Skocz do zawartości

siłowniki tylnej klapy 5D


michals

Rekomendowane odpowiedzi

Irytuje mnie, że przy ujemnych temperaturach klapa bagażnika wali mnie w głowę, chyba że pomogę jej ręcznie otworzyć się całkowicie.

Chcę kupić nowe teleskopy do klapy.

Teraz mam zamontowane Stabilus 8323NZ.

Czy warto szukać siłownika tej samej marki, lub innego polecanego przez kolegów?

Czy brać bez obaw pierwszy lepszy z allegro?

Jeśli macie jakieś doświadczenia w temacie, to piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to jest loteria.

Dobrany rozmiarowo każdy będzie pasował, ale różnie z jakością i pewnie trwałością.

Oczywiście zużycie objawia się przy niskich temperaturach i czas wtedy na wymianę.

 

 

Kiedyś kupiłem jakieś no-name'y i od nowości jeden skrzypiał.

Innym razem kupiłem do auta ojca i miały złą charakterystykę przebiegu siły/tłumienia (nie wyhamowywały)

 

Kupowałem jeszcze FA Krosno oraz Magneti Marelli i bez zarzutu, więc te marki polecę.

 

Ważne też jest, żeby w drodze z fabryki do Twoich rąk nikt nie pogiął.

 

Na stronie krosna masz dokładne katalogi http://www.fakrosno.pl/pl-PL/aftermarket/produkty/sprezyny_gazowe/katalog_aftermarketowy

Są też informacje techniczne.

 

Numer FA Krosno: 23272
 
Marka: FIAT
Model: Stilo (192)
Rocznik: 10/01-2007
Odmiany: klapa bagażnika - hatchback 5' drzwiowy
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 506 mm
Skok: 200 mm
Siła F1: 380 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 7b
Mocowanie od strony cylindra: 7b
Numer oryginalny: 46784995
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialiście jak dochodzi do uszkodzenia? Uszczelka tłoka przymarza do cylindra, otwieramy klapę i ją zrywamy.

 

 

u mnie to raczej z racji wieku auta "gazy zeszły" (a siedziały te siłowniki od dnia wypuska z fabryki) i nie mają przy niskich temperaturach odpowiedniego ciśnienia żeby dźwignąć klapę do góry a tym bardziej ją tam utrzymać.

Zdrowia MirekD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to wkurza, ale poczekam do wiosny. Zastanawialiście jak dochodzi do uszkodzenia? Uszczelka tłoka przymarza do cylindra, otwieramy klapę i ją zrywamy.

 

Mechanizm zużycia jest banalnie prosty.

To jest sprężyna gazowa, załadowana w fabryce gazem (azotem, powietrzem) pod dosyć wysokim ciśnieniem i potem siedzi w aucie całe lata a gazu pomalutku ubywa (jak powietrza w kołach albo czynnika w klimatyzacji).

Więc sprężyna z każdym rokiem ma mniejszą siłę.

Oczywiście jedna traci gaz szybciej inna wolniej i tutaj są spore rozpiętości.

 

Jaki jest mechanizm zjawiska, że im zimniej, tym słabiej - tego nie wiem.

Może gaz się kurczy w niskiej temperaturze na tyle, że wyraźnie spada ciśnienie = siła?

Faktem jest, że rzeczywiście, pomimo że zimą dostajesz klapą po głowie, to jak przychodzą cieplejsze dni, sprężyny odzyskują nieco sprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

 

 

Jaki jest mechanizm zjawiska, że im zimniej, tym słabiej - tego nie wiem.

Może gaz się kurczy w niskiej temperaturze na tyle, że wyraźnie spada ciśnienie = siła?

 

no, żeś sobie sam opowiedział, gazy w niskiej temperaturze tracą na objętości, kurczą się, gdy je ogrzejesz to zwiekszają objętość. podstawy fizyki ze szkoły podstawowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.