wojtala Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Panowie i Panie wczoraj przy wymianie łożyska koła przedniego musiałem ściągnąć oczywiście tarczę hamulcową. Tarcza od strony zewnętrznej wygląda normalnie, ale niestety od strony wewnętrznej wygląda tak: Samo wgłębienie wygląda, że coś wpadło między tarczę a klocek hamulcowy. Bardziej niepokojące jest to, że tarcza się ściera od strony zewnętrznej a od wewnętrznej już nie. Stwierdziłbym normalnie, że klocek się zapiekł i nie dociska do tarczy, ale niestety tak nie jest. Tarcza od strony wewnętrznej jest już krzywa. Tarcza od strony piasty koła się nie ściera a od zewnątrz się ściera. Klocek wygląda tak samo, od strony piasty jest bardziej starty niż od strony zewnętrznej. Same trzpienie prowadzące zacisku są idealne, nie są skorodowane ani nic. Czy ktoś wie co to może być za problem ?? Wygląda, że sam zacisk się przekrzywia i krzywo tarcze ściera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Tarcze przetoczyc albo wymienic. Zaciski do regeneracji i dokladnego czyszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Znajomy w Suzuki Swift miał taka niespodziankę, kulka z łożyska zatopiona w klocu hamulcowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Panowie i Panie wczoraj przy wymianie łożyska koła przedniego musiałem ściągnąć oczywiście tarczę hamulcową. Tarcza od strony zewnętrznej wygląda normalnie, ale niestety od strony wewnętrznej wygląda tak: Samo wgłębienie wygląda, że coś wpadło między tarczę a klocek hamulcowy. Bardziej niepokojące jest to, że tarcza się ściera od strony zewnętrznej a od wewnętrznej już nie. Stwierdziłbym normalnie, że klocek się zapiekł i nie dociska do tarczy, ale niestety tak nie jest. Tarcza od strony wewnętrznej jest już krzywa. Tarcza od strony piasty koła się nie ściera a od zewnątrz się ściera. Klocek wygląda tak samo, od strony piasty jest bardziej starty niż od strony zewnętrznej. Same trzpienie prowadzące zacisku są idealne, nie są skorodowane ani nic. Czy ktoś wie co to może być za problem ?? Wygląda, że sam zacisk się przekrzywia i krzywo tarcze ściera. A ta tarcza nie jest przypadkiem tłusta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Same trzpienie prowadzące zacisku są idealne, nie są skorodowane ani nic. A sprawdzałeś czy nie mają luzów, szczególnie górny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Czy ktoś wie co to może być za problem ? Złe prowadzenie klocka w jarzmie. Klocek przy wymianie wyjęty z pudełka i "na odwal" wbity w prowadnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Możesz jeszcze zobaczyć w jaki sposób tłoczek naciska na klocek. Zdarza się, że kiedy nie jest osiowo tylko przesunięty, wtedy wewnętrzny klocek bierze nierówno, pod skosem bo tak rozkłada się siła nacisku. Zewnętrzny bierze równo bo trzyma go na całej szerokości zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Możesz jeszcze zobaczyć w jaki sposób tłoczek naciska na klocek. Myślę, że tu już nie ma co patrzeć. To trzeba naprawić, bo zostawienie tego takim, jakie jest, to zwykłe dziadowanie. Niestety, bez wymiany paru elementów się nie obędzie: tarcza + klocki. Do przejrzenia jest jarzmo oraz jego mocowanie plus sam zacisk. Niewykluczone, że jarzmo jest krzywe i wymagać będzie wymiany na nie-krzywe (niekoniecznie na nowe). A już na pewno należy się temu zestawowi porządne czyszczenie, np. piaskowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 9 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Odpisze w skrócie: 1/ Tłoczek jest odpowiednio ustawiony. Sprawdzałem to za pomocą metalowego klocka o idealnych płaszczyznach, który zaparł się pomiędzy tłoczek a uchwyt zewnętrznego klocka. Wszystko było równe. 2/ Ten system hamulcowy nie posiada jarzma. Prowadnice klocków są integralną częścią zwrotnicy. 3/ Klocki i tarcze były przeze mnie osobiście wymienianie i nie ma możliwości, aby były źle założone. Klocka nie da się wbić w prowadnicę bo najpierw mocuje się go w tłoczku, następnie całość nakłada od dołu na prowadnice. Wszystko dobrze spasowane. 4/ Luzy na trzpieniach - najprawdopodobniej to jest przyczyną kłopotów. Dużo o tym czytałem i był bardzo podobny temat na vwgolf.pl, gdzie po wymianie gumowych elementów w których pracują prowadnice problem ustał. 5/ Tarcza każdorazowo przy jej ruszaniu była czyszczona zmywaczem do hamulców. Jestem na tym punkcie uczulony. W tym tygodniu zdejmę obydwie tarcze i dam je do przetoczenia. Kupie te gumowe prowadnice do zacisków i wymienię obydwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.