Skocz do zawartości

Chwale sie


Adam_

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zrobil sie tu ruch wiec i ja sie pochwale. Do tej pory mialem dwa eurovany (C8 i 807) ale od dluzszego czasu rozgladalem sie nad przeskoczeniem o jeden rozmiar w gore. Brakowalo glownie wygodnego bagaznika na dluzsze wyjazdy (zakupy tez czasami ciezko pomiescic...)

 

No i "nadejszla wiekopomna chwila". Jeden z obecnych idzie na sprzedaz a od paru dni dni na podworku stoi to:

 

http://otomoto.pl/oferta/peugeot-expert-long-2-0-hdi-16v-163km-tepee-access-nawiewy-po-oplatach-navi-ID6yBDlR.html

 

Z premedytacja kupiony w miare swiezy rocznik chociaz w dosc zuzytym stanie. Auto stukniete w blotnik ale nie wymaga blacharza - blotnik i reszte wymienilem juz sam, reanimowalem pompe wspomagania. No i do tego uczciwy przebieg. Do zrobienia zostala mechanika i przerejestrowanie.

 

Sam bawie sie z tym co da sie zrobic bez kanalu - czyszczenie srodka, ogarniecie zniszczonych plastikow we wnetrzu (nie widzialem w zyciu tak zaniedbanej deski rozdzielczej, chyba nikt jej nie myl przez 4 lata). Na plus to ze chyba jezdzilo z pokrowcami na fotelach bo nie sa ubrudzone, tylko fotel kierowcy jest przetarty. Generalnie jakos tapicerki o wiele gorsza niz w C8 i 807.

 

Pod maska do wymiany amortyzatory oba przod - jeden jest zgiety po stluczce. Dziurawa oslona przegugu wewnetrznego - wiec przy okazji od razu wymienie uszczelniacze i olej w skrzyni. Do zdjecia miska olejowa bo ostro podcieka, przy okazji do sprawdzenia turbo bo po pierwszej przejazdzce zostawilem troche bialego dymu z tylu (nie wiem czy to olej czy po prostu para wodna). Oczywiscie rozrzad i inne eksploatacyjne.

 

I mam nadziej ze po tym przejedzie nastepne 400tys :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem czym kierowałeś się przy zakupie :) Walony, porysowany, przebieg jak w ciężarówce, tu kapie, tam przecieka. Mam prośbę, zdaj relację za rok, chciałbym zobaczyć jak to będzie się sprawować na przestrzeni roku. Ogólnie życzę bezawaryjnej jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem czym kierowałeś się przy zakupie :) Walony, porysowany, przebieg jak w ciężarówce, tu kapie, tam przecieka. Mam prośbę, zdaj relację za rok, chciałbym zobaczyć jak to będzie się sprawować na przestrzeni roku. Ogólnie życzę bezawaryjnej jazdy :)

 

Lakiernik tez czlowiek :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zrobil sie tu ruch wiec i ja sie pochwale. Do tej pory mialem dwa eurovany (C8 i 807) ale od dluzszego czasu rozgladalem sie nad przeskoczeniem o jeden rozmiar w gore. Brakowalo glownie wygodnego bagaznika na dluzsze wyjazdy (zakupy tez czasami ciezko pomiescic...)

 

No i "nadejszla wiekopomna chwila". Jeden z obecnych idzie na sprzedaz a od paru dni dni na podworku stoi to:

 

http://otomoto.pl/oferta/peugeot-expert-long-2-0-hdi-16v-163km-tepee-access-nawiewy-po-oplatach-navi-ID6yBDlR.html

 

Z premedytacja kupiony w miare swiezy rocznik chociaz w dosc zuzytym stanie. Auto stukniete w blotnik ale nie wymaga blacharza - blotnik i reszte wymienilem juz sam, reanimowalem pompe wspomagania. No i do tego uczciwy przebieg. Do zrobienia zostala mechanika i przerejestrowanie.

 

Sam bawie sie z tym co da sie zrobic bez kanalu - czyszczenie srodka, ogarniecie zniszczonych plastikow we wnetrzu (nie widzialem w zyciu tak zaniedbanej deski rozdzielczej, chyba nikt jej nie myl przez 4 lata). Na plus to ze chyba jezdzilo z pokrowcami na fotelach bo nie sa ubrudzone, tylko fotel kierowcy jest przetarty. Generalnie jakos tapicerki o wiele gorsza niz w C8 i 807.

 

Pod maska do wymiany amortyzatory oba przod - jeden jest zgiety po stluczce. Dziurawa oslona przegugu wewnetrznego - wiec przy okazji od razu wymienie uszczelniacze i olej w skrzyni. Do zdjecia miska olejowa bo ostro podcieka, przy okazji do sprawdzenia turbo bo po pierwszej przejazdzce zostawilem troche bialego dymu z tylu (nie wiem czy to olej czy po prostu para wodna). Oczywiscie rozrzad i inne eksploatacyjne.

 

I mam nadziej ze po tym przejedzie nastepne 400tys :)

Też mi coś takiego chodzi po głowie. Jak to się ma komfortem do C8? Jak bardzo jest to dostawczak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi coś takiego chodzi po głowie. Jak to się ma komfortem do C8? Jak bardzo jest to dostawczak?

 

Na razie ciezko powiedziec bo przejechalem nim z pol kilometra. Jak zrobie papiery to mozemy porozmawiac. Na pierwszy rzut oka siedzi sie podobnie, gabaryty podobne, troche dluzszy ale bez przesady. Po moich dziurach jechalo sie jakby troche bardziej miekko nic C8. Zauwazalnie na minus jest deska rozdzielcza - wszedzie twarde plastiki, nie ma schowkow na gorze deski, sa za to schowki pod dachem.

No i nie ma elektrycznych drzwi z tylu chociaz te ktore sa chodza dosc lekko (az sie zdziwilem).

Duzo zalezy od wersji ktora upolujesz bo malo jest prawdziwych osobowek, z drzwiami z lewej strony i fabryczna tapicerka z tylu. A jak jeszcze dostaniesz wersje z dodatkowa klimatyzacja z tylu to prawie luksus...

Mechanicznie nieznaczne roznice w stosunku do C8 - zawieszenie przod prawie to samo, silniki te same (zalezy od rocznika), webasto itp nawet w tych samych miejscach. Niektore wersje mialy z tylu pompowane zawieszenie, moj ma zwykle sprezyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie ciezko powiedziec bo przejechalem nim z pol kilometra. Jak zrobie papiery to mozemy porozmawiac. Na pierwszy rzut oka siedzi sie podobnie, gabaryty podobne, troche dluzszy ale bez przesady. Po moich dziurach jechalo sie jakby troche bardziej miekko nic C8. Zauwazalnie na minus jest deska rozdzielcza - wszedzie twarde plastiki, nie ma schowkow na gorze deski, sa za to schowki pod dachem.

No i nie ma elektrycznych drzwi z tylu chociaz te ktore sa chodza dosc lekko (az sie zdziwilem).

Duzo zalezy od wersji ktora upolujesz bo malo jest prawdziwych osobowek, z drzwiami z lewej strony i fabryczna tapicerka z tylu. A jak jeszcze dostaniesz wersje z dodatkowa klimatyzacja z tylu to prawie luksus...

Mechanicznie nieznaczne roznice w stosunku do C8 - zawieszenie przod prawie to samo, silniki te same (zalezy od rocznika), webasto itp nawet w tych samych miejscach. Niektore wersje mialy z tylu pompowane zawieszenie, moj ma zwykle sprezyny

aha, i sa dwie wersje - krotka i dluga. Krotka ma mniej wiecej taki sam bagaznik jak C8, zyskujesz jedynie troche miejsca w srodku bo jest szerzej - powinny sie bez problemu zmiescic 3 foteliki dzieciece w jednym rzedzie. W C8 obojetnie czy w drugim rzedzie czy w trzecim na kanapie jest z tym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zrobil sie tu ruch wiec i ja sie pochwale. Do tej pory mialem dwa eurovany (C8 i 807) ale od dluzszego czasu rozgladalem sie nad przeskoczeniem o jeden rozmiar w gore. Brakowalo glownie wygodnego bagaznika na dluzsze wyjazdy (zakupy tez czasami ciezko pomiescic...)

No i "nadejszla wiekopomna chwila". Jeden z obecnych idzie na sprzedaz a od paru dni dni na podworku stoi to:

http://otomoto.pl/oferta/peugeot-expert-long-2-0-hdi-16v-163km-tepee-access-nawiewy-po-oplatach-navi-ID6yBDlR.html

Z premedytacja kupiony w miare swiezy rocznik chociaz w dosc zuzytym stanie. Auto stukniete w blotnik ale nie wymaga blacharza - blotnik i reszte wymienilem juz sam, reanimowalem pompe wspomagania. No i do tego uczciwy przebieg. Do zrobienia zostala mechanika i przerejestrowanie.

Sam bawie sie z tym co da sie zrobic bez kanalu - czyszczenie srodka, ogarniecie zniszczonych plastikow we wnetrzu (nie widzialem w zyciu tak zaniedbanej deski rozdzielczej, chyba nikt jej nie myl przez 4 lata). Na plus to ze chyba jezdzilo z pokrowcami na fotelach bo nie sa ubrudzone, tylko fotel kierowcy jest przetarty. Generalnie jakos tapicerki o wiele gorsza niz w C8 i 807.

Pod maska do wymiany amortyzatory oba przod - jeden jest zgiety po stluczce. Dziurawa oslona przegugu wewnetrznego - wiec przy okazji od razu wymienie uszczelniacze i olej w skrzyni. Do zdjecia miska olejowa bo ostro podcieka, przy okazji do sprawdzenia turbo bo po pierwszej przejazdzce zostawilem troche bialego dymu z tylu (nie wiem czy to olej czy po prostu para wodna). Oczywiscie rozrzad i inne eksploatacyjne.

I mam nadziej ze po tym przejedzie nastepne 400tys :)

A jesteś pewny że ten przebieg jest realny że nie zdjęto mu już z 200000 km.

Bo takie auta, nawet z PL salonów (chodzi o to że osobowe wyszło z fabryki) to robią rocznie 150000 km i więcej :) na trasach :) np. Szczecin (Wrocław) - Hamburg....

A ten już z wyglądu należy do takiej grupy :) welury, nawigacja, 2x odsuwane drzwi ....

Trasa Paryż - Marsylia - Paryż = 2x775km 2x w tygodniu przez 4 lata daje 620000 km

VIN daj .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny że ten przebieg jest realny że nie zdjęto mu już z 200000 km.

Bo takie auta, nawet z PL salonów (chodzi o to że osobowe wyszło z fabryki) to robią rocznie 150000 km i więcej :) na trasach :) np. Szczecin (Wrocław) - Hamburg....

A ten już z wyglądu należy do takiej grupy :) welury, nawigacja, 2x odsuwane drzwi ....

Trasa Paryż - Marsylia - Paryż = 2x775km 2x w tygodniu przez 4 lata daje 620000 km

VIN daj .....

 

Wiesz, jak siedzialem na allegro to na palcach jednej reki mozna bylo policzyc auta ktore byly wystawiane z przebiegiem wiekszym nic 250 tys. I to biorac pod uwage Scudo, Jumpy i Expert, zaczynajac od rocznika 2007.

W zasadzie co za roznica 400 tys czy 600 tys? Przy tych przebiegach liczy sie stan a nie cyfra na liczniku. Nie mozesz liczyc na to ze czeka cie tylko wymiana oleju. Zawieszenie itp mozna ocenic organoleptycznie. Silnik - osprzet typu turbina, wtryski czy pompa CR da sie ogarnac, dostepnosc czesci jest w miare dobra, wszystko jest wspolne z wersja 2.0 HDI 163km. Najgorsza rzecz - wymiana slupka tez jest do ogarniecia w znosnej cenie - slupki na alle zaczynaja sie od 2k PLN. Co biorac pod uwage ze cena byla ~30k PLN ponizej odpicowanych modeli, jest warte ryzyka.

Ale auto pali od kopa, chodzi rowno, do ogarniecia elektronika bo od 4tys km nie wypalal sie FAP chociaz jest fizycznie wymieniony - ale tu mam swoja Lexie i jest szansa ze przy okazji sie czego naucze... Wg historii przegladow w ECU poprzedni wlasciciel cos probowal zrobic ale nie ogarnal tematu, po drodze byla stluczka wiec auto zostalo sprzedane.

 

Aha, ta wersja silnika fabrycznie nie ma dwumasy.

 

Jak zauwazyles, rzadko zdaza sie wersja w pelni osobowa. Cztery drzwi, obie kanapy rozkladane, tylna klimatyzacja, navi to fajne dodatki, mechanike zawsze da sie ogarnac (kwestia kosztow). Nad lakierem sie zastanowie, zona chciala miec kolorowe auto i nie stresowac sie jak cos gdzies zachaczy, wiec moze zamiast malowac to okleje dol.

 

VIN to vf3xdahz4cz018095. Wg moich danych ostatni przeglad w ASO w 2014 przy przebiegu 185 tys.

 

P.S. Widac ze to auto zarabialo na siebie ale zdazaja sie tez modele uzytkowane normalnie. Kolega ma Experta z 2011 ktorego kupil jako demowke od dealera, podobne wyposazenie, uzywany prywatnie i przebieg z tego co pamietam ponizej 100kkm. Ale nie chcial sprzedac w podobnych pieniadzach :)

 

P.S.2 Dostepnosc uzywanych czesci tapicerskich to porazka. Jedyny uzywany fotel kierowcy w mojej tapicerce na allegro to cena 1890zl! Nauczony dostepnoscia foteli do eurovana myslalem ze nie bedzie z tym problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam_, dnia 02 Gru 2016 - 12:25 PM, napisał:

No i "nadejszla wiekopomna chwila". Jeden z obecnych idzie na sprzedaz a od paru dni dni na podworku stoi to:

 

http://otomoto.pl/oferta/peugeot-expert-long-2-0-hdi-16v-163km-tepee-access-nawiewy-po-oplatach-navi-ID6yBDlR.html

 

 

No to zapraszamy do galerii na zakupy.

Tylko łaskawco nie wciskaj się proszę "tym" w wolne miejsce obok mnie :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


od paru dni dni na podworku stoi to:

 

mam bardzo mieszane odczucia , mamy w pracy peżo blaszaka i jak dla mnie to jedna trasa to stanowczo za dużo o jeden raz  ;l

osobówka troszkę się różni jeśli chodzi o odczucia "hałasowe" ale pozycja za kierownicą jest taka sama 

i dzięki temu wiem, że nie będe chciał tej trójki jako następcę 807-ki

dobrze, że jest kolejny etap pod tytułem trafic, talento i reszta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię jak tatusiowie takimi rodzinnymi autokarami lub inne pańcie suwami czy innymi dżipami wciskają się w każde wolne miejsce na parkingu i nap... ją w moje drzwi żeby wysiąść :facepalm:

A to już twój problem. Mnie się tylko wydaje ze ciężko jest napie...c drzwiami przesuwnymi.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomery, dnia 04 Gru 2016 - 1:25 PM, napisał:

Nie lubię jak tatusiowie takimi rodzinnymi autokarami lub inne pańcie suwami czy innymi dżipami wciskają się w każde wolne miejsce na parkingu i nap... ją w moje drzwi żeby wysiąść

A to już twój problem.

 

To prawda , poobijane drzwi to mój problem :ogien:

A taka wesoła familia lub tipsowata pańcia ma to w d....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już twój problem. Mnie się tylko wydaje ze ciężko jest napie...c drzwiami przesuwnymi.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Z przodu masz przesuwne? Bajera...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam bardzo mieszane odczucia , mamy w pracy peżo blaszaka i jak dla mnie to jedna trasa to stanowczo za dużo o jeden raz ;l

osobówka troszkę się różni jeśli chodzi o odczucia "hałasowe" ale pozycja za kierownicą jest taka sama

i dzięki temu wiem, że nie będe chciał tej trójki jako następcę 807-ki

dobrze, że jest kolejny etap pod tytułem trafic, talento i reszta

Zobaczymy z czasem. Znajomy ma vivaro osobowe. Jeszcze bardziej plastikowe w środku, siedzi się praktycznie na przedniej osi, ale pozycja za kierownicą rzeczywiście jest trochę inna.

U nas dłuższych tras będzie niewiele, większość to jazda wkoło komina i tu przydadzą się lewe drzwi.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


od paru dni dni na podworku stoi to:

 

Kolego Adamie, sorry że tak "wsiadłem" na ciebie  :piwko:

Jakoś niechcący posty poszły nie w tym kierunku co trzeba (mam przykre wspomnienia jak poprzedni samochód został obity na parkingu przez taki właśnie "osobowy bus" )

Niech fura sprawuje się bezawaryjnie i bezpiecznie wozi rodzinę :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.