lorak06073 Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Cześć. Posiadam Seja 1.1 MPI z LPG i mam problem z jej regulacją. Otóż auto na początku jak go zakupiłem paliło doskonale mało 6,3-6.8 średnio przy jeździe 110-120 km/h. Później oddałem do mechanika bo zaczeło mi mocno szarpać i ciut więcej palić. Magik tak go ustawił, że w niskim zakresie obrotów jak wciskam gaz do dechy nie ma za grosz mocy i strasznie wyje (tak jakbym miał dziurę w kolektorze ssącym). Wystarczy tylko ze ujmę gaz to przyspiesza ładnie i nie wyje. Do tego kolejny ból jest taki, że jak jadę powiedzmy 100-120 i zrzucam na luz to za kilka sekund gaśnie silnik. Przy niższych prędkościach nie ma tego problemu. Reduktor to Tomasetto at07. Instalacja ma odłączony silnik krokowy i wpięty register. To moje początki z LPG więc za brak wiedzy i nieścisłości przepraszam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YogiCK Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Instalacja ma odłączony silnik krokowy i wpięty register.Dlaczego taki drut zrobiony?W jakim stanie układ dolotowy i zapłonowy auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Dlaczego taki drut zrobiony? W jakim stanie układ dolotowy i zapłonowy auta? Podobno tak się robi gdy silnik krokowy zepsuje się. Wtedy to zamiast II generacji mam I. Układ dolotowy wygląda na szczelny, zapłonowy też normalnie. Poza tym niedawno wymianiałem przewody, swiecie i cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Podobno tak się robi gdy silnik krokowy zepsuje się. Wtedy to zamiast II generacji mam I. podobno to Rzymu nie zbudowali w jeden dzień... Jak się zepsuje krokowiec to się go wymienia na nowy, robi ew kalibrację i jeździ sprawnym autem bez problemów jakie masz teraz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 podobno to Rzymu nie zbudowali w jeden dzień... Jak się zepsuje krokowiec to się go wymienia na nowy, robi ew kalibrację i jeździ sprawnym autem bez problemów jakie masz teraz... Tak już było jak go kupiłem i generalnie auto jeździło bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YogiCK Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Zmień gazownika po pierwsze, skoro takie bajki opowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Silnik gaśnie przy 100-ce, pęd powietrza zasysanego do układu "rozrzedza" tak mieszankę, że silnik gaśnie (częste i znane zjawisko w "spartaczonej" II generacji). Na początek pokombinuj z dolotem powietrza aby upewnić się, że o ten typ usterki chodzi (niech silnik zasysa powietrze z komory silnika a nie z zewnątrz auta). Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez mikomir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Na początek pokombinuj z dolotem powietrza aby upewnić się, że o ten typ usterki chodzi (niech silnik zasysa powietrze z komory silnika a nie z zewnątrz auta). Jak dobrze pamiętam to 1.1MPI nie ma wyprowadzonego wlotu z zewnątrz tylko zasysa ''od dołu'' z komory gdzieś między blokiem a aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 U mnie zasysa powietrze centralnie z komory silnika, nigdzie z zewnątrz. Dziś troszkę pogrzebałem, sam zacząłem ustawiać gaz według wskazówek. Śrubę na registerze ustawiona przy połowie zakresu obrotów. Wykręcona do połowy, pozniej zakrecana stopniowo do spadku obrotów. Następnie pół obrotu odkręcona. Niestety ustawienie parownika było dużo trudniejsze ponieważ zakres czułości wynosi około 1/4 obrotu. W tym tylko zakresie auto pracuje na wyższych obrotach. Z tego co wyczytałem powinno być 1-2 obroty. Najprawdopodobniej parownik w niedługim czasie do wymiany. Po odbyciu jazdy próbnej spora poprawa. Dynamika dobra i nawet przestał gasnąć na luzie przy wysokich obrotach. Teraz tylko przetestuję spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YogiCK Napisano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Powinien być wywalony register i wstawiony krokowiec, odpowiednio ustawiony w sterowniku LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Zrobiłeś sobie z II gen. I gen LPG. Spory krok w tył, a dodatkowo musi być poprawnie wyregulowana, chyba, że silnik idzie na wymianę albo do remontu. Takiej instalki na oko się nie wyreguluje, trzeba jechać na analizator spalin. Nie lepiej oddać do ogarniętego gazownika, założyć sprawnego krokowca ewentualnie jak potrzeba nowy parownik? Ile to będzie kosztowało 300 - 400 zł max? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.