Skocz do zawartości

Kawasaki Z800 vs Yamaha MT-09


Rekomendowane odpowiedzi

Jeździł ktoś którymś z wymienionych :)?

 

Stylistycznie zdecydowanie Z800, ale przy MT-09 przemawia za mnie sporo niższa waga.

 

A może jest jeszcze jakiś inny naked w tej klasie godny polecenia?

 

Street Triple-R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MT9 - to wyjątkowe moto. 3 gary, nowoczesne, początek nowej linii yamahy... cenowo bardzo dobrze wychodzi. no i 3 GARY!

Z800 - zupełnie przeciętne moto. stylistycznie pewnie ładniejsze (nie mój gust).

jakbym miał wybierać z powyższych - to brałbym MT9. a jakbym miał wybierać w budżecie - to Street Triple, bez wahania. ino tutaj uwaga, trzeba ogarnąć czy już się dogadali z dystrybutorem - bo to przejął w tym roku junak czy tam romet - takze pytanie czy się już ogarnęli z serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MT9 - to wyjątkowe moto. 3 gary, nowoczesne, początek nowej linii yamahy... cenowo bardzo dobrze wychodzi. no i 3 GARY!

Z800 - zupełnie przeciętne moto. stylistycznie pewnie ładniejsze (nie mój gust).

jakbym miał wybierać z powyższych - to brałbym MT9. a jakbym miał wybierać w budżecie - to Street Triple, bez wahania. ino tutaj uwaga, trzeba ogarnąć czy już się dogadali z dystrybutorem - bo to przejął w tym roku junak czy tam romet - takze pytanie czy się już ogarnęli z serwisem.

 

Już się dogadali i wszystko jest OK. Nawet w miare sprawnie działają (miałem zgłoszenie gwarancyjne i cała procedura wraz z załatwianiem części z UK zajęła ok 2 tyg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki temat. Wizualnie zdecydowanie bardziej przemawia do mnie Kawa, cała reszta jest na korzyść Yamahy. Czasem zdarza mi się podkraść moto mojej Kaśce też ze stajni Yamahy (R6), ale za stary jestem na to, żeby leżeć na baku, nie mówiąc już o tym, że 95% mojej jazdy to będzie jazda po mieście.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z800 poza super wyglądem ma imho same wady... to mówię ja który właśnie zamienił Yamahę na Kawasaki ;) Ale FZ8 na Z1000 :) Z800 jest 10kg cięższe od Z1000... A od MT-09 o... 40kg!!! To jest totalna przepaść...

 

[EDIT]

Dla mnie główną wadą MT-09 jest to, że ma równie rasowy gang jak Matiz...

Edytowane przez misiekwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z800 poza super wyglądem ma imho same wady... to mówię ja który właśnie zamienił Yamahę na Kawasaki ;) Ale FZ8 na Z1000 :) Z800 jest 10kg cięższe od Z1000... A od MT-09 o... 40kg!!! To jest totalna przepaść...

 

[EDIT]

Dla mnie główną wadą MT-09 jest to, że ma równie rasowy gang jak Matiz...

sąsiad odebrał w zeszłym tygodniu Aprillę Tuono. jakas limitowana seria w malowaniu na 2016 - na polskę tylko 1 sztuka. no robi wrażenie - maleństwo, i seryjny gang V4 - wogóle bym nie myślał o zmianie wydechu. faktycznie yamaha kastruje MT, ale wymiana wydechu to akurat przyjemny zakup :)

ale pozycja IMHO zbyt sportowa, skok zawiasu maluśki, a siedzenie twaaarde. strzelam że 100km bez przerwy ciężko będize przejechać :)

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że gdyby chcieć dokupić do MT-09 np. Akrapovica to osiąga niemalże pułap cenowy GSX-S1000A i robi się delikatnie mówiąc bez sensu. Tak, wiem że są tańsze wydechy, ale w sumie niewiele tak czy siak robi się 40 za 850tkę gdzie GSX-S to 44,5.

Przy używkach z kolei będzie lepiej i gorzej, bo z jednej strony nie osiągnie ceny GSX-S'a, z drugiej ciężko jest wydać na wydech 1/5 czy 1/6 wartości moto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że gdyby chcieć dokupić do MT-09 np. Akrapovica to osiąga niemalże pułap cenowy GSX-S1000A i robi się delikatnie mówiąc bez sensu. Tak, wiem że są tańsze wydechy, ale w sumie niewiele tak czy siak robi się 40 za 850tkę gdzie GSX-S to 44,5.

Przy używkach z kolei będzie lepiej i gorzej, bo z jednej strony nie osiągnie ceny GSX-S'a, z drugiej ciężko jest wydać na wydech 1/5 czy 1/6 wartości moto...

no zlituj się. MT kosztuje 33 tysia, Suzuki 44.

poza tym co Wy wszyscy z tym Akrapem? to jedyny producent wydechów na świecie? :) dobry wydech to 2-5 tysia da się ogarnąć. poza tym seryjny GSXS też szału nie robi. tam tez wypada wydech wymienić :) tak jak u Ciebie w Z1000.

i szczerze... nawet jakby faktycznie robiło się 40 vs 44 - to biorę bez mrugnięcia okiem Yamahę. bo ma 3 gary i wyjątkowy gang vs kolejna 4ka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się zlituj bo MT kosztuje 36,5. To raz. A dwa jeżeli mówisz, że wydech w GSX-S nie robi szału (jak na seryjny wydech) to raczej nim nie jeździłeś.

Jeździłem jednym i drugim, nie wybrałem MT-09. Nie przemawia do mnie w tym motocyklu NIC poza niską wagą. 3 gary? Dźwięk Matiza a nie żaden wyjątkowy gang.

 

[EDIT]

Żeby nie było że pominąłem. U mnie w Zecie wydech trzeba wymienić, bo jest:

- brzydki

- ogranicza złożenie

 

Gdybym kupił GSX-Sa nie wymieniałbym wydechu.

 

[EDIT2]

Cookies w konfiguratorze Yamahy wciaż pamiętają "moją" konfigurację. MT-09 + Akrap + stelaż kufra (bez kufra) + kanapa 43.727zł ;l ;l ;l ;l :facepalm:

Edytowane przez misiekwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się zlituj bo MT kosztuje 36,5. To raz. A dwa jeżeli mówisz, że wydech w GSX-S nie robi szału (jak na seryjny wydech) to raczej nim nie jeździłeś.

Jeździłem jednym i drugim, nie wybrałem MT-09. Nie przemawia do mnie w tym motocyklu NIC poza niską wagą. 3 gary? Dźwięk Matiza a nie żaden wyjątkowy gang.

 

[EDIT]

Żeby nie było że pominąłem. U mnie w Zecie wydech trzeba wymienić, bo jest:

- brzydki

- ogranicza złożenie

 

Gdybym kupił GSX-Sa nie wymieniałbym wydechu.

ok. pamiętałem ceny z premiery, bez ABS.

ale...

obrażasz moj ulubiony układ cylindrów:) uważam ze to najlepsze co jest w motocyklach brzmieniowo i charakterowo :) foch...

a na powaznie - nie jezdzilem gsxs bo jest dla mnie "nieinteresujący". ale go słyszałem :) i szału nie ma... btw. IMHO żadne R4 nie robi szału brzmieniowo:) kolokwialnie: mozna tylko owijac gówienko w sreberko i próbować poprawiać serię akcesoryjnymi kominami, ale do R3, R2 czy dowolnego V nigdy nie dorówna.

jezdzilem natomiast mt09 - i jest bardzo fajna. poprawka wydechu wydaje się do przełknięcia. poza tym pamiętaj - ze to inny segment niz "lytry".

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przejedź się GSX-S i sam się przekonaj :)

Ok, nie brzmi jak MT-09 po zmianie wydechu, ale brzmi o kilka klas lepiej niż MT-09 na fabrycznym wydechu.

Life is brutal. Nawet jeśli dla Ciebie R4 to owijanie gówna sreberkiem, to fabrycznie dźwięk w MT-09 jest poprostu żałosny.

 

Tak MT-09 jest lekka i fajna ale poza tym kompletnie nie robi szału a pamietając o tym że to inny segment niż "lytry" po dodaniu 3 dodatków ma na dodatek żałosną cenę :)

[EDIT] I jeszcze ta kanapa :facepalm:  Moto wstaje przy każdej okazji i prowokuje do wygłupów a na płaskiej kanapie nawet nie ma gdzie tyłka zaprzeć. W MT-07 jest to o niebo lepiej zrobione.

I w MT-10 też...

Edytowane przez misiekwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym co Wy wszyscy z tym Akrapem? to jedyny producent wydechów na świecie? :)

 

Akrap nie powoduje utraty gwarancji zarówno w Yamie jak i w Kawie. Tylko tyle i aż tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przejedź się GSX-S i sam się przekonaj :)

ale nie mam po co.

jeśli przyjdzie do zakupu motocykla z tego segmentu i w tym przedziale cenowym. to bez żadnych dodatkowych jazd idę i kupuję Speed Tripla (ew. MVAgustę) :) nie interesuje mnie nic z R4... zwłaszcza z kwitnącej wiśni (czy BMW).

Ok, nie brzmi jak MT-09 po zmianie wydechu, ale brzmi o kilka klas lepiej niż MT-09 na fabrycznym wydechu.

Life is brutal. Nawet jeśli dla Ciebie R4 to owijanie gówna sreberkiem, to fabrycznie dźwięk w MT-09 jest poprostu żałosny.

Tak MT-09 jest lekka i fajna ale poza tym kompletnie nie robi szału a pamietając o tym że to inny segment niż "lytry" po dodaniu 3 dodatków ma na dodatek żałosną cenę :)

[EDIT] I jeszcze ta kanapa :facepalm:  Moto wstaje przy każdej okazji i prowokuje do wygłupów a na płaskiej kanapie nawet nie ma gdzie tyłka zaprzeć. W MT-07 jest to o niebo lepiej zrobione.

I w MT-10 też...

Mt9 ma kilka wersji i kanap :) da radę. a co do Twojego wydechu - to ze brzydki, vs brzmi nie ma znaczenia. wydałeś worke $ na motocykl, który musisz jeszcze - doposażyć - tem sam case co w przypadku MT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym MT-09 (poza Tracerem, który dla mnie mógłby nie istnieć jak dla Ciebie R4 ;] ) nie ma sensownie podzielonej kanapy. Dla mnie w moim wydechu największe znaczenie ma to, że ogranicza złożenie, na drugim miejscu jego wygląd, dźwięk jakiś tam jest i ma w tym przypadku drugorzedne znaczenie. W każdym razie brzmi lepiej od MT-09 ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zet mi się podoba wizualnie, Suzuki niespecjalnie :) Natomiast argumentem (chyba) decydującym było to jak płynnie jeździ się Zetem i jak nieprzyjemnie szarpie po zamknięciu gazu Suzuki, przejechałem się trochę w korku pomiędzy samochodami i to była mordęga. Tak, umiem delikatnie i płynnie posługiwać się manetką gazu i Zetem nie szarpałem ;)  MT-09 dawało moim zdaniem za mało w porównaniu do FZ8 wymagając za dużej dopłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zet mi się podoba wizualnie, Suzuki niespecjalnie :) Natomiast argumentem (chyba) decydującym było to jak płynnie jeździ się Zetem i jak nieprzyjemnie szarpie po zamknięciu gazu Suzuki, przejechałem się trochę w korku pomiędzy samochodami i to była mordęga. Tak, umiem delikatnie i płynnie posługiwać się manetką gazu i Zetem nie szarpałem ;)  MT-09 dawało moim zdaniem za mało w porównaniu do FZ8 wymagając za dużej dopłaty.

 

IMHO Suzuki ma ogolnie slabo dopracowane mapy silnika. I w sumie nie tylko mapy - jak dla mnie z japonskiej wiellkiej czworki plasuje tego producenta na ostatnim miejscu. Natomiast mozna im pozazdroscic dostepu do czesci - wiele rzeczy na miejscu, a te na zamowienie przewaznie sa dostepne w przeciagu kilu dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zet mi się podoba wizualnie, Suzuki niespecjalnie :) Natomiast argumentem (chyba) decydującym było to jak płynnie jeździ się Zetem i jak nieprzyjemnie szarpie po zamknięciu gazu Suzuki, przejechałem się trochę w korku pomiędzy samochodami i to była mordęga. Tak, umiem delikatnie i płynnie posługiwać się manetką gazu i Zetem nie szarpałem ;) MT-09 dawało moim zdaniem za mało w porównaniu do FZ8 wymagając za dużej dopłaty.

A co jeszcze odpadlo i dlaczego? Na fb pisales o 5 kandydatach?

Wyslane z internetów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierałem z trzech wyżej wymienionych. Przez bardzo krótki moment przemknął mi przez myśl MT-10, ale cena była jak dla mnie za wysoka i dodatkowo po konsultacji z mądrzejszymi od siebie doszedłem do wniosku że jeszcze na niego za wcześnie :) A z fejsbukowych zdjęć, ZX-10R to była tylko jazda testowa z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie mam po co.

jeśli przyjdzie do zakupu motocykla z tego segmentu i w tym przedziale cenowym. to bez żadnych dodatkowych jazd idę i kupuję Speed Tripla (ew. MVAgustę) :)

 

Nie idź tą drogą (MV Augusta)... Jak dostałem to na zastępcze moto to po odpaleniu myślałem, że coś się popsuło ;-). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierałem z trzech wyżej wymienionych. Przez bardzo krótki moment przemknął mi przez myśl MT-10, ale cena była jak dla mnie za wysoka i dodatkowo po konsultacji z mądrzejszymi od siebie doszedłem do wniosku że jeszcze na niego za wcześnie :) A z fejsbukowych zdjęć, ZX-10R to była tylko jazda testowa z ciekawości.

nieeee. pisałeś też ze 1 z listy nie był japończykiem :) co to ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie dobrze pamiętasz "No dobra, wybrałem... będzie naked (dla odmiany :-D )... cóż za zaskoczenie biorąc pod uwagę że wybierałem z czterech nakedów i jednego turystyka..." :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.