POKS Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Witam . Jeżeli ktoś ma problemy jak w tytule, albo ma taki silnik i na przyszłość chce wiedzieć co zrobić by nie płacić mechanikom po parę stówek za nie rozwiązany problem, to w miarę zainteresowania służę pomocą. Właśnie dopadła mnie taka usterka i znalazłem przyczynę. Jeżeli będzie zainteresowanie to postaram się spłodzić jakiegoś manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 dawaj dawaj wszyscy z checia poczytaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Tak w skrócie. Pacjent C2 1,4 HDI 2004 rok ,200kkm przebiegu. Dotychczas bezawaryjny . Nagle strzelił focha i w ogrzewanym garażu nie chciał odpalić. Po podpompowaniu paliwa gruszką raczył się uruchomić. Ta usterka zaczęła występować losowo . Po obczytaniu internetowych for, okazało się ,że TTTM. Problem jest w przewodach paliwowych, niestety miejsce usterki jest ukryte pod obudową filtra powietrza. Zlokalizowałem usterkę i okazało się ,że wiązka przewodów paliwowych kosztuje tylko 470 PLN. Nie wiadomo dlaczego pojedynczy przewód w ASO występuje jako wiązka . Wymyśliłem parę sposobów rozwiązania tej usterki, ale jutro sfinalizuję moje pomysły. Temat jest pisany na szybko bo zorientowałem się ,że to jest typowa usterka i mnóstwo użytkowników buja si e z tym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Czyli można sądzić, że to nie jest usterka 1.4hdi jako takiego, tylko 1.4hdi obudowanego CeDwójką. Czytaj - jakiś błąd konstrukcyjny prowadzenia tej wiązki. Czy może jednak usterka występuje w wielu innych budach od PSA, z tym silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Napisz konkrety, bo zwroty w stylu "miejsce usterki jest ukryte", "zlokalizowałem", "wymyśliłem" niewiele wnoszą. Bujam się z podobnym problemem w c4 1,6 HDI od wymiany filtra paliwa jest problem z odpalaniem, wydawało się, że udało się to naprawić (wymiana oringów przy filtrze i szybkozłączkach) ale po 1,5 tygodnia problem powrócił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Czyli można sądzić, że to nie jest usterka 1.4hdi jako takiego, tylko 1.4hdi obudowanego CeDwójką. Czytaj - jakiś błąd konstrukcyjny prowadzenia tej wiązki. Czy może jednak usterka występuje w wielu innych budach od PSA, z tym silnikiem? Obudowa nie ma znaczenia cała wina leży w osprzęcie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Napisz konkrety, bo zwroty w stylu "miejsce usterki jest ukryte", "zlokalizowałem", "wymyśliłem" niewiele wnoszą. Bujam się z podobnym problemem w c4 1,6 HDI od wymiany filtra paliwa jest problem z odpalaniem, wydawało się, że udało się to naprawić (wymiana oringów przy filtrze i szybkozłączkach) ale po 1,5 tygodnia problem powrócił. Spokojnie, dopiero co zlokalizowałem usterkę a napisałem tylko dla tego ,że studiując fora poczytałem sobie o właścicielach bujających się z podobnym problemem i mechanikach "kasujących " i nic z tego nie wynika. Porobiłem zdjęcia miejsc przetarć ale żeby z tego wystrugać manual to potrzebuję trochę czasu. Nie wiem jak jest w 1,6 Hdi ale w 1,4 jest to po prostu błąd konstrukcyjny. Mało tego następne przewody w "kolejce" to rurki podciśnienia od zaworu EGR, juz ledwo zipią. Jeżeli chcesz to puszczę ci zdjęcia na maila . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 Czyli można sądzić, że to nie jest usterka 1.4hdi jako takiego, tylko 1.4hdi obudowanego CeDwójką. Czytaj - jakiś błąd konstrukcyjny prowadzenia tej wiązki. Czy może jednak usterka występuje w wielu innych budach od PSA, z tym silnikiem? usterka wynika z papraków mechaników którzy jak przewód się wypnie z ori mocowania to go nie wpinają bo dojście kiepskie. Drugi temat to połamane zaczepy od obudowy filtra powietrza który obijając o przewody paliwowe je przeciera. dotyczy 1.4 ,1.6 HDI niezależnie od nadwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 22 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 Drugi temat to połamane zaczepy od obudowy filtra powietrza który obijając o przewody paliwowe je przeciera. dotyczy 1.4 ,1.6 HDI niezależnie od nadwozia Nekoniecznie zaczepy muszą być połamane. Na zdjęciu widok poodkręceniu obudowy filtra powietrza z całymi zaczepami. Żółta strzałka przetarty przewód paliwowy, żółte kółko nastepny w kolejce do przetarcia czerwone strzałki przecierające się przewody podciśniowe sterowania EGR-em Zbliżenie przetartego przewodu, po odgięciu słychać jak sobie siorbie powietrze. Wycieku nie ma bo to przewód ssący Zbliżenie podciśnieniowych przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 Nekoniecznie zaczepy muszą być połamane. Na zdjęciu widok poodkręceniu obudowy filtra powietrza z całymi zaczepami. 