Skocz do zawartości

Meriva A Z16XE pompa paliwa


Ntp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Pacjent to Meriva z 2005r. z silnikiem Z16XE i LPG BRC. Objawy ma takie:

- nie odpala na benzynie

- LPG nie ma takiej funkcji jak awaryjne odpalanie na gazie więc auto unieruchomione:(

- po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie słychać pompy paliwa.

- bezpiecznik od pompy wygląda na sprawny

 

Techniką "na macajewa", pod tylną kanapą nie udało mi się wymacać miejsca gdzie może być klapa od pompy paliwa. Na razie nie wymontowywałem tylnych siedzeń bo nie wiem czy jest po co (a i trochę roboty z tym jest).

Pytanie jest takie czy w Merivach (tak jak w Astrach G) jest możliwy dostęp do pompy paliwa od wewnątrz samochodu czy trzeba ściągać cały bak?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- LPG nie ma takiej funkcji jak awaryjne odpalanie na gazie więc auto unieruchomione:(

 

Techniką "na macajewa", pod tylną kanapą nie udało mi się wymacać miejsca gdzie może być klapa od pompy paliwa.

 

 

każdy sterownik lpg ma możliwość awaryjnego odpalenia, możliwe że jest to zablokowane w ustawieniach.

 

musi być dostęp do pompy pod siedzeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku po przekreceniu kluczyka pompy nie slychac (przynajmniej w astrze), dopiero przy odpalaniu sie wlacza. Zanim zaczniesz sie taplac w paliwie, to sprawdz przekaznik od pompy czy nie padl.

Edytowane przez Mireq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- LPG nie ma takiej funkcji jak awaryjne odpalanie na gazie więc auto unieruchomione:(

Czyżby? Mam BRC Sequent24 i z tego co się dowiedziałem to sterownik pozwala jedynie na pięć uruchomień na gazie, potem trzeba zresetować pamięć sterownika żeby mieć możliwość ponownych pięciu uruchomienień na gazie. I tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybki odzew.

Macajew zawiódł (nie te lata?;)) . Dostęp do pompy jest od góry, choć nie tak prosto jak w Astrze bo trzeba odkręcić środkowy tylny "fotel". Pomierzyłem napięcia tam występujące i... Mamy tam 4 przewody. Dwa grubsze (myślę, że te zasilają silnik pompy) - na nich napięcie nie pojawia się w ogóle, dwa cieńsze (od wskaźnika?) na nich po przekręceniu zapłonu pojawia się ok 11,7V...

Wychodzi, że napięcie nie dochodzi do pompy. Gdzie merivy mają przekaźnik za to odpowiadający?

 

Ps.

Co do LPG to jest to BRC Sequent 24 MY07 i odkąd tato ma ten samochód nie udało mi się odpalić na gazie (trzymając przycisk podczas odpalania). W necie piszą, że BRC dało ten ficzer dopiero od któregoś tam roku. Może to kwesti upgrade'u softu, ale to po tym jak wskrzeszę pompę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie merivy mają przekaźnik za to odpowiadający?

Zdejmujesz podszybie i po stronie kierowcy masz skrzynkę jak poniżej, przekaźnik pompy zaznaczony strzałką.

 

post-130148-0-69313200-1472672848_thumb.jpg

 

Zasilanie przychodzi z bezpiecznika F9 z kabinie.

Edytowane przez rostex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc... Trochę się narobiłem i wychodzi, że na marne bo:

1. Potwierdzam, to co napisał kolega Mireq (dzięki!), te silniki (Z16XE) podają zasilanie na pompę dopiero podczas rozruchu i pracy silnika.

2. Wykręciłem i sprawdziłem pompę paliwa - jest OK.

3. Sprawdziłem filtr paliwa - jest OK.

4. Na "wentylu" na listwie wtryskiwaczy paliwo "tryska", na oko wygląda, że ciśnienie jest.

5. Teraz się nie śmiać... Dla testów zapuściłem plaka do przepustnicy i auto odpaliło. Ciężko plaka dozować ;) a i na dłuższą metę pewnie niezbyt dla silnika zdrowo więc zaprzęgnąłem do tego małą butlę turystyczną, którą akurat miałem. Silnik się rozgrzał i przełączył na gaz. Na gazie chodzi w porządku. Czyli z układem zapłonu chyba jest wszystko OK.

6. Nie wiem może się mylę, ale wychodzi mi na to, że wtryskiwacze benzynowe nie dostają zasilania/sygnału sterującego... Bo wątpię aby wszystkie na raz padły...

 

Macie jakieś sugestie? Może to centralka od gazu daje po nerach... BRC Sequent24 MY07 odcina wtryskiwacze benzynowe przekaźnikami czy tam jest jakiś inny patent? 

Jakoś stosunkowo szybko można to sprawdzić?

 

Edyta:

A i jeszcze jedna rzecz. Bo może to jest jakaś wskazówka. Czy BRC Sequent24 MY07 po włączeniu zapłonu (ale nie próbie odpalenia) powinien zaświecić jakieś diody? Obecnie jest tak, że zapalają się dopiero podczas próby odpalenia auta...

Edytowane przez Ntp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy BRC Sequent24 MY07 po włączeniu zapłonu (ale nie próbie odpalenia) powinien zaświecić jakieś diody?

 

 

U mnie BRC Sequent24 z 2008 roku po włączeniu zapłonu świecą się cztery zielone diody i jedna czerwona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edyta:

A i jeszcze jedna rzecz. Bo może to jest jakaś wskazówka. Czy BRC Sequent24 MY07 po włączeniu zapłonu (ale nie próbie odpalenia) powinien zaświecić jakieś diody? Obecnie jest tak, że zapalają się dopiero podczas próby odpalenia auta...

Masz źle podpięty sterownik gazu, powinny się zapalić po włączeniu zapłonu. Dlatego też prawdopodobnie nie działa ci awaryjne uruchamianie auta na LPG. Edytowane przez YogiCK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde, przy tej instalacji nic nie grzebałem. Staruszek zanabył drogą kupna tą Merivę z już zamontowaną  instalacją LPG dwa lata temu i do tej pory wszystko działało jak należy choć nikt głowy nie da jak przed obecną awarią zachowywały się diody... Instalacja wygląda na fachowo zrobioną, wszystkie kable ładnie pochowane (sama radość na to patrzeć, serio)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ewentualnych potomnych, gdyby ktoś miał podobne objawy:

1. Jeśli na oko ciśnienie wydaje się, że jest OK to jest to prawda - wydaje się ;).

2. Jeśli pompa pracuje nie znaczy, że ciśnienie jest OK.

 

Zmierzyłem ciśnienie na listwie, idealne 1,0 bar... to o 2,5 za mało.

 

Aby sprawdzić czy to wina samej pompy zaślepiłem przewód powrotny paliwa i... eureka auto na benzynie odpaliło:) Manometr pokazał ponad 5 bar. Czyli pompa  jest OK.

Pierwsze co się teraz nasuwa to, że padł regulator ciśnienia... Ale nie... Winowajcą okazał się oring uszczelniający powrót paliwa do regulatora ciśnienia. Mała pierdółka, kosztująca 20 gr:) Idąc do sklepu lepiej wziąć ze sobą sam regulator coby najlepiej dobrać średnicę i grubość.

 

Poniżej zdjęcia, może kiedyś komuś się przydadzą.

 

Wszystkim bardzo dziękuję za pomocne wskazówki:)

post-135008-0-64800100-1472905405_thumb.jpg

post-135008-0-59336600-1472905403_thumb.jpg

post-135008-0-91534800-1472905401_thumb.jpg

No i sam winowajca...

 

post-135008-0-28627200-1472905400_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.