Hans15336 Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Jak nigdy nie narzekałem tak ostatnio selespeed pada 1. Objawy bardzo mocne szarpnięcia podczas redukcji - coraz częściej przy zmianie biegu na wyższy 2. Coraz częstsze błędy skrzyni co za tym idzie czerwona ikonka na wyświetlaczu i brak możliwości zmiany biegów - co ciekawe wystarczy się zatrzymać wrzucić na luz błąd znika i można jechać dalej. Jeśli nie zniknie to trzeba uruchomić pojazd ponownie. Błędy jakie wykazuje to : P1743 P1770 Jakieś sugestie, olej w skrzyni jak i do pompy wymieniany 5000km temu ( oryginał TUTELA ). 3 krotne odpowietrzenie w FES nic nie dało. Interfejs to ELM327 na BT jak coś. PS. Auto na sprzedaż więc może nowy kupujący bo sobie zrobił ale chce wiedzieć co dokładnie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 Ja bym sprawdził w jakim stanie jest ten główny przekaźnik który się znajduje za akumulatorem ( ten który jest osobno ). U mnie miałem raz taki problem, że przy zmianie biegów mega szarpało, później bieg nie chciał w ogóle wskoczyć i przy zmianie biegu wyrzucało na luz. Nie mogłem też wrzucić wstecznego. Przeczyściłem ten przekaźnik i jak ręką odjął już od roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 27 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 Właśnie też miałem poruszyć ten temat. Masz gdzieś jego foto lub nr katalogowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 Nigdzie nie znalazłem, ew fotka jego lokalizacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 27 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 Dzięki wiem gdzie on jest szybkie przeczyszczenie styków nic nie dało, zresztą samo wyciągnięcie go pozwala nadal zmieniać biegi - za co on jest odpowiedzialny ? Ciekawe czy w eLearn jest jakaś procedura serwisowa - muszę znaleźć płytę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 A sprzęgło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 To jest przekaźnik pompy hydraulicznej. U mnie wypiecie tego przekaźnika wywala od razu błąd skrzyni na desce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 29 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Dnia 27.01.2017 o 20:27, HARDTECHNO napisał: A sprzęgło? Tego nie wiem, jak to sprawdzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 mes plus elm mozna zrobic kalibracje sprzegla zeby obliczyc jego % do konca jak sie nie myle. kiedys ktos poruszal ten temat na forum ale bylo to bardzo dawno. objawy calkiem mozliwe ze wskazuje na tarcze jak pioro. ale bez tej kalibracji nic sie nie dowiemy. Sprawdz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Przekaźnik podmieniony Niestety nie pomogło Nadal błąd czujnika sprzęgła i zrzuca na luz, skasowanie błędu "w locie" powoduje że skrzynia działa przez chwilę i potem rzuca błędem. Ciśnienie w granicach 40-50 Nie mogę zrobić testu degradacji sprzęgła ani kalibracji bo gdy gaszę auto ELM po BT się resetuje i FES połączony ze skrzynią traci łączność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Ile zrobiłeś na sprzęgle kilometrów? Selespeed w stilo ma małą wadę fabryczną a mianowicie możesz zjechać tarczę poniżej czujnika zużycia sprzęgła. Wystarczy odpiąć baterię i już nim nie ruszyć czujnik wyprzęgnika wychodzi poza swój zakres i przestaje dzialać. Kiedyś o tym pisalem. Co lepsze, nie wywali żadnego błędu, kalibrację skrzyni i biegi wrzucisz przez komp ale ruszyć samochodu nie dasz rady. Sam się borykałem z tym problemem dość długo. Co do Twoich objawów. Nic nie da wymiana przekaźnika pompy - zawsze możesz sprawdzić na jakim ciśnieniu pracuje skrzynia. Przekaźnik tylko załącza pompę. O ciśnieniach kiedyś też pisałem chyba w PDFie- nie pamiętam w jakim przedziale ma pracować prawidłowo. Sprawdź co pokazuje wysprzęgnik - czy pokazuje jakąś wartość wychylenia Zużycie sprzęgła nie jest miarodajne ale zawsze coś może podpowiedzieć Za szarpanie nie musi odpowiadać selespeed czy sprzęgło a koło dwumasowe Dwumasa chyba wiesz jak sprawdzić? najlepiej 4 lub 5 bieg autostrada i bawisz się gazem - dodajesz i odejmujesz by hamowac silnikiem. Jak szarpie jak żukiem z luźnym krzyżakiem to masz odpowiedź. p.s. nie wiem dlaczego mi zmieniło że teraz nazywam się symetria a nie DARKOOO Pozdro Hans Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 14 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Przebieg 160 tyś. Akumulator odłączyłem teź. Dziś bawiłem się wtyczkami i po odpięciu ładnie pokazywał błedy. Po podpięciu i wykasowaniu wraca tylko jeden związany z czujnikiem sprzęgła. Może faktycznie sprzęgło się skończyło i głupieje teraz. Dam znać niedługo jakie pokazuje wychylenia. Może jakieś logi zrobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 21 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Problem rozwiązany - wymiana sprzęgła pomogła - stare sprzęgło już nie istniało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 nie pytam ile Cię to kosztowało .... strasznie długo masz tego babarta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 22 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Nie pytaj auto będzie niedługo do kupienia :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.