1.jpg Żółta strzałka przetarty przewód paliwowy, żółte kółko nastepny w kolejce do przetarcia czerwone strzałki przecierające się przewody podciśniowe sterowania EGR-em Zbliżenie przetartego przewodu, po odgięciu słychać jak sobie siorbie powietrze. Wycieku nie ma bo to przewód ssący 2.jpg Zbliżenie podciśnieniowych przewodów. 3.jpg jest jeszcze możliwość że obudowa filtra nie weszła w mocowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 22 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 jest jeszcze możliwość że obudowa filtra nie weszła w mocowanie Była całkowicie na swoim miejscu. Widać po przetarciach dokładnie jak przylegała . Niestety mocowana jest w gumowych tulejkach które pozwalają jej drgać. Moim zdaniem to wada fabryczna o czym świadczy ilość opisów w internecie o cofającym się paliwie. Aso chce za te przewody 470 PLN bo występują niestety w zestawie. Właśnie wróciłem z zakupów przewód poliamidowy materiał PA12 fi 10mm kosztował mnie 7,54PLN 1,35m co starczy na wykonanie dwóch przewodów. Opalarka w dłoń i do roboty. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Była całkowicie na swoim miejscu. Widać po przetarciach dokładnie jak przylegała . Niestety mocowana jest w gumowych tulejkach które pozwalają jej drgać. Moim zdaniem to wada fabryczna o czym świadczy ilość opisów w internecie o cofającym się paliwie. Aso chce za te przewody 470 PLN bo występują niestety w zestawie. Właśnie wróciłem z zakupów przewód poliamidowy materiał PA12 fi 10mm kosztował mnie 7,54PLN 1,35m co starczy na wykonanie dwóch przewodów. Opalarka w dłoń i do roboty. Powiedz jak ci sie uda zarobic te koncowki. Ja probowalem wymienic gruszke, czyli nowa gruszka wpieta w oryginalne przewody tekalan, ale poleglem. Po podgrzaniu robily sie gumowate i zawijaly sie zamiast nachodzic na zlaczke - moze cos robilem nie tak... W koncu wstawilem kawalki gumowego, zbrojonego przewodu zamiast poliamidu przy gruszce. Ale uklad dalej lapie powietrze, wiec bede musial szukac dalej, az do zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 23 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Powiedz jak ci sie uda zarobic te koncowki. Ja probowalem wymienic gruszke, czyli nowa gruszka wpieta w oryginalne przewody tekalan, ale poleglem. Po podgrzaniu robily sie gumowate i zawijaly sie zamiast nachodzic na zlaczke - moze cos robilem nie tak... W koncu wstawilem kawalki gumowego, zbrojonego przewodu zamiast poliamidu przy gruszce. Ale uklad dalej lapie powietrze, wiec bede musial szukac dalej, az do zbiornika. Znalezienie patentu zajęło mi godzinkę . Próbowałem opalarką wrzątkiem i niestety to samo co u ciebie. Wystrugałem na szybko przyrząd jak na zdjęciu. Dwie deseczki wkręcone w imadło i przewiercone na lini styku wiertłem fi 9,5 lub 9. Mocujemy przewód tak żeby wystawał tylko na długość złączki. podgrzewamy przewód delikatnie tak max 50*C ma być twardy chodzi o to że w garażu mam temperaturę 9*C a to już trochę za zimno. Trochę mocniej podgrzewamy złączkę którą wciskamy złączka nie może nam wychłodzić przewodu podczas wciskania, no i zdecydowanie wciskamy złączkę. O ile wciśnięcie kątowej końcówki jest łatwe bo można ją uchwycić ręką to ta mała wymaga oprawienia jej w kolejną deseczkę ze slepym otworem fi 10 A tu element tuż po wciśnięciu. Najlepiej przeprowadzić sobie próbę na jakimś kawałku przewodu zanim będziemy zarabiać właściwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_Jasik Napisano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 w jaki sposób udało się wyciągnąć obudowę filtra powietrza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2022 17 godzin temu, Marcin_Jasik napisał: w jaki sposób udało się wyciągnąć obudowę filtra powietrza ? No tak . To było C2 i na siłę wyszła. Nie wiem jak przy innym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.