Florydzialski Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Ciekawy artykuł o tym jak to turbo zmniejsza zużycie papieru przede wszystkim na papierze, szczególnie w samochodach sportowych. I jak to Ferrari nie lubi turbo, ale musi je używać żeby ucieszyć europejskie przepisy. Najlepszy cytat z artykułu: "Government fuel-economy test cycles, especially those in Europe, approximate the driving style of a heavily sedated 83-year-old librarian." (czyli testy zużycia paliwa w Europie symulują styl jazdy naćpanego 83 letniego bibliotekarza ). Artykuł: http://www.roadandtrack.com/car-culture/news/a24691/ferrari-engineers-dont-like-turbocharging/ Moje spostrzeżenia są takie że jak się jeździ leniwie, to rzeczywiście samochód z turbo pali mniej niż wolnossący o podobnej mocy silnika. Jednak jak się jeździ ostrzej to jest zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Jednak jak się jeździ ostrzej to jest zupełnie odwrotnie. Turbo żyje, turbo pije Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 dopuki pakują 'turbocharged 3.9-liter, 553-hp V8 ',to wg mnie może być a takie stękanie jest dla purystów, którzy chceiliby w ferrari tylko silniki NA a downsizing z turbo daje oszczędności wtedy kiedy silnik jest zimny (ale w dupę dostaje turbo), albo jak silnik generuje bardzo mało mocy (obroty biegu jałowego), wtedy dobry start-stop lub hybryda jest lepsza. A dołożyć turbo do dużego silnika - jestem za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Turbo ma dodatkowe wady - zwiększa masę silnika a co więcej pogorsza rozkład tej masy - jest ona wyżej co podwyższa środek ciężkości = psuje zachowanie w zakrętach. Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Turbo ma dodatkowe wady - zwiększa masę silnika a co więcej pogorsza rozkład tej masy - jest ona wyżej co podwyższa środek ciężkości = psuje zachowanie w zakrętach. Sent from my iPhone using Tapatalk zaraz napiszesz, że zwiększa opór aerodynamiczny, głośność silnika i miejsce w komorze silnika. Od tego jest żeby dawać Nm. To lepiej wsadzić 2x większy silnik, który zrujnuje rozkład masy w większości samochodów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Marku czyli turbo waży więcej niż większy silnik? Lol Ja autem z turbo nigdy nie osiągnąłem spalania z seicento. SC max to 15l/100 W turbo 11. A mocy 2x tyle i auto cięższe o 50%. Nie zamulam. :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Turbo ma dodatkowe wady - zwiększa masę silnika a co więcej pogorsza rozkład tej masy - jest ona wyżej co podwyższa środek ciężkości = psuje zachowanie w zakrętach. Sent from my iPhone using Tapatalk Mase zwiększa pomijalnie a Nm daje mnóstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Marku czyli turbo waży więcej niż większy silnik? Lol Ja autem z turbo nigdy nie osiągnąłem spalania z seicento. SC max to 15l/100 W turbo 11. A mocy 2x tyle i auto cięższe o 50%. Nie zamulam. :-D W przypadku Ferrari silnik F154 waży więcej niż F136. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Mase zwiększa pomijalnie a Nm daje mnóstwo. Tyle że nie tam gdzie ich potrzeba - masz pełno nm. przy niskich obrotach i duszenie się silnika przy wysokich - przy identycznej mocy silnika może to pogorszyć osiągi zamiast je poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Tyle że nie tam gdzie ich potrzeba - masz pełno nm. przy niskich obrotach i duszenie się silnika przy wysokich - przy identycznej mocy silnika może to pogorszyć osiągi zamiast je poprawić. To zależy od konfiguracji. Sam sobie kiedyś zrobiłem 1,4 T w Punto o mocy 197HP który jechał od 4-7k rpm. Poniżej praktycznie jeździł w podciśnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 To zależy od konfiguracji. Sam sobie kiedyś zrobiłem 1,4 T w Punto o mocy 197HP który jechał od 4-7k rpm. Poniżej praktycznie jeździł w podciśnieniu. Nadal 7krpm to jak na Ferrari bardzo mało. Nie jestem wrogiem turbo - uważam że do samochodu którym się jeździ na codzień, turbodoładowany silnik jest idealny - pozwala na dynamiczne przyspieszanie przy niskich obrotach silnika a co za tym idzie niewielkiej głośności. Ale w przypadku samochodu "sportowego" turbo to zuo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Ale w przypadku samochodu "sportowego" turbo to zuo. Kiedyś nawet w F1 jeździli turbodoładowaniem, o rajdach już nie wspomnę bo bez turbo nie było by większości legendarnych aut rajdowych. Btw Ferrari też już bardzo dawno robiło supersamochody z doładowaniem - patrz F40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Kiedyś nawet w F1 jeździli turbodoładowaniem, o rajdach już nie wspomnę bo bez turbo nie było by większości legendarnych aut rajdowych. Btw Ferrari też już bardzo dawno robiło supersamochody z doładowaniem - patrz F40 W momencie kiedy spalanie nie jest istotne, supercharger daje znacznie lepsze efekty niż turbo - nie ma "turbo-lag", charakterystyka silnika jest liniowa, nie są wymagane ciężkie rury wydechowe. Niestety spalanie na tym bardzo cierpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Co zrobisz? Nic nie zrobisz. Dopoki tak wazna jest emisja CO2 a testy kompletnie sztuczne to wynik moze byc jeden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Turbo ma dodatkowe wady - zwiększa masę silnika a co więcej pogorsza rozkład tej masy - jest ona wyżej co podwyższa środek ciężkości = psuje zachowanie w zakrętach. Sent from my iPhone using Tapatalk Pozwolę się nie zgodzić. U mnie turbo jest pod silnikiem... Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Co zrobisz? Nic nie zrobisz. Dopoki tak wazna jest emisja CO2 a testy kompletnie sztuczne to wynik moze byc jeden. Niestety. I przez to w europie nie ma kilku fajnych samochodów.. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Pozwolę się nie zgodzić. U mnie turbo jest pod silnikiem... Krawiec Nadal ilośc rur kolektora wydechowego + rur chłodnicy + sama chłodnica jest powyżej środka ciężkości samochodu bez tego bałaganu. Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.