CiniO Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 (edytowane) Szukam auta do lokalnego przemieszczania sie, tzn wozenia dzieci do szkoly, przedszkola, dla zony na dojazdy do pracy 20km, zeby podjechac na plaze, do lasu, czy przejechac po zalanej drodze. Obecnie do tego mamy 407 sedan, ale nie sprawdza sie najlepiej, zwlaszcza przy wycieczkach na plaze, do lasu czy po zalanych drogach. Miejsca wystarcza, ale gdy sie zalozy 2 foteliki z tylu, to dorosla osoba juz nie bardzo sie miesci, a czasem jest taka potrzebna. I sie zastanawiam czy CR-V drugiej generacji po lifcie (2005-2006) by sie nadal do tego typu zasosowan? Nigdy nie mialem okazji jechac takim, ale wyglada na dosc spore auto. Ogladalem ostatnio CR-V 3 generacji, i wydal mi sie troche maly w srodku (niewiele wiekszy od mojego civica). Czy to prawda, ze 2 generacja CR-V jest bardziej obszerna w srodku? Silnik jaki mnie interesuje to 2.0 benzyna. Najchetniej bym wzial automat - czy ktos wie jaki rodzaj automatu jest w tych samochodach i czy sa z nim jakies problemy? Czy na tylnym siedzeniu, zmiesci sie 2 foteliki + dorosly? Na co zrocic uwage przy kupnie? Jak z rdza? Czy jakies znane bolaczki tego modelu? czy moze warto jednak dorzucic i wziac juz 3 generacja CR-V albo jakies zupelnie inne auto? Dzieki za wszelkie porady Edytowane 3 Października 2016 przez CiniO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 (edytowane) Dzieki za wszelkie porady Jeśli chcesz, żeby ktoś mógł w miarę wygonie usiąść między fotelikami na tylnej kanapie, to tylko MPV z trzema osobnymi fotelami zamiast kanapy.Ewentualnie siedmioosobowy 4007/C-Crosser/Outlander - ale to już 2.2, więc i tax boli... Wywalisz jednego malucha całkiem do tyłu, to dorośli się zmieszczą... I jest lekko SUV-owy, więc i po lesie pojedzie... Edytowane 3 Października 2016 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 (edytowane) Miejsca z tyłu jest mnóstwo. Głównie przestrzeń na nogi. Kosztem miejsca z przodu. Na szerokość nie jest jakoś szczególnie. Jest szerzej niż w X-trail-u. Nie wiem jednak czy wejdą dwa foteliki i dorosły. Podejrzewam, że będzie mu ciasno. 2.0 benzyna nie do zarżnięcia. Można katować do bólu i nic go nie rusza. Co najwyżej przy kątowania odrobinę oleju weźmie. Żeby był dynamiczny trzeba kręcić ponad 5krpm. Zużycie paliwa ze skrzynią ręczną przy dynamicznej jeździe mieszanej to około 10 - 10,5l./100km. Przez 315 tys. km. od nowości nie było żadnych bolączek. Przy 240tys. pociekł jeden amor a przy 300 tys. zużyły się krzyżaki na wale. Są niewymienne, zintegrowane z wałem. I tylko na to zwróciłbym uwagę bo wał kosztuje w tys. W tej, którą jeździłem wycięto krzyżaki i wspawano z Poloneza Truck-a. Odtąd były wymienne i tanie. Ogólnie najfajniejsze autko użytkowe jakim jeździłem. Fajna, składana półka między fotelami. Stolik turystyczny będący podłogą bagażnika. Prowadzi się jak Civic. Trochę bardziej podsterownie. Nawet mocno podsterownie. Mały zbiornik paliwa. Wystarcza na mniej niż 500km. Edytowane 3 Października 2016 przez Joki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Skrzynia automat-hondowski hydrokinetyk, czyli bardzo trwały. Rdza atakuje od strony podwozia, wiec na górze długo nic nie widać. Silnik jak kolega wyżej pisał-nie do zabicia. I co bardzo ważne w tej klasie aut-za kierownica czujesz sie jak w osobówce a nie dostawczaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Dzieki. BTW - czy wszyskie ten hondy byly z napedem 4x4, czy byla rownierz wersja z napedem na 2 kola? Jesli tak, to jak ja rozroznic (poza zerknieciem od spodu czy jest wal?