Roswell Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 W instalacji mam taki filtr gazu (lovato smart): ale chyba nie spisuje się zbyt dobrze, bo po 20 tysiącach była potrzeba czyszczenia wtryskiwaczy, po kolejnych 5 tysiącach już musiałem wymienić wtryskiwacz (podobno był tak zanieczyszczony że się zatrzymał i była konieczna jego wymiana). Czy oprócz niego mogę założyć dodatkowy filtr ? Np czaja FL02 http://allegro.pl/f54-filtr-puszkowy-czaja-brc-fl02-sq-genius-i5936583113.html ? Jeśli tak to zamontować go przed czy za tym oryginalnym filtrem (podejrzewam że przed ale nie jestem pewien). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Czy oprócz niego mogę założyć dodatkowy filtr ? Możesz. Możesz nawet dwa. eśli tak to zamontować go przed czy za tym oryginalnym filtrem Przed. Ten który już jest ma w sobie czujnik ciśnienia i temperatury , więc im czyściej tym lepiej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 np. czaja FL02 Proponuje cos rozbieralnego w stylu filtru brc. Wymienia się poliestrowy wkład, a przy okazji można ocenić ilosc zanieczyszczen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Nie warto się bawić w rozbierane, jednorazowe np Czaja są tanie i proste w wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Moim zdaniem, to taki filtr w dłuższej perspektywie cudów nie zrobi. Oleiste zanieczyszczenia z gazu i tak się kiedyś przesączą do wtryskiwaczy. W moim przypadku sprawę rozwiązała rezygnacja z tankowania LPG u prywaciarzy i na stacjach typu "MPO". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Moim zdaniem, to taki filtr w dłuższej perspektywie cudów nie zrobi. Oleiste zanieczyszczenia z gazu i tak się kiedyś przesączą do wtryskiwaczy. W moim przypadku sprawę rozwiązała rezygnacja z tankowania LPG u prywaciarzy i na stacjach typu "MPO".Nie wiem jak w sekwencjach, bo to moja pierwsza. Gazownik polecał tankowanie na Statoil lub Orlen - mówi ze przyjeżdżają do niego BRC z nalotem powyżej 200 kkm. Ja z mojej strony mogę tylko powiedziec, że regenerowałem 2 lub 3 reduktory i w żadnym nie stwierdziłem jakiegoś strasznego syfu, mimo przebiegu ok. 80-100 kkm. Jak czasem czytam, że ludzie mazut spuszczają co 20 kkm, to się zastanawiam gdzie oni tankują.Zapomniałem dodać, że zazwyczaj tankuję na BP, statoil, orlen, a nigdy na jakiś prywatnych typu zbiornik i wiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 a ja po tankowaniu na orlenie musiałem czyścić elektrozawór przy reduktorze bo tak był zawalony, że nie przełączał, dopiero po porządnym nagrzaniu silnika jak maź zrobiła się bardziej płynna przełączał się bez problemu... od tego czasu tankuje tylko na BP i problemu nie ma, nawet gaziarz sam zauważył, że po 10kkm jakoś wyjątkowo czysto jest... nie ma reguły i wszystko zależy od konkretnej stacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Czy jakoś można się dowiedzieć jakie ma się dokładnie filtry? Przed oczywiście rozebraniem wszystkiego Mam BRC. FFL rozbieralny. Powinno gdzieś w papierach być wpisane jaki dokładnie typ? Tak samo z FFC, da się to stwierdzić przed demontażem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Teoretycznie w wyciągu ze sposobu montażu instalacji lpg, praktycznie różnie, najlepiej zrób fotki, wstaw na forum to ci powiedzą co to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 a ja po tankowaniu na orlenie musiałem czyścić elektrozawór przy reduktorze bo tak był zawalony, że nie przełączał, dopiero po porządnym nagrzaniu silnika jak maź zrobiła się bardziej płynna przełączał się bez problemu... Elektrozawór narastał syfem od pierwszego dnia jazdy na gazie...Pewnego dnia zatankowałeś na orlenie i zasyfiło się na tyle mocno , że się stało. Gdybyś tego dnia zatankował na innej stacji , też by się to stało . od tego czasu tankuje tylko na BP i problemu nie ma, nawet gaziarz sam zauważył, że po 10kkm jakoś wyjątkowo czysto jest... nie ma reguły i wszystko zależy od konkretnej stacji... To że są czyste filtry , to nie znaczy że jest czysty gaz. W płynnym lpg bardzo dobrze rozpuszczają się odpady pozostające po rafinacji ropy (mazut , rozpuszczalniki) , a z którymi nie ma robić ... A skoro nie ma co z tym zrobić i rozpuszcza się to w gazie , więc walą to w gaz. I im czystsze filtry tym więcej w nim rozpuszczalnika . W Polsce i na ukrainie jest najbardziej zasyfiony gaz , ponoś włosi robili jakieś testy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 I im czystsze filtry tym więcej w nim rozpuszczalnika . Jeśli masz na myśli FFL, to chyba nie do końca, bo "rozpuszczalnik" o ile będzie w ciekłym LPG, to po odparowaniu w reduktorze zachowa się jak zwykły gaz, więc brudnego filtra nie odczyści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.