Skocz do zawartości

Do elektryków i nie tylko. Pompa powietrza wtórnego


Twister74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zakupiłem używkę pompy powietrza wtórnego. Żeby sprawdzić czy część jest sprawna podłączam na krótko do aku 12V i już druga używka nie reaguje tzn nie działa.

 

Na tabliczce znamionowej jest napisane napięcie 13.5V co jest logiczne bo dostaje prąd bezpośrednio z altka podczas uruchamiania, kiedy silnik jest zimny.

 

I teraz pytanie. Czy to normalny objaw, że pompa nie startuje jak dam na 12V?

 

Jak można sprawdzić czy jest sprawna nie mając 13.5V? Na uruchomionym aucie czy miernikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam na krótko i nawet nie pyknie, nawet przy włączonym silniku. Ja podświadomie zdaję sobie sprawę, ze nie działa, chciałem się upewnić od kogoś kto na tym się zna ;]

 

Nerw mnie złapał, bo to już druga zła przysłana od innego sprzedawcy, a ten co teraz przysłał, to twierdzi, że przed wysyłką sprawdzają i ta niby działała. Sprzedawca jest jak na razie w deklaracjach OK, bo obiecał przysłanie drugiej wierząc mi na słowo - nie chce odsyłania pierwszej  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Zakupiłem używkę pompy powietrza wtórnego. Żeby sprawdzić czy część jest sprawna podłączam na krótko do aku 12V i już druga używka nie reaguje tzn nie działa.

 

Na tabliczce znamionowej jest napisane napięcie 13.5V co jest logiczne bo dostaje prąd bezpośrednio z altka podczas uruchamiania, kiedy silnik jest zimny.

 

I teraz pytanie. Czy to normalny objaw, że pompa nie startuje jak dam na 12V?

 

Jak można sprawdzić czy jest sprawna nie mając 13.5V? Na uruchomionym aucie czy miernikiem?

Jak kolega napisał już wyżej jak nie działa pod akumulatorem i jesteś pewien , że dobrze podłączasz. To jest niesprawna.

Jakoś nie chce mi sie wierzyć, że prąd dostaje bezpośrednio z alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jeśli są tylko dwa wyprowadzenia, to powinno chodzić bez dodatkowych wymagań. Natomiast jeśli pinów jest więcej, to uruchomienie pompy może zależeć od czegoś jeszcze. IMO są dwa i powinna startować od razu.

http://mdhmotors.com/emissions-system-diagnosis/- tu są 3 wyprowadzenia, ale 2 dostają plus zasilania poprzez przekaźnik sterowany ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyłączyłem kiedyś w 1.8t.

Trzeba zgrać zawartość ecu (wystarczy zwykły kabel'do vag'a i nefmoto), wyedytować odpowiednie komórki w mapie, wejść na forum nefmoto i poprosić o przeliczenie sum kontrolnych, wgrać nową mapę do ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.