Natqo Napisano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 Sprawdziłem sobie luz na zaworach i sytuacja wygląda następująco: Zastanawiam sie czy zabierać się za wymianę płytek czy jeszcze mogę trochę pojeździć . Autko ma przejechane 75kkm z czego 35kkm na LPG, i jeszcze nigdy nie były robione zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 Luzy są ok jeśli było sprawdzane na zimnym silniku. Ja wyznaje zasade ze jesli silnikowi moc nie spadła i nie pali więcej niż norma przewiduje to nie ma co regulowac, szkoda czasu i kasy i jeszcze kolejna zasada która wyznaje: "nie rószaj gówna puki nie śmierdzi" > Sprawdziłem sobie luz na zaworach i sytuacja wygląda następująco: > Zastanawiam sie czy zabierać się za wymianę płytek czy jeszcze mogę > trochę pojeździć . Autko ma przejechane 75kkm z czego 35kkm na > LPG, i jeszcze nigdy nie były robione zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 18 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 > Luzy są ok jeśli było sprawdzane na zimnym silniku. Na zimnym sprawdzałem ale jak masz pewność że luz większy o 0.10mm dla zaworu wydechowego nie robi różnicy to chyba to oleję. jesteś pewny??? > Ja wyznaje zasade ze jesli silnikowi moc nie spadła i nie pali więcej > niż norma przewiduje to nie ma co regulowac, szkoda czasu i kasy > i jeszcze kolejna zasada która wyznaje: > "nie rószaj gówna puki nie śmierdzi" Niby dobra zasada ale nie zawsze chyba się sprawdza, ta jest lepsza "Sprzątnij gówno zanim ktoś w nie wdepnie, i wniesie ci do domu" tak samo z zaworami, po co mam myśleć w ostatniej chwili, że mogłem temu zapobiec a tego nie zrobiłem jak cos się zepsuje. Wolę wcześniej wyeliminować usterki niż stać gdzieś w polnej drodze daleko od domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 > Na zimnym sprawdzałem ale jak masz pewność że luz większy o 0.10mm > dla zaworu wydechowego nie robi różnicy to chyba to oleję. > jesteś pewny??? > Niby dobra zasada ale nie zawsze chyba się sprawdza, ta jest lepsza > "Sprzątnij gówno zanim ktoś w nie wdepnie, i wniesie ci do domu" > tak samo z zaworami, po co mam myśleć w ostatniej chwili, że mogłem > temu zapobiec a tego nie zrobiłem jak cos się zepsuje. > Wolę wcześniej wyeliminować usterki niż stać gdzieś w polnej drodze > daleko od domu. Na LPG to raczej luzy maleją, u mnie jest już dość ciasno (na 2 wydechowych jest 0,3) Jak Ci nic nie stuka w silniku to zostaw jak jest, samo się po jakimś czasie dopasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malyarni Napisano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 a orientujecie sie ile kosztuje sprawdzenie i ewentualna regulacja zaworow, bo mam wrazenie ze u mnie cos klekocze, a ja sie nie znam na tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JAROxUNO Napisano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 > a orientujecie sie ile kosztuje sprawdzenie i ewentualna regulacja > zaworow, bo mam wrazenie ze u mnie cos klekocze, a ja sie nie > znam na tym Ostatnio buliłem 30zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roy Napisano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2006 > a orientujecie sie ile kosztuje sprawdzenie i ewentualna regulacja > zaworow, bo mam wrazenie ze u mnie cos klekocze, a ja sie nie > znam na tym Uszczelka pod pokrywe+ płytki+ robocizna 140,- ceny DCS Gliwice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2006 Nie reguluj chyba ze nie szkoda Ci kasy na zbędne czynności. Zawry najpierw donośnie słychac na zimnym silniku jak mają nadmierne luzy, nie tak łatwo przez zawory zostac na polnej drodze dlatego ja bym olał regulację, ja mam 92000 przebiegu i nie reguluję, pali w normie i wyszystie osiągi sa ok i praktycznie zaworów nie słychać > Na zimnym sprawdzałem ale jak masz pewność że luz większy o 0.10mm > dla zaworu wydechowego nie robi różnicy to chyba to oleję. > jesteś pewny??? > Niby dobra zasada ale nie zawsze chyba się sprawdza, ta jest lepsza > "Sprzątnij gówno zanim ktoś w nie wdepnie, i wniesie ci do domu" > tak samo z zaworami, po co mam myśleć w ostatniej chwili, że mogłem > temu zapobiec a tego nie zrobiłem jak cos się zepsuje. > Wolę wcześniej wyeliminować usterki niż stać gdzieś w polnej drodze > daleko od domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2006 > Nie reguluj chyba ze nie szkoda Ci kasy na zbędne czynności. Zawry > najpierw donośnie słychac na zimnym silniku jak mają nadmierne > luzy, nie tak łatwo przez zawory zostac na polnej drodze > dlatego ja bym olał regulację, ja mam 92000 przebiegu i nie > reguluję, pali w normie i wyszystie osiągi sa ok i praktycznie > zaworów nie słychać > > daleko od domu. tylko potem jak Ci powypala gniazda na LPG to się dopiero narobisz... ja bym radził wyregulować najwięcej to nie kosztuje jak sam umiesz zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
major_601 Napisano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2006 > tylko potem jak Ci powypala gniazda na LPG to się dopiero > narobisz... ja bym radził wyregulować najwięcej to nie > kosztuje jak sam umiesz zrobić... Ja na LPG nie jezdze więc się nie obawiam W ASO jak pytałem to powiedzieli 150zł + koszty płytek które wymienią, więc trochę dużo, sprawdze luz jak będe wymieniac uszczelke pokrywy. podsumowując moim zdaniem nie warto regulowac i rozbierać co 30kkm jak podaje instrukcja, proponuje po 100kkm jak jeździ się tylko na benzynie, z gazem to proponuje pytac tych co jeżdza na nim kiedy regulują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2006 > Ja na LPG nie jezdze więc się nie obawiam > W ASO jak pytałem to powiedzieli 150zł + koszty płytek które > wymienią, więc trochę dużo, sprawdze luz jak będe wymieniac > uszczelke pokrywy. > podsumowując moim zdaniem nie warto regulowac i rozbierać co 30kkm > jak podaje instrukcja, proponuje po 100kkm jak jeździ się tylko > na benzynie, z gazem to proponuje pytac tych co jeżdza na nim > kiedy regulują to że na benzynie co 30kkm nie warto regulować to fakt...bo nic po takim przebiegu się nie dzieje...na LPG radzę jednak sprawdzić przynajmniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2006 > Na zimnym sprawdzałem ale jak masz pewność że luz większy o 0.10mm > dla zaworu wydechowego nie robi różnicy to chyba to oleję. Jak masz za duzy luz na zaworze wylotowym, to ten nie otwiera sie do konca i czesc spalin moze pozostac w cylindrze. Silnik moze mies troche mniejsza moc (ale przy takiej wartosci jaka masz to chyba nie powinno byc klopotow). Jezeli jednak potrafisz sam zmienic plytke, to lepiej to zrob. Koszt plytki to kilka zlotych (nie w ASO). > jesteś pewny??? > Niby dobra zasada ale nie zawsze chyba się sprawdza, ta jest lepsza > "Sprzątnij gówno zanim ktoś w nie wdepnie, i wniesie ci do domu" > tak samo z zaworami, po co mam myśleć w ostatniej chwili, że mogłem > temu zapobiec a tego nie zrobiłem jak cos się zepsuje. > Wolę wcześniej wyeliminować usterki niż stać gdzieś w polnej drodze > daleko od domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.