Skocz do zawartości

Honda CR-V 2005-2006


CiniO

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam auta do lokalnego przemieszczania sie, tzn wozenia dzieci do szkoly, przedszkola, dla zony na dojazdy do pracy 20km, zeby podjechac na plaze, do lasu, czy przejechac po zalanej drodze.

Obecnie do tego mamy 407 sedan, ale nie sprawdza sie najlepiej, zwlaszcza przy wycieczkach na plaze, do lasu czy po zalanych drogach.

Miejsca wystarcza, ale gdy sie zalozy 2 foteliki z tylu, to dorosla osoba juz nie bardzo sie miesci, a czasem jest taka potrzebna.

I sie zastanawiam czy CR-V drugiej generacji po lifcie (2005-2006) by sie nadal do tego typu zasosowan?

Nigdy nie mialem okazji jechac takim, ale wyglada na dosc spore auto.

Ogladalem ostatnio CR-V 3 generacji, i wydal mi sie troche maly w srodku (niewiele wiekszy od mojego civica). Czy to prawda, ze 2 generacja CR-V jest bardziej obszerna w srodku?

Silnik jaki mnie interesuje to 2.0 benzyna.

Najchetniej bym wzial automat - czy ktos wie jaki rodzaj automatu jest w tych samochodach i czy sa z nim jakies problemy?

Czy na tylnym siedzeniu, zmiesci sie 2 foteliki + dorosly?

Na co zrocic uwage przy kupnie? Jak z rdza? Czy jakies znane bolaczki tego modelu?

czy moze warto jednak dorzucic i wziac juz 3 generacja CR-V albo jakies zupelnie inne auto?

Dzieki za wszelkie porady

Edytowane przez CiniO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzieki za wszelkie porady


Jeśli chcesz, żeby ktoś mógł w miarę wygonie usiąść między fotelikami na tylnej kanapie, to tylko MPV z trzema osobnymi fotelami zamiast kanapy.

Ewentualnie siedmioosobowy 4007/C-Crosser/Outlander - ale to już 2.2, więc i tax boli... Wywalisz jednego malucha całkiem do tyłu, to dorośli się zmieszczą... I jest lekko SUV-owy, więc i po lesie pojedzie... 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca z tyłu jest mnóstwo. Głównie przestrzeń na nogi. Kosztem miejsca z przodu.

Na szerokość nie jest jakoś szczególnie. Jest szerzej niż w X-trail-u. Nie wiem jednak czy wejdą dwa foteliki i dorosły. Podejrzewam, że będzie mu ciasno.

2.0 benzyna nie do zarżnięcia. Można katować do bólu i nic go nie rusza. Co najwyżej przy kątowania odrobinę oleju weźmie. Żeby był dynamiczny trzeba kręcić ponad 5krpm.

Zużycie paliwa ze skrzynią ręczną przy dynamicznej jeździe mieszanej to około 10 - 10,5l./100km.

Przez 315 tys. km. od nowości nie było żadnych bolączek. Przy 240tys. pociekł jeden amor a przy 300 tys. zużyły się krzyżaki na wale. Są niewymienne, zintegrowane z wałem. I tylko na to zwróciłbym uwagę bo wał kosztuje w tys.

W tej, którą jeździłem wycięto krzyżaki i wspawano z Poloneza Truck-a. Odtąd były wymienne i tanie. ;)

Ogólnie najfajniejsze autko użytkowe jakim jeździłem. Fajna, składana półka między fotelami. Stolik turystyczny będący podłogą bagażnika.

Prowadzi się jak Civic. Trochę bardziej podsterownie. Nawet mocno podsterownie. Mały zbiornik paliwa. Wystarcza na mniej niż 500km.

Edytowane przez Joki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia automat-hondowski hydrokinetyk, czyli bardzo trwały.

Rdza atakuje od strony podwozia, wiec na górze długo nic nie widać.

Silnik jak kolega wyżej pisał-nie do zabicia.

I co bardzo ważne w tej klasie aut-za kierownica czujesz sie jak w osobówce a nie dostawczaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

BTW - czy wszyskie ten hondy byly z napedem 4x4, czy byla rownierz wersja z napedem na 2 kola?

Jesli tak, to jak ja rozroznic (poza zerknieciem od spodu czy jest wal?)

 

Dopiero IV gen CRV byl z 2WD. Wczesniejsze chyba wszystkie byly 4x4, przy czym to takie lekkie naduzycie pojęcia czteronapędówka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył załącza się przy różnicy prędkości między przednią a tylną osią. Załącza się dosyć powoli i płynnie. Można go zapiąć od razu ruszając ostro z kopyta żeby przód ostro zabuksował. Przy czym na postoju też jest zapięty co można łatwo sprawdzić na podnośniki lub rolkach albo ruszając w kopnym śniegu czy na lodzie. Rozłącza się zaraz po ruszeniu i w czasie jazdy tak jak napisałem wcześniej.

Honda nazywa to cośtam Dual Pump System. Daje radę nawet w głębokim błocie. Udawało mi się odessać podwozie albo ruszyć ze śniegu powyżej kolan ale jest sporo sytuacji, że bywa bezużyteczny. Np. kiedy jedno koło wisi w powietrzu. No i kiedy dopnie się tył, drastycznie wzrasta podsterowność.

Edytowane przez Joki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszyskim za opinie.

 

Wyglada na to, ze powinno to byc zupelnie bezproblemowe auto jesli uda mi sie wyczaic wmiare zadbany egzemplarz.

MPV zadne mi raczej nie pasuje, a koniecznosc wozenia wiekszej ilosci osob zdaza sie zadko, wiec tragedii nie ma.