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Verso? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Dzieki. BTW - czy wszyskie ten hondy byly z napedem 4x4, czy byla rownierz wersja z napedem na 2 kola? Jesli tak, to jak ja rozroznic (poza zerknieciem od spodu czy jest wal?) Dopiero IV gen CRV byl z 2WD. Wczesniejsze chyba wszystkie byly 4x4, przy czym to takie lekkie naduzycie pojęcia czteronapędówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 (edytowane) Tył załącza się przy różnicy prędkości między przednią a tylną osią. Załącza się dosyć powoli i płynnie. Można go zapiąć od razu ruszając ostro z kopyta żeby przód ostro zabuksował. Przy czym na postoju też jest zapięty co można łatwo sprawdzić na podnośniki lub rolkach albo ruszając w kopnym śniegu czy na lodzie. Rozłącza się zaraz po ruszeniu i w czasie jazdy tak jak napisałem wcześniej. Honda nazywa to cośtam Dual Pump System. Daje radę nawet w głębokim błocie. Udawało mi się odessać podwozie albo ruszyć ze śniegu powyżej kolan ale jest sporo sytuacji, że bywa bezużyteczny. Np. kiedy jedno koło wisi w powietrzu. No i kiedy dopnie się tył, drastycznie wzrasta podsterowność. Edytowane 4 Października 2016 przez Joki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 4 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Dzieki wszyskim za opinie. Wyglada na to, ze powinno to byc zupelnie bezproblemowe auto jesli uda mi sie wyczaic wmiare zadbany egzemplarz. MPV zadne mi raczej nie pasuje, a koniecznosc wozenia wiekszej ilosci osob zdaza sie zadko, wiec tragedii nie ma. Myslalem tez nad Volvo XC90 tak z rocznikow 2005-2006, ale sa troche drozsze, a pozatym boje sie, ze w takim volvo jest tyle elementow ktore moga sie zapsuc i kosztowac majatek, ze chyba jednak CR-V to lepszy pomysl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 XC90 jest dużo większe. Jednak jakościowo to podobno przepaść. Brat jeździł nim kilka lat w tym samym okresie co ja CR-V. Ile razy wracał na lawecie to już nie pamiętam ale co najmniej kilka. Poza tym wykonanie to cytując go: "szmelc". Mówił, że wszystko w nim się rozpada. Na dowód nawet coś tam przy mnie jednym palcem oderwał. Też nie było jego własnością, więc nie miał powodów by swoje chwalić. Może przesadzał? Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Szukam auta do lokalnego przemieszczania sie, tzn wozenia dzieci do szkoly, przedszkola, dla zony na dojazdy do pracy 20km, zeby podjechac na plaze, do lasu, czy przejechac po zalanej drodze. Obecnie do tego mamy 407 sedan, ale nie sprawdza sie najlepiej, zwlaszcza przy wycieczkach na plaze, do lasu czy po zalanych drogach. Miejsca wystarcza, ale gdy sie zalozy 2 foteliki z tylu, to dorosla osoba juz nie bardzo sie miesci, a czasem jest taka potrzebna. I sie zastanawiam czy CR-V drugiej generacji po lifcie (2005-2006) by sie nadal do tego typu zasosowan? Nigdy nie mialem okazji jechac takim, ale wyglada na dosc spore auto. Ogladalem ostatnio CR-V 3 generacji, i wydal mi sie troche maly w srodku (niewiele wiekszy od mojego civica). Czy to prawda, ze 2 generacja CR-V jest bardziej obszerna w srodku? Silnik jaki mnie interesuje to 2.0 benzyna. Najchetniej bym wzial automat - czy ktos wie jaki rodzaj automatu jest w tych samochodach i czy sa z nim jakies problemy? Czy na tylnym siedzeniu, zmiesci sie 2 foteliki + dorosly? Na co zrocic uwage przy kupnie? Jak z rdza? Czy jakies znane bolaczki tego modelu? czy moze warto jednak dorzucic i wziac juz 3 generacja CR-V albo jakies zupelnie inne auto? Dzieki za wszelkie porady Pozwole sobie zabrać głoś jako posiadacz "fałki" II 2003. Sam uzytkuje własnie w takiej konfiguracji. TZN ja jako kierowca ( 190 cm wzrostu fotel duzo do tylu bo lubie komfort) obok mnie osoba starsza która ma fotel max do tylu. Z tylu za pasażerką fotelik młodego w środku "poddupek" , a za mna siedzi żona. Na ilosc miejsca na nogi nikt nie nazeka. Bagażnik po wyjęciu rolety wydaje mi sie wiekszy niż u szwagra co ma fałkę III - po za tym przy zagazowaniiu nadal masz tyle samo miejsca bo koło wisi na klapie, a LPG pod podłogą. 2.0 fajny, ale 2,4 i to jeszcze zw wspomnianym przez ciebie automatem o niebo lepszy. Jak dobra sztuka to bezproblemowa. Szukać tylko z Ciepłych krajów - Włochy wtedy brak rdzy, a rdza bardzo lubi falki. Reszta to jak w innych samochodach. Ponizej foty z ilosci miejsca na kanapie pprzez montaz dwóch duzych fotelików i poddupka. AHA środkowy pas jest pełnoprany nie jakiś tam biodrowy. Sam długo szukałem i ze wszystkich wygrała jednak fałka II po więcej zapraszam na forum teamu CRV II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Szukać tylko z Ciepłych krajów - Włochy wtedy brak rdzy, Troche niewygodnie bedzie potem smigac nia po Irlandii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Troche niewygodnie bedzie potem smigac nia po Irlandii Oj tam oj tam jak odwrotnie sie da to w drugą też. Ale fakt zapomniałem ze kolega jeździ po drugiej stronie - to szukać zdrowego egzemplarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Dzieki wszystkim za porady. Auto kupilem. 2005 rocznik, 2.0 automat, wersje SE EXECUTIVE czyli ze skora, szyberdachem, itd. Przebieg 102kkm. Auto wyrwalem za okolo 70% ceny rynkowej, ale trick polegal na tym, ze bylo to z aukcji - auto mozna bylo obejrzec, posluchac silnika ale nie mozna bylo sie przejechac. Ogolnie wszystko wyglada OK, blacharka 100%, od spodu w niektorych miejscach zaczyna brac troszke rdza, ale sprobuje to jakos zabezpieczyc. Jednak okazalo sie, ze nie moze byc wszystko tak pieknie i pewien problem jest. Jak wracalem nim do domu 250km, przy predkosciach okolo 80km/h pojawialy sie wibracje i dudnienie z okolic tylu samochodu. W niektorych momentach wibracje i dudnienie byly olbrzymie i mialem wrazenie ze zaraz cos sie rozleci. Potem jak troche zwonilem i przyspiszylem efekt ustawal i mozna bylo jechac normalnie. Jednak gdy sie zatrzymalem (np na skrzyzowaniu) i potem znowu przyspieszylem do okolo 80km/h lub wiecej, efekt znowu sie nasilal. Zastanawiam sie, czy jest mozliwosc ze tylny dyferencjal jest tak walniety, ze zalacza naped 4x4 przy normalnej jezdzie i stad to dudnienie? Co innego moze byc przyczyna? Z innych drobnostek - to nie mam kodu do radia - skad mozna zdobyc? I jest tylko jeden kluczyk - ile moze kosztowac dorobienie drugiego. Albo ewentualnie jesli nie dorobie i zgubie, to ile bedzie kosztowac zupelnie nowy z ASO? Pozatym auto bardzo wygodne, przestronne i fajnie sie jezdzi zwlaszcza po drogach o kiepskiej nawierzchni (a ja glownie takimi jezdze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Dyfer wyje a nie dudni. Ale tylko przy dużej różnicy prędkości między osiami. Raczej masz zablokowane szczęki od ręcznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.