Skocz do zawartości

Słabowite hamulce w Xsarze


wshk

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi się powoli dzieje z hamulcami. Albo mi się tylko wydaje, że kiedyś było lepiej ;)

 

Sprawa wygląda tak: przy normalnym hamowaniu np. podczas dojeżdżania do świateł nie wciskam pedału mocno, bo i po co? Ale przy tym mam wrażenie, że z każdym metrem samochód hamuje coraz słabiej, przy końcu już ostatkiem sił. Spokojnie wyhamuje, ale to nie to co powinno być.

Za to po kopnięciu pedału hamulca z całej siły hamuje jak szatan (powiedzmy ;) ), mam wrażenie, że wciąga mi pedał w podłogę. I takie silne, hamowanie utrzymuje się jeszcze powiedzmy przez pół minuty-minutę gdy naciskam pedał lekko.

 

Klocki nowe (tylko rok) tarcze są:hehe:(wszystkie cztery)

 

Ki czort?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wshk napisał:

Coś mi się powoli dzieje z hamulcami. Albo mi się tylko wydaje, że kiedyś było lepiej ;)

 

Sprawa wygląda tak: przy normalnym hamowaniu np. podczas dojeżdżania do świateł nie wciskam pedału mocno, bo i po co? Ale przy tym mam wrażenie, że z każdym metrem samochód hamuje coraz słabiej, przy końcu już ostatkiem sił. Spokojnie wyhamuje, ale to nie to co powinno być.

Za to po kopnięciu pedału hamulca z całej siły hamuje jak szatan (powiedzmy ;) ), mam wrażenie, że wciąga mi pedał w podłogę. I takie silne, hamowanie utrzymuje się jeszcze powiedzmy przez pół minuty-minutę gdy naciskam pedał lekko.

 

Klocki nowe (tylko rok) tarcze są:hehe:(wszystkie cztery)

 

Ki czort?

 

A ta xsara to z którego roku i z jakim silnikiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.03.2017 o 21:39, szyman napisał:

pedał "puchnie" robi się twardy

Rzeczony pedał nie jest twardy. Jak już to przy delikatnym hamowaniu twardszy niż przy brutalnym. Ale chyba w granicach normy albo noga się przyzwyczaiła.

Ale z tym podciśnieniem to chyba sensowny trop :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szyman napisał:

zmierz podciśnienie powinno być rzędu -2 bar po wciśnięciu ham. spadnie ale pompa vacum powinna szybko wyrównać do okolic -2 bar

Zmierzyć jak zmierzyć.. Ale gdzie się wpiąć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.03.2017 o 08:03, szyman napisał:

zmierz podciśnienie powinno być rzędu -2 bar po wciśnięciu ham. spadnie ale pompa vacum powinna szybko wyrównać do okolic -2 bar

Jesteś pewny tych minus 2 bar? Wiesz z tego co się orientuję to na ziemi można osiągnąć coś koło -1bar w stosunku do ciśnienia atmosferycznego i to jest próżnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, szyman napisał:

takie wskazania pokazywał manometr.

A pomiar był przeprowadzany w komorze hiperbarycznej.

 

No to przeanalizujmy tak na szybko. Ciśnienie manometrami wakuometrami mierzymy w stosunku do ciśnienia atmosferycznego . Jeżeli ciśnienie atmosferyczne na poziomie morza ma coś koło 1bar  a próżnia to 0 to to jak chcesz osiągnąć podciśnienie rzędu 1bar poniżej próżni.:hmm:

Coś mi się widzi ,że tam było -0,2 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, szyman napisał:

:hmm: stoi na warsztacie 307 w hdi aż sprawdzę. Ale wskazówka na manometrze leci do -30psi a w kilkunastu autach mierzyłem . muszę z ciekawości poszukać danych pomp vakum jakie dają podciśnienie

 

Nie wiem co ty masz za wakuometr ale ja nie widziałem ze skalą poniżej -1bar. A sprawne pompy podciśnienia dają ok -0,9bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.03.2017 o 08:03, szyman napisał:

zmierz podciśnienie powinno być rzędu -2 bar po wciśnięciu ham. spadnie ale pompa vacum powinna szybko wyrównać do okolic -2 bar

 

Chyba -1 bar to max, co da się na ziemi uzyskać.

Inaczej musialo by być ciśnienie ujemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.