Ntp Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Witam forumowiczów. Pacjent to Meriva z 2005r. z silnikiem Z16XE i LPG BRC. Objawy ma takie: - nie odpala na benzynie - LPG nie ma takiej funkcji jak awaryjne odpalanie na gazie więc auto unieruchomione:( - po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie słychać pompy paliwa. - bezpiecznik od pompy wygląda na sprawny Techniką "na macajewa", pod tylną kanapą nie udało mi się wymacać miejsca gdzie może być klapa od pompy paliwa. Na razie nie wymontowywałem tylnych siedzeń bo nie wiem czy jest po co (a i trochę roboty z tym jest). Pytanie jest takie czy w Merivach (tak jak w Astrach G) jest możliwy dostęp do pompy paliwa od wewnątrz samochodu czy trzeba ściągać cały bak? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 - LPG nie ma takiej funkcji jak awaryjne odpalanie na gazie więc auto unieruchomione:( Techniką "na macajewa", pod tylną kanapą nie udało mi się wymacać miejsca gdzie może być klapa od pompy paliwa. każdy sterownik lpg ma możliwość awaryjnego odpalenia, możliwe że jest to zablokowane w ustawieniach. musi być dostęp do pompy pod siedzeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) W tym silniku po przekreceniu kluczyka pompy nie slychac (przynajmniej w astrze), dopiero przy odpalaniu sie wlacza. Zanim zaczniesz sie taplac w paliwie, to sprawdz przekaznik od pompy czy nie padl. Edytowane 31 Sierpnia 2016 przez Mireq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 - LPG nie ma takiej funkcji jak awaryjne odpalanie na gazie więc auto unieruchomione:( Czyżby? Mam BRC Sequent24 i z tego co się dowiedziałem to sterownik pozwala jedynie na pięć uruchomień na gazie, potem trzeba zresetować pamięć sterownika żeby mieć możliwość ponownych pięciu uruchomienień na gazie. I tak w kółko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntp Napisano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Dzięki za szybki odzew. Macajew zawiódł (nie te lata?) . Dostęp do pompy jest od góry, choć nie tak prosto jak w Astrze bo trzeba odkręcić środkowy tylny "fotel". Pomierzyłem napięcia tam występujące i... Mamy tam 4 przewody. Dwa grubsze (myślę, że te zasilają silnik pompy) - na nich napięcie nie pojawia się w ogóle, dwa cieńsze (od wskaźnika?) na nich po przekręceniu zapłonu pojawia się ok 11,7V... Wychodzi, że napięcie nie dochodzi do pompy. Gdzie merivy mają przekaźnik za to odpowiadający? Ps. Co do LPG to jest to BRC Sequent 24 MY07 i odkąd tato ma ten samochód nie udało mi się odpalić na gazie (trzymając przycisk podczas odpalania). W necie piszą, że BRC dało ten ficzer dopiero od któregoś tam roku. Może to kwesti upgrade'u softu, ale to po tym jak wskrzeszę pompę paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) Gdzie merivy mają przekaźnik za to odpowiadający? Zdejmujesz podszybie i po stronie kierowcy masz skrzynkę jak poniżej, przekaźnik pompy zaznaczony strzałką. Zasilanie przychodzi z bezpiecznika F9 z kabinie. Edytowane 31 Sierpnia 2016 przez rostex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntp Napisano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2016 (edytowane) Wielkie dzięki za pomoc... Trochę się narobiłem i wychodzi, że na marne bo: 1. Potwierdzam, to co napisał kolega Mireq (dzięki!), te silniki (Z16XE) podają zasilanie na pompę dopiero podczas rozruchu i pracy silnika. 2. Wykręciłem i sprawdziłem pompę paliwa - jest OK. 3. Sprawdziłem filtr paliwa - jest OK. 4. Na "wentylu" na listwie wtryskiwaczy paliwo "tryska", na oko wygląda, że ciśnienie jest. 5. Teraz się nie śmiać... Dla testów zapuściłem plaka do przepustnicy i auto odpaliło. Ciężko plaka dozować a i na dłuższą metę pewnie niezbyt dla silnika zdrowo więc zaprzęgnąłem do tego małą butlę turystyczną, którą akurat miałem. Silnik się rozgrzał i przełączył na gaz. Na gazie chodzi w porządku. Czyli z układem zapłonu chyba jest wszystko OK. 6. Nie wiem może się mylę, ale wychodzi mi na to, że wtryskiwacze benzynowe nie dostają zasilania/sygnału sterującego... Bo wątpię aby wszystkie na raz padły... Macie jakieś sugestie? Może to centralka od gazu daje po nerach... BRC Sequent24 MY07 odcina wtryskiwacze benzynowe przekaźnikami czy tam jest jakiś inny patent? Jakoś stosunkowo szybko można to sprawdzić? Edyta: A i jeszcze jedna rzecz. Bo może to jest jakaś wskazówka. Czy BRC Sequent24 MY07 po włączeniu zapłonu (ale nie próbie odpalenia) powinien zaświecić jakieś diody? Obecnie jest tak, że zapalają się dopiero podczas próby odpalenia auta... Edytowane 1 Września 2016 przez Ntp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Czy BRC Sequent24 MY07 po włączeniu zapłonu (ale nie próbie odpalenia) powinien zaświecić jakieś diody? U mnie BRC Sequent24 z 2008 roku po włączeniu zapłonu świecą się cztery zielone diody i jedna czerwona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YogiCK Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 (edytowane) Edyta: A i jeszcze jedna rzecz. Bo może to jest jakaś wskazówka. Czy BRC Sequent24 MY07 po włączeniu zapłonu (ale nie próbie odpalenia) powinien zaświecić jakieś diody? Obecnie jest tak, że zapalają się dopiero podczas próby odpalenia auta... Masz źle podpięty sterownik gazu, powinny się zapalić po włączeniu zapłonu. Dlatego też prawdopodobnie nie działa ci awaryjne uruchamianie auta na LPG. Edytowane 1 Września 2016 przez YogiCK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntp Napisano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Qrde, przy tej instalacji nic nie grzebałem. Staruszek zanabył drogą kupna tą Merivę z już zamontowaną instalacją LPG dwa lata temu i do tej pory wszystko działało jak należy choć nikt głowy nie da jak przed obecną awarią zachowywały się diody... Instalacja wygląda na fachowo zrobioną, wszystkie kable ładnie pochowane (sama radość na to patrzeć, serio)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntp Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Dla ewentualnych potomnych, gdyby ktoś miał podobne objawy: 1. Jeśli na oko ciśnienie wydaje się, że jest OK to jest to prawda - wydaje się . 2. Jeśli pompa pracuje nie znaczy, że ciśnienie jest OK. Zmierzyłem ciśnienie na listwie, idealne 1,0 bar... to o 2,5 za mało. Aby sprawdzić czy to wina samej pompy zaślepiłem przewód powrotny paliwa i... eureka auto na benzynie odpaliło:) Manometr pokazał ponad 5 bar. Czyli pompa jest OK. Pierwsze co się teraz nasuwa to, że padł regulator ciśnienia... Ale nie... Winowajcą okazał się oring uszczelniający powrót paliwa do regulatora ciśnienia. Mała pierdółka, kosztująca 20 gr:) Idąc do sklepu lepiej wziąć ze sobą sam regulator coby najlepiej dobrać średnicę i grubość. Poniżej zdjęcia, może kiedyś komuś się przydadzą. Wszystkim bardzo dziękuję za pomocne wskazówki:) No i sam winowajca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.