kenickie Napisano 25 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 Witajcie Jest sobie auto, Citroen Berlingo, wersja XTR. Rok prod. 2012 albo 2013. Silnik 1.6HDi 92KM Euro 5, DV6DTED. Vin auta: VF77J9HP0CJ662869. W tej chwili ma 110kkm najechane, właściciel chce wymieniać rozrząd. Powinien już? Książka serwisowa podaje 180kkm. Servicebox tylko ogólnikowo 120kkm (nie daję rady wejść głębiej ze względu na płatny dostęp). Jak jest w rzeczywistości? No i pytanie o FAP - tam jest ten sam, mokry filtr z Eolysem? Co ile go uzupełniać? Pozdrawiam P.S. Muzyk - pytanie do Ciebie o ew. koszt gratów do rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 Mam ten silnik w P308, w książce piszą, że rozrząd 180kkm przy eksploatacji w mieście i 240kkm przy trybie autostradowym (lub 10 lat). Filtr mokry, jeśli dobrze pamiętam u mnie w pugu Eloys uzupełnia się przy 180kkm (lub jeśli się wcześniej skończy ) Edit: Przez ostatnie 2 lata były w w ASO PSA chyba na wiosnę promocyjne akcje serwisowe i rozrząd w tym silniku z wymianą był chyba za 800, czy 900zł. Edit 2: Teraz jest za 999 wymiana rozrządu w 1.6HDI z pompą w ASO Peugeot, więc pewnie w cytrynie tak samo. Edit 3: A właściciel nie chce sprzedać tego XTR'a ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 25 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 Ile takie XTR jest teraz warte? Pytam, bo kumpel szuka czegoś podobnego, pasażerskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 Rozrzut cenowy jest spory. Szukaliśmy dla ojca to większość krajowych aut to styrane najbiedniejsze wersje, którymi poruszały się chyba jakieś ekipy budowlane (sądząc po stanie wnęrza). XTRów jest bardzo mało, a jak są to głównie sprowadzone z nieznaną historią. Jak już z autem jest wszystko OK to cena tak pojechana, że stwierdziliśmy, że lepiej dołożyć trochę grosza i już nowy wziąć (np. 4-5 latek za 45koła , gdy nowy z salonu jest za 65). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 25 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2016 rozrzad to max 400zl na naprawde dobrych gratach. Fap w tym roczniku powinien miec Powerflex, trzeba sprawdzic czy sie dolewa czy nerke kupuje. Czas wymiany rozrzadu sukcesywnie skracali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alek_lc Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 1) miałem 123kkm -> 165 kkm, przy tym przebiegu pękł pasek rozrządu i (chyba głupio) sprzedałem z uszkodzonym silnikiem. ASO wyceniło naprawę na 8 kzl, serwis niezależny min. 3,5 po rozebraniu silnika2) zapytałem, co ASO na to, że pasek nie wytrzymał przebiegu: odpowiedzieli, że im przykro...3) zapytałem Peugeot PL co na to, ze pasek nie wytrzymał przebiegu: zaproponowali rabat 10% na części, pod warunkiem naprawy w ASO lub pokrycie kosztów naprawy silnika, jeżeli samochód był cały czas serwisowany w ASO 4) filtr mokry, ja dolewałem płyn po ok. 161 kkm (585 zł netto w ASO)Duże auto, dla rodziny fajne, pojemne i wygodne. Minusy to brak dynamiki i wysokie zużycie paliwa pow. 120 km/h, hałas większy niż w osobówce (np. kiepskie wyciszenie nadkoli), kiepskie prowadzenie na nierównościach.Przy propozycjach PSA Polska chyba lepiej kupić nowe na kredyt/leasing. Tylko pytanie, jak się będzie sprawował filtr z AdBlue (bieżąca sprzedaż). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 1) miałem 123kkm -> 165 kkm, przy tym przebiegu pękł pasek rozrządu i (chyba głupio) sprzedałem z uszkodzonym silnikiem. ASO wyceniło naprawę na 8 kzl, serwis niezależny min. 3,5 po rozebraniu silnika Przy propozycjach PSA Polska chyba lepiej kupić nowe na kredyt/leasing. Tylko pytanie, jak się będzie sprawował filtr z AdBlue (bieżąca sprzedaż). Ad. 1 - a był 100% ? Ad. AdBlue - tak samo :)FAP nie ma żadnego związku z AdBlue mocznik jest dodawany do układu w inny sposób niż płyny FAPa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alek_lc Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Ad. 1 - a był 100% ? Ad. AdBlue - tak samo :)FAP nie ma żadnego związku z AdBlue mocznik jest dodawany do układu w inny sposób niż płyny FAPa Kupowałem z Master1.pl (Masterlease po wynajmie długoterminowym). Nie wyglądał na bardziej zmęczonego, ale od nowości sam nie jeździłem. Chociaż znana jest mi historia P308 z tym silnikiem (tylko 110KM S&S), w którym pasek nie wytrzymał 180 kkm (od nowości jeden użytkownik). A tam PSA się wypieło argumentując, że nie było przeglądów w ASO, gdzie możnaby ewentualnie stwierdzić wycieki oleju, który to działając na elementy gumowe (pasek rozrządu) skraca jego trwałość. Co do AdBlue - wiem, że jest to kolejny element, który może się popsuć a system jest bardzo wrażliwy na awarie tego układu. Nie wnikam szczegółowo, w jaki sposób pracuje układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 1) miałem 123kkm -> 165 kkm, przy tym przebiegu pękł pasek rozrządu i (chyba głupio) sprzedałem z uszkodzonym silnikiem. ASO wyceniło naprawę na 8 kzl, serwis niezależny min. 3,5 po rozebraniu silnika 2) zapytałem, co ASO na to, że pasek nie wytrzymał przebiegu: odpowiedzieli, że im przykro... 3) zapytałem Peugeot PL co na to, ze pasek nie wytrzymał przebiegu: zaproponowali rabat 10% na części, pod warunkiem naprawy w ASO lub pokrycie kosztów naprawy silnika, jeżeli samochód był cały czas serwisowany w ASO i dlatego mam głęboko w d... ich przebiegi. Trzymam się swojej szkoły, do tej pory nie miałem wtopy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Ad. 1 - a był 100% ? Ad. AdBlue - tak samo :)FAP nie ma żadnego związku z AdBlue mocznik jest dodawany do układu w inny sposób niż płyny FAPa Coś w tym jest bo znam takiego XTR-a z 1.6hdi gdzie rozrząd strzelił coś przy około 140tys. Auto od nowości u jednego właściciela. Koszt naprawy to coś koło 12 tys. I narzekał coś, że pękła mu sama z siebie szyba w tylnej klapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 i dlatego mam głęboko w d... ich przebiegi. Trzymam się swojej szkoły, do tej pory nie miałem wtopy. A jaka ta szkoła jest? Bo żeście mnie tutaj nastraszyli normalnie . Auto ma 120kkm (HDI 8V 92KM), mam robić przy najbliższym przeglądzie (OT)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 A jaka ta szkoła jest? Bo żeście mnie tutaj nastraszyli normalnie . Auto ma 120kkm (HDI 8V 92KM), mam robić przy najbliższym przeglądzie (OT)? stara szkoła mówi 5 lat ewentualnie przebieg np w HDI,JTD,CDTi 70000/80000km. taki jest zdroworozsądkowy. a dla 1.6 16V fiatowskiego max. 60000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 60kkm - takie przeloty na rozrządzie były w lanosie rekomendowane U mnie w książce piszą 240kkm jak przebieg autostradowy lub 180kkm jak miejski (lub 10 lat). Zrobię dla świętego spokoju przed wyjazdem na wakacje bo rzeczywiście w hdi 8V to niedroga zabawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.