 

Myslalem tez nad Volvo XC90 tak z rocznikow 2005-2006, ale sa troche drozsze, a pozatym boje sie, ze w takim volvo jest tyle elementow ktore moga sie zapsuc i kosztowac majatek, ze chyba jednak CR-V to lepszy pomysl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC90 jest dużo większe. Jednak jakościowo to podobno przepaść. Brat jeździł nim kilka lat w tym samym okresie co ja CR-V. Ile razy wracał na lawecie to już nie pamiętam ale co najmniej kilka. Poza tym wykonanie to cytując go: "szmelc". Mówił, że wszystko w nim się rozpada. Na dowód nawet coś tam przy mnie jednym palcem oderwał.

Też nie było jego własnością, więc nie miał powodów by swoje chwalić.

Może przesadzał? Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam auta do lokalnego przemieszczania sie, tzn wozenia dzieci do szkoly, przedszkola, dla zony na dojazdy do pracy 20km, zeby podjechac na plaze, do lasu, czy przejechac po zalanej drodze.

Obecnie do tego mamy 407 sedan, ale nie sprawdza sie najlepiej, zwlaszcza przy wycieczkach na plaze, do lasu czy po zalanych drogach.

Miejsca wystarcza, ale gdy sie zalozy 2 foteliki z tylu, to dorosla osoba juz nie bardzo sie miesci, a czasem jest taka potrzebna.

I sie zastanawiam czy CR-V drugiej generacji po lifcie (2005-2006) by sie nadal do tego typu zasosowan?

Nigdy nie mialem okazji jechac takim, ale wyglada na dosc spore auto.

Ogladalem ostatnio CR-V 3 generacji, i wydal mi sie troche maly w srodku (niewiele wiekszy od mojego civica). Czy to prawda, ze 2 generacja CR-V jest bardziej obszerna w srodku?

Silnik jaki mnie interesuje to 2.0 benzyna.

Najchetniej bym wzial automat - czy ktos wie jaki rodzaj automatu jest w tych samochodach i czy sa z nim jakies problemy?

Czy na tylnym siedzeniu, zmiesci sie 2 foteliki + dorosly?

Na co zrocic uwage przy kupnie? Jak z rdza? Czy jakies znane bolaczki tego modelu?

czy moze warto jednak dorzucic i wziac juz 3 generacja CR-V albo jakies zupelnie inne auto?

Dzieki za wszelkie porady

 

Pozwole sobie zabrać głoś jako posiadacz "fałki" II 2003.

Sam uzytkuje własnie w takiej konfiguracji. TZN ja jako kierowca ( 190 cm wzrostu fotel duzo do tylu bo lubie komfort) obok mnie osoba starsza która ma fotel max do tylu. Z tylu za pasażerką fotelik młodego w środku "poddupek" , a za mna siedzi żona. Na ilosc miejsca na nogi nikt nie nazeka.

Bagażnik po wyjęciu rolety wydaje mi sie wiekszy niż u szwagra co ma fałkę III - po za tym przy zagazowaniiu nadal masz tyle samo miejsca bo koło wisi na klapie, a LPG pod podłogą.

2.0 fajny, ale 2,4 i to jeszcze zw wspomnianym przez ciebie automatem o niebo lepszy. Jak dobra sztuka to bezproblemowa.

Szukać tylko z Ciepłych krajów - Włochy wtedy brak rdzy, a rdza bardzo lubi falki. Reszta to jak w innych samochodach.

Ponizej foty z ilosci miejsca na kanapie pprzez montaz dwóch duzych fotelików i poddupka. AHA środkowy pas jest pełnoprany nie jakiś tam biodrowy.

 

post-136557-0-74381200-1475951711_thumb.jpg

 

post-136557-0-38267500-1475951671_thumb.jpg

 

Sam długo szukałem i ze wszystkich wygrała jednak fałka II po więcej zapraszam na forum teamu CRV II

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za porady.

Auto kupilem.

2005 rocznik, 2.0 automat, wersje SE EXECUTIVE czyli ze skora, szyberdachem, itd.

Przebieg 102kkm.

Auto wyrwalem za okolo 70% ceny rynkowej, ale trick polegal na tym, ze bylo to z aukcji - auto mozna bylo obejrzec, posluchac silnika ale nie mozna bylo sie przejechac.

Ogolnie wszystko wyglada OK, blacharka 100%, od spodu w niektorych miejscach zaczyna brac troszke rdza, ale sprobuje to jakos zabezpieczyc.

Jednak okazalo sie, ze nie moze byc wszystko tak pieknie i pewien problem jest.

Jak wracalem nim do domu 250km, przy predkosciach okolo 80km/h pojawialy sie wibracje i dudnienie z okolic tylu samochodu.

W niektorych momentach wibracje i dudnienie byly olbrzymie i mialem wrazenie ze zaraz cos sie rozleci. Potem jak troche zwonilem i przyspiszylem efekt ustawal i mozna bylo jechac normalnie.

Jednak gdy sie zatrzymalem (np na skrzyzowaniu) i potem znowu przyspieszylem do okolo 80km/h lub wiecej, efekt znowu sie nasilal.

Zastanawiam sie, czy jest mozliwosc ze tylny dyferencjal jest tak walniety, ze zalacza naped 4x4 przy normalnej jezdzie i stad to dudnienie? Co innego moze byc przyczyna?

Z innych drobnostek - to nie mam kodu do radia - skad mozna zdobyc?

I jest tylko jeden kluczyk - ile moze kosztowac dorobienie drugiego. Albo ewentualnie jesli nie dorobie i zgubie, to ile bedzie kosztowac zupelnie nowy z ASO?

Pozatym auto bardzo wygodne, przestronne i fajnie sie jezdzi zwlaszcza po drogach o kiepskiej nawierzchni (a ja glownie takimi jezdze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.