czachabrava Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 U mnie denso TT wytrzymały 35kkm, ale kosztowały 1/3 irydowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 tylko niestety w związku z tym, że jest z tradycyjnych materiałów jej żywotność jest tragicznie niska. Miałem Denso TT u siebie i padły szybko, kilku znajomych z LPG to samo potwierdzało, także ta świeca zupełnie się do LPG nie nadaje. Coś za coś - przy normalnym paliwie TT'ki bez problemu wytrzymują standardowy interwał dla świec niklowych, ale przy LPG mogą dziać się cuda w niektórych układach. Życia nie oszukasz - jak ma długo wytrzymać to trzeba założyć święcę w konstrukcji iryda/platyna albo TT Iridium - te mają projektową trwałość 100k mil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 Coś za coś - przy normalnym paliwie TT'ki bez problemu wytrzymują standardowy interwał dla świec niklowych, ale przy LPG mogą dziać się cuda w niektórych układach.Życia nie oszukasz - jak ma długo wytrzymać to trzeba założyć święcę w konstrukcji iryda/platyna albo TT Iridium - te mają projektową trwałość 100k mil. problem w tym, że przy noPb świeca klasycznej konstrukcji elektrody wytrzyma spokojnie 2 interwały. Klasyczna świeca przy LPG też z powodzeniem ogarnie interwał dla noPb, a TT nie wytrzymało nawet połowy. Klasyczne Denso sprzed unifikacji serią TT były bardzo trwałe i trzymały parametry na LPG, TT ani nie są trwałe, ani nie trzymają odstępu zbyt długo. Nawet oficjalna strona Denso twierdzi, że TT są idealne do LPG Zwiększone napięcie i zwiększona temperatura spalania LPG powodują, że świece zapłonowe w tych silnikach powinniśmy wymieniać o wiele częściej. Dlatego też do silników zasilanych LPG zaleca się stosowanie świec irydowych i platynowych. Świece zapłonowe DENSO Iridium Tough, dzięki elektrodzie środkowej o średnicy 0,4 mm, zapewniają najwyższą zapłonność na rynku oraz cztery razy dłuższy okres użytkowania niż standardowe świece niklowe. Tańszą, ale skuteczną alternatywą dla tych świec są np. świece zapłonowe DENSO TT, które kompensują wymagane wyższe napięcie zapłonowe mniejszą średnicą elektrody środkowej i masy. Świeca TT zapewnia wyższą zapłonność niż świeca platynowa, a jej utwardzana elektroda masowa jest bardziej odporna na erozję temperaturową i elektryczną niż elektroda w standardowych świecach niklowych. co może i jest prawdą, ale bardzo krótko (w znanych mi przypadkach), a na pewno nie było tu mowy o ubogiej mieszance itp czynnikach zależnych od LPG. Tu nie chodzi o oszczędności tylko o stabilność pewnych podzespołów, nigdy problemów ze świecami z powodu LPG nie miałem, a zawsze były to klasyczne Denso. Nawet w instalacji IIgen świece wytrzymywały więcej niż przewidziany interwał dla noPb. Wprowadzenie TT miało na celu obniżenie kosztów i unifikację, niestety na dobre nie wyszło, nie wiem czy u mnie wytrzymały 15kkm. Później pojawiały się jakieś sygnały, których początkowo ze świecami nie wiązałem, bo ledwo co wymieniane - niestety okazały się winne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 Ja teraz wymieniam świece w swoim lexusie i zakupiłem ori, czyli denso irydowe. Wychodzi na to, że to będzie pierwsza wymiana świec-170kkm i niemal 10 lat Mam pełną historie z lexusa i jest tylko wzmianka o sprawdzeniu świec 2 lata temu, nie ma wpisu o wymianie i nie mam na nią faktury-a mam na wszystko inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.