Skocz do zawartości

problem z regulacją LPG


lorak06073

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Posiadam Seja 1.1 MPI z LPG i mam problem z jej regulacją. Otóż auto na początku jak go zakupiłem paliło doskonale mało 6,3-6.8 średnio przy jeździe 110-120 km/h. Później oddałem do mechanika bo zaczeło mi mocno szarpać i ciut więcej palić. Magik tak go ustawił, że w niskim zakresie obrotów jak wciskam gaz do dechy nie ma za grosz mocy i strasznie wyje (tak jakbym miał dziurę w kolektorze ssącym). Wystarczy tylko ze ujmę gaz to przyspiesza ładnie i nie wyje. Do tego kolejny ból jest taki, że jak jadę powiedzmy 100-120 i zrzucam na luz to za kilka sekund gaśnie silnik. Przy niższych prędkościach nie ma tego problemu. Reduktor to Tomasetto at07. Instalacja ma odłączony silnik krokowy i wpięty register. To moje początki z LPG więc za brak wiedzy i nieścisłości przepraszam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego taki drut zrobiony?

W jakim stanie układ dolotowy i zapłonowy auta?

Podobno tak się robi gdy silnik krokowy zepsuje się. Wtedy to zamiast II generacji mam I. Układ dolotowy wygląda na szczelny, zapłonowy też normalnie. Poza tym niedawno wymianiałem przewody, swiecie i cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Podobno tak się robi gdy silnik krokowy zepsuje się. Wtedy to zamiast II generacji mam I.

 

podobno to Rzymu nie zbudowali w jeden dzień...

Jak się zepsuje krokowiec to się go wymienia na nowy, robi ew kalibrację i jeździ sprawnym autem bez problemów jakie masz teraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno to Rzymu nie zbudowali w jeden dzień...

Jak się zepsuje krokowiec to się go wymienia na nowy, robi ew kalibrację i jeździ sprawnym autem bez problemów jakie masz teraz...

Tak już było jak go kupiłem i generalnie auto jeździło bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik gaśnie przy 100-ce, pęd powietrza zasysanego do układu "rozrzedza" tak mieszankę, że silnik gaśnie (częste i znane zjawisko w "spartaczonej" II generacji). Na początek pokombinuj z dolotem powietrza aby upewnić się, że o ten typ usterki chodzi (niech silnik zasysa powietrze z komory silnika a nie z zewnątrz auta).

Edytowane przez mikomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na początek pokombinuj z dolotem powietrza aby upewnić się, że o ten typ usterki chodzi (niech silnik zasysa powietrze z komory silnika a nie z zewnątrz auta).

 

Jak dobrze pamiętam to 1.1MPI nie ma wyprowadzonego wlotu z zewnątrz tylko zasysa ''od dołu'' z komory gdzieś między blokiem a aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zasysa powietrze centralnie z komory silnika, nigdzie z zewnątrz. Dziś troszkę pogrzebałem, sam zacząłem ustawiać gaz według wskazówek. Śrubę na registerze ustawiona przy połowie zakresu obrotów. Wykręcona do połowy, pozniej zakrecana stopniowo do spadku obrotów. Następnie pół obrotu odkręcona. Niestety ustawienie parownika było dużo trudniejsze ponieważ zakres czułości wynosi około 1/4 obrotu. W tym tylko zakresie auto pracuje na wyższych obrotach. Z tego co wyczytałem powinno być 1-2 obroty. Najprawdopodobniej parownik w niedługim czasie do wymiany. Po odbyciu jazdy próbnej spora poprawa. Dynamika dobra i nawet przestał gasnąć na luzie przy wysokich obrotach. Teraz tylko przetestuję spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś sobie z II gen. I gen LPG. Spory krok w tył, a dodatkowo musi być poprawnie wyregulowana, chyba, że silnik idzie na wymianę albo do remontu. Takiej instalki na oko się nie wyreguluje, trzeba jechać na analizator spalin. Nie lepiej oddać do ogarniętego gazownika, założyć sprawnego krokowca ewentualnie jak potrzeba nowy parownik? Ile to będzie kosztowało 300 - 400 zł max?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.