznie ale nie zamierzam jeździć dłużej niż kilka lat po czym zostanie na pewno wywalona z auta więc nie zależy mi na nówce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YogiCK Napisano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Przekładać możesz, tylko licz się z kilkoma dość poważnymi problemami. Po 1. nie wiesz w jakim stanie są demontowane podzespoły - elektronika raczej się nie psuje, ale masz jeszcze wtryskiwacze i reduktor, które stanowią sporą cześć kosztu nowej instalacji. Po 2. znajdź warsztat który zechce się grzebać w używanych gratach, zwłaszcza łatanie starej wiązki może być problematyczne, a nowa to kolejny koszt. Trzeci problem to legalizacja wszystkiego jeżeli w aucie nie był wcześniej wbity gaz w dowód rejestracyjny. Teoretycznie warsztat nie powinien wystawić homologacji na podstawie której dokonuje się wpisu do DR, 99% nie zgodzi się na coś takiego żeby się nie podkładać. Co prawda na Allegro co jakiś czas pojawiają się propozycje legalizacji takich instalacji ale zwykle wołają za to 300-500zł, więc kolejny nie mały koszt. Jest co prawda opcja jazdy bez wpisu, stacje kontroli zwykle przepuszczają coś takiego na przeglądzie okresowym teraz, ale w przypadku jakiegoś dzwona zapomnij o kasie z OC - polisa na 100% zostanie unieważniona z powodu nie dozwolonej modyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Jakie mocie doświadczenia z zakładaniem/użytkowaniem używanej sekwencyjnej instalacji gazowej?? Oczywiście nie starszej niż 3 do góra 5lat... Na nowej mi nie zależy a często widuję w miarę świeże instalki (1-2 lutnie) w rozbitych samochodach i czy jest sens taką zamontować do swojego samochodu?? Silnik niewysilony, wolnossący niskolitrażowy... przebiegi rzędu 20kkm rocznie ale nie zamierzam jeździć dłużej niż kilka lat po czym zostanie na pewno wywalona z auta więc nie zależy mi na nówce Jeśli instalkę założysz sobie sam i będziesz miał skąd wziąć na to kwity ,to tak. Jeśli ma to Ci robić warsztat , to daj sobie spokój. Robię w warsztacie montującym lpg. Co jakiś czas trafia się Janusz biznesu co to myśli że zaoszczędzi jak kupi używkę. Mistrzem był gość co zapłacił dwukrotność nowej instalacji. Niby miał komplet , ale po zmontowaniu okazało się że reduktor i wtryski to kibel a na koniec padł map sensor. I w dalszym ciągu nie ma papierów...I nie tak dawno , pan od xc90. Myślał ,że będzie taniej jak se u PHjacuś kupi. I nie było , na dodatek jedna hana lała , więc jeździł tydzień na czterech gazowych i jednym benzynowym , a na koniec chciał papiery . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Na legalności absolutnie mi nie zależy ponieważ lpg nie będzie wbite w dowód a używaną instalkę polecił mi sam zakład który by mi to założył (po znajomości) a z przeglądem też najmniejszego problemu nie będzie więc te kwestie można pominąć Czyli najistotniejsze fanty to wtryskiwacze oraz reduktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Na legalności absolutnie mi nie zależy ponieważ lpg nie będzie wbite w dowód Ale wiesz, że wtedy policjant w trakcie rutynowej kontroli może zatrzymać DR za niezgodność ze stanem faktycznym. Obawiam się też, że w razie wypadku ubezpieczyciel się może wypiąć, z tego samego powodu i/lub nieważności przeglądu gdy bez LPG byłby jeszcze ważny poprzedni, a przez LPG trzeba robić częściej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Na legalności absolutnie mi nie zależy ponieważ lpg nie będzie wbite w dowód a używaną instalkę polecił mi sam zakład który by mi to założył (po znajomości) a z przeglądem też najmniejszego problemu nie będzie więc te kwestie można pominąć Czyli najistotniejsze fanty to wtryskiwacze oraz reduktor Więc nad czym się zastanawiasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Więc nad czym się zastanawiasz ? Nad tym czy używka dopasowana do innego silnika wytrzyma co najmniej 5 lat...poprzedni gazior w innym aucie był zakładany nowy w 2003 i do 2015 czyli momentu sprzedaży absolutnie zero problemów po za zwykłym serwisem. Ato nie jest używane na publicznych drogach, nie ma tam domów mieszkalnych a tym bardziej ludzi więc wszystko jakby się mogło wydawać jest bezpieczne... auto służy na dojazdy do lasu i dowożenie sprzętu itp. Dłużej niż kilka lat nie będzie użytkowany więc ale systematyczny serwis jest cały czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Czesciej przy lpg? Chyba o czyms nie wiem hmm... Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hektor Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Nad tym czy używka dopasowana do innego silnika wytrzyma co najmniej 5 lat...poprzedni gazior w innym aucie był zakładany nowy w 2003 i do 2015 czyli momentu sprzedaży absolutnie zero problemów po za zwykłym serwisem. Ato nie jest używane na publicznych drogach, nie ma tam domów mieszkalnych a tym bardziej ludzi więc wszystko jakby się mogło wydawać jest bezpieczne... auto służy na dojazdy do lasu i dowożenie sprzętu itp. Dłużej niż kilka lat nie będzie użytkowany więc ale systematyczny serwis jest cały czas To jak zamierzasz tankować lpg? Masz swoją prywatną stacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 To jak zamierzasz tankować lpg? Masz swoją prywatną stacje? Normalnie jak to w dzikim kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Znajomy ma UAZa przerobionego na ww butle, bez tablic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 To jak zamierzasz tankować lpg? Masz swoją prywatną stacje? A w czym masz problem? To jego sprawa . Jeśli zatrzymają go psiarskie , to zatrzymają DR i tyle. Poprawnie zamontowana instalacja nikogo nie zabije i nikomu nie zrobi krzywdy. Niech sobie robi co chce i jak chce aby nikomu nie zrobił krzywdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 To nie mój bolid żeby była jasność już wszystko wiem, temat do wyebania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.