kondrak134 Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Witam po długiej nieobecności. Ostatnim czasem mam kłopoty z zapalaniem. Normalnie to było tak, że wystarczyło pół sekundy, dosłownie raz rozrusznik przekręcił silnikiem i już palił. Ostatnio (jakieś 10 dni temu) chce uruchomić auto i jak zawsze dotknąłem kluczyka a tu nic. Na to trzymam, porzędolił troche i odpalił. Myślałem może ze to wina paliwka ale 3 tankowanka zrobiłem na różnych stacjach i dupa. Pojechałem do saprzyjaźnionego mechanika i powiedział mi ze to moze być wszystko od świec i kabli, po zawór zwrotny pompy paliwa i pompy w zbiorniku. Więc co dokładnie sie dzieje. Moja diagnoza. Pompa paliwa w baku raczej nie bo by mi szarpał i przerywał podczas jazdy a nic takiego się nie dzieje. Zmieniłem świece ale to nie pomogło. Co ciekawe, że jak już zapale to nawet jak go zgasze po 10 sekundach i zapale ponownie to odpala na dotyk. Na moje oko gdzieś mi paliwo ucieka z przewodu i zanim naciągnie to trzeba poczekać a potem już jest i odpala normalnie. Ciekawi mnie tylko to, że przecież po załączeniu stacyjki pompa przez chwile zapracuje i naciągnie paliwa więc zrobiłem próbe. Zapalałem sam zapłon kilkakrotnie zeby pompa naciągnęła wache. Dokładnie to samo. Zapalanie teraz po nocy zajmuje mi około 4s rzyndolenia. Co prawda zawsze zapala ale co się mogło stać. Nie znam dobrze konstrukcji tego silnika. Mam ogólną wiedzę ale potrafie sam naprawić jak wiem o co chodzi. Myślałem jeszcze o kablach ale one działają sprawnie. Auto ma robre odejście i nic nie przerywa. Może o czymś nie wiem?? Wiem, że ten temat już pewnie sie powtarzał ale u mnie są zupełnie inne objawy. Bardzo dziękuję za pomoc. Jak by coś to mam aparat i mogę zrobić zdjęcia silnika jakby to pomogło coś. HELP!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 moze kłamie czujnik temp. cieczy chłodzącej do komputera od wtrysku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrak134 Napisano 25 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 > moze kłamie czujnik temp. cieczy chłodzącej do komputera od wtrysku ? No coś o tym też słyszałem ale nie wiem gdzie on jest i jak go sprawdzić. Pozatym w jaki sposób czujnik cieczy chlodzacej mogłby mieć wpływ na zapalanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 > No coś o tym też słyszałem ale nie wiem gdzie on jest i jak go > sprawdzić. Pozatym w jaki sposób czujnik cieczy chlodzacej > mogłby mieć wpływ na zapalanie ? Sam jestem ciekawy gdzie on sie znajduje w naszym silniku, natomiast ma wpływ na zapalanie jeśli źle podaje info do kompa, ponieważ jeśli podaję temperaturę silnika 90 stopni a silnik jest zimny, to komputer zmniejsza odpowiednio dawkę paliwa i nie da się uruchomić silnika bądź jest to utrudnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PLbartek Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 No mam podobne objawy,taksamo muszę rano dłużej pokręcić rozrusznikiem.Ale znalazłem półśrodek na to i teraz raz zakręce krótko,coś pyknie jakby jakiś przekaźnik i za drugim razem już zapala odrazu.Dawniej palił za dotknięciem kluczyka a teraz takie cuda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 > No mam podobne objawy,taksamo muszę rano dłużej pokręcić > rozrusznikiem.Ale znalazłem półśrodek na to i teraz raz zakręce > krótko,coś pyknie jakby jakiś przekaźnik i za drugim razem już > zapala odrazu.Dawniej palił za dotknięciem kluczyka a teraz > takie cuda. moze przekaźnik od pompy paliwa umiera .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Jest blisko obudowy rozrzadu, patrzac na silnik to z lewej strony. Doslownie nad paskiem wspomagania kierownicy. Obok jest tez czujnik podajacy info na wskaznik na deske rozdzielcza (1pinowy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Polecam lekturę na tej stronie na temat sprawdzania silnika i poszczególnych czujników http://www.mechatronika.zagrosze.biz/czarnikm/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PLbartek Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 > moze przekaźnik od pompy paliwa umiera .... A gdzie ten przekaźnik jest zamontowany,tylko że jak kręce bez przerwy to zapali ale po paru sekundach i nic wtedy nie pyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 > A gdzie ten przekaźnik jest zamontowany,tylko że jak kręce bez > przerwy to zapali ale po paru sekundach i nic wtedy nie pyka. Rozowy przekaznik przy ECU tzn pod oslona prawego slupka w nogach pasazera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2006 Gdzie szukać? F 1 2 Słupek przedni prawy - Urządzenie sterujące układem wtryskowym lub świecami żarowymi Przekaźnik pompy paliwa . A to że zaskoczył wcześniej i nie pyka później .... no cóż. równie dobrze styki mogą być wypalone i nie przenoszą dobrze. Ale możliwości jest pewnie ze 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrak134 Napisano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Drodzy koledzy. Właśnie sprawdziłem kody z kompa i nic. Cały czas stuka nr.12 Jeśli jest tak jak mi doradziliście, że to moze być czujnik temp. cieczy chlodzącej to komputer tego nie zapamiętałby ? Już nie wiem co mam robić bo nie chce sie w kase pakować. Macie jakieś pomysły ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.