Skocz do zawartości

Mercedes A Klasa 170 CDI czy warto


daryka

Rekomendowane odpowiedzi

Za 5kzł mam możliwość kupienia Mercedesa A 170 long CDI 2002. A klasa bezwypadkowa, przebieg 145kkm, automat, nawet fajnie wyposażany. Mondeo oczywiście zostaje, A klasa jako drugie  byłoby używane tylko do jazdy po mieście, max roczny przebieg to 7-9 kkm,  Nigdy nie miałem diesla i automatu :facepalm:  Pytanie jak się sprawuje taka A klasa, jakieś typowe bolączki brać takie toczydło, czy olać temat  :nie_wiem:

 

Z góry dziękuję ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz miec kolegow wsrod mechanikow to warto.To auto to jedna wielka porazka.ja przez rok bylem co tydzien w serwisie a finalnie to prawie silnik zatarty zostal w pore go zgasilem o kraweznik:) do wiekszosci napraw trzeba opuszczac silnik.Srodek jest mega tandetny.jedynie co to fajnie sie siedzi i dosyc milo sie prowadzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik używany był do któregoś z amerykańskich dronów, które atakowały talibów w Afganistanie. Niestety jego niezawodność była podobno znacznie niższa niż obiecywał producent i zrezygnowano z niego.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 5kzł mam możliwość kupienia Mercedesa A 170 long CDI 2002. A klasa bezwypadkowa, przebieg 145kkm, automat, nawet fajnie wyposażany. Mondeo oczywiście zostaje, A klasa jako drugie  byłoby używane tylko do jazdy po mieście, max roczny przebieg to 7-9 kkm,  Nigdy nie miałem diesla i automatu :facepalm:  Pytanie jak się sprawuje taka A klasa, jakieś typowe bolączki brać takie toczydło, czy olać temat  :nie_wiem:

 

Z góry dziękuję ;)  

 

wszystko zalezy od stanu :) jak pewne auto to spoko, tyle tylko że nie dawaj tego ogarniać jakeimus lamusowi, tylko jedź do mechaniora od meroli :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Bardziej tandetnego i awaryjnego "mercedesa" nie widzialem.

A ten automat sypie się? Wiem że w środku są tandetne plastiki, nigdy nie podobała mi się A klasa. Tylko, że ten konkretny egzemplarz jest pewny i w sumie chyba w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak szukalem A klasy dla żony to wszyscy mowili ze jak juz chce ten silnik to tylko manual.Ponoc sypie sie ta skrzynia.

Ja bym to wzial na handel skoro taka cena,dla siebie to nie nastarczysz na naprawy.

W sumie jest opcja pogonienia go dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj sobie moich wątków na tym forum - pisałem tu o tym modelu wielokrotnie.

Narzekają głownie ci, którzy go nawet nigdy nie dotknęli....

 

Skrzynia pełny A/T jest ok. Były jeszcze półautomaty - i tych unikać.

 

Auto jest niesamowicie przemyślane pod względem funkcjonalności - szczególnie long (miałem i krótką i longa).

Do szczęścia potrzebny tylko kumaty mechanik wyspecjalizowany w MB.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Były jeszcze półautomaty - i tych unikać.
 

 

Bo?

 

Miałem ASK (półautomat) i swietnie sie jeździło. Poza niewygodnymi fotelami jedyna wadą było twarde zawieszenie.

Silnik CDI 95KM oszczędny w trasie, w mieście już nie.

Fakt, ze dostęp do napraw utrudniony, ale nie ma co demonizować. Co tydzień nie naprawiasz rozrusznika.

Pasek osprzętu starszyli, że bez opuszczenia silnika sie nie zrobi, ale mój mechanik o tym nie wiedział i zrobiliśmy to bez pośpiechu w 1,5h z wymianą rolek .

Wrogiem może być korozja-trzeba dobrze obejrzeć.

 

Aj bym sie nie bał. oczywiście, że serwisowanie będzie droższe, niż CORSY, ale to jednak auto marki premium i dla innego klienta zostało stworzone.

 

Wielkim plusem jest wnetrze i bagażnik. W obrysie to jest kalsa B a w środku i bagażnik kompakt pełną gębą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Poszukaj sobie moich wątków na tym forum - pisałem tu o tym modelu wielokrotnie.

Narzekają głownie ci, którzy go nawet nigdy nie dotknęli....

 

Ojciec posiadał od prawie nowości przez kilka lat (prawie 200kkm) a później różne wersje pojawiały się u mnie w warsztacie przez kilka lat. Czy to wystarczy aby ponarzekać?

 


Skrzynia pełny A/T jest ok. Były jeszcze półautomaty - i tych unikać.

 

Automat to dno dna zarówno jeśli chodzi o konstrukcję jak i trwałość. To chyba projektowali jacyś praktykanci i to na pewno nie w Mercedesie! Ta skrzynia nie ma nic wspólnego z klasycznymi automatami produkcji Mercedesa! Natomiast z półautomatem jest tylko jeden problem - diagnostyka i adaptacja sprzęgła. Ktoś kto ma pojęcie ogarnie bez problemu a niewyspecjalizowane warsztaty potrzebują niewielkiego wsparcia bo mechanikę ogarną bez problemu.

 


Auto jest niesamowicie przemyślane pod względem funkcjonalności - szczególnie long (miałem i krótką i longa).

 

Oferuje naprawdę dużo miejsca - to prawda. Jednak z tym przemyśleniem to bym nie przesadzał. Jakość wykonania wnętrza jest na poziomie Hondy Civic z tamtych lat albo nawet gorzej.

 


Do szczęścia potrzebny tylko kumaty mechanik wyspecjalizowany w MB.

 

I worek pieniędzy bo raczej za darmo pracować nie będzie ani części nie dostanie za free.

 

Moje zdanie: każde w168 powinno obecnie zająć w pełni zasłużone miejsce na złomowisku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.