rwIcIk Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 3.5 roku i można powiedzieć, że silnik już dotarty. Czas na zmianę oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Eeee tam, przy 100.000 podmienisz To chyba Twój najbardziej paliwożerny pojazd :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Eeee tam, przy 100.000 podmienisz To chyba Twój najbardziej paliwożerny pojazd :D Jeszcze mam zamiar pojeździć - auto mi pasuje Co do spalania, wg komputera średnio spala 7.8, ale wg moich obliczeń ciut ponad 8 - trudno - następna będzie hybryda, ale to dopiero, jak uzbieram piniądz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 3.5 roku i można powiedzieć, że silnik już dotarty. Czas na zmianę oleju 90.000 i pierwsza zmiana oleju? Jak w ciężarówce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 90.000 i pierwsza zmiana oleju? Jak w ciężarówce To będzie już 6. zmiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 I olej zmieniony. Do tego filtry oleju i powietrza. Teraz jeździmy na Motulu 5W30 spełniającym wymagania dexos 2 Co do samej zmiany, to łatwo nie jest. Śruba korka spustowego sztywno się trzymała i trzeba było użyć rurki jako przedłużki by ją odkręcić. Potrzebny porządny torx T45. Pokrywka filtra oleju też łatwo nie chciała się poddać. Zwykły klucz (chyba 24) nie dawał rady - przydałaby się odpowiednia nasadka - nie miałem, więc użyłem żabki, ale trzeba uważać, by podczas odkręcania nie uszkodzić plastikowej główki nasadki filtra. Samochód podniosłem z przodu, więc olej ładnie spłynął. Wyglądał na mocno ciemny, więc nie warto przeciągać wymiany ponad 15 000 km. Przy montowaniu nowego filtra oleju należy pamiętać, by najpierw filtr wsadzić w nasadkę i dopiero wkręcać w obudowę. Potem weszło równo 4,5 litra oleju do prawie max na bagnecie. Sam bagnet trochę nieprzemyślany - wykonany ze żółtego metalu, więc świeżego oleju na nim prawie nie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.