JDK Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Witam. W seju siedzi silnik 1.4 z przepustnica od 1.2 Przedwczoraj zacząłem mieć problemy z wolnymi obrotami. Chciałem dokupić silniczek krokowy i okazało się że nigdzie nie jest dostępny. Wygląda jak od 1.2 8v ale jeden otwór na śrubkę nie celuje w miejsce do wkręcania. Jest przesunięty. Związku z tym pomyślałem że przy okazji tego problemu chciałbym zmienić całą przepustnicę. Jaka przepustnica bedzie najlepsza do tego silnika? Silnik jest sterowany detem wiec spodziewam się ze przy zmianie i ponownym przestrojeniu do czego się przymierzam nastąpi poprawa osiągów:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 wydaje mi się ze przepustnica od 1.6 16v.....mam ten sam problem nigdzie nie mogę dostać silniczka krokowego...dopiero zakupiłem i czekam na paczkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M_L_O_D_Y Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 U mnie na przepustnicy z 1.6 wolne falowały tak, że auto potrafiło zgasnąć...Na przepustnicy z 1.2 nie sprawdzałem ale podejrzewam, że byłoby to samo na seryjnym programie Po remapie problem znikł i równiutko trzyma obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JDK Napisano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 z tym ze u mnie nie falują. Trzyma 2-2.5 tys Obr. Zanim to się stalo auto wolne obroty trzymalo na poziomie 1100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriank3 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 a adaptacje przepustnicy robiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JDK Napisano 29 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 nie robiłem nic. Kupilem auto w ktorym byla kiedys przepustnica od 1.6 a teraz jest od 1.2. Jezeli chodzi o obroty zanim sie cos popsuło to ponoć obrotomierz pokazywał 1100 a bylo tak naprawę mniej bo oszukiwał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 4 godziny temu, adriank3 napisał: a adaptacje przepustnicy robiłeś? Jak to się robi??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriank3 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 odpinasz wtyczke od przepustnicy (od czujnika ale nazwy zapomniałem teraz), odpinasz komputer na godzinę, spinasz wszystko razem odpalasz auto i czekasz na wolnych obrotach jak auto zagrzeje się do załączenia wentylatora, czekasz jak się wyłączy. jak się wyłączy to trzymasz auto na 2000 albo 2500 obrotów, załączy się jeszcze raz, wyłączy i potem znów na jałowym czekasz aż się załączy i wyłączy (ja czekałem aż wentylator się załączy 3 razy), potem chwile jeszcze czekasz i gasisz. Po odpaleniu praca silnika powinna być inna. U mnie po swapie na 1.4 zabieg jest taki, że jak odłączę kompa na długo albo odepne czujnik z przepustnicy to "gubi" adaptacje i faluje jak poje**** po adaptacji jest lepiej, ale w moim przypadku na jałowym też delikatnie przyfalowywuje raz na 4-5 sekund z racji tego, że mam słabo dorobione mocowanie pod cpw i wydaje mi się, że źle odczytuje z koła... mam już zrobione profi mocowanie typowo pod swapa do SC i zobaczymy czy coś się zmieni po montażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Dnia 29.03.2017 o 23:34, adriank3 napisał: odpinasz wtyczke od przepustnicy (od czujnika ale nazwy zapomniałem teraz), odpinasz komputer na godzinę, spinasz wszystko razem odpalasz auto i czekasz na wolnych obrotach jak auto zagrzeje się do załączenia wentylatora, czekasz jak się wyłączy. jak się wyłączy to trzymasz auto na 2000 albo 2500 obrotów, załączy się jeszcze raz, wyłączy i potem znów na jałowym czekasz aż się załączy i wyłączy (ja czekałem aż wentylator się załączy 3 razy), potem chwile jeszcze czekasz i gasisz. Po odpaleniu praca silnika powinna być inna. U mnie po swapie na 1.4 zabieg jest taki, że jak odłączę kompa na długo albo odepne czujnik z przepustnicy to "gubi" adaptacje i faluje jak poje**** po adaptacji jest lepiej, ale w moim przypadku na jałowym też delikatnie przyfalowywuje raz na 4-5 sekund z racji tego, że mam słabo dorobione mocowanie pod cpw i wydaje mi się, że źle odczytuje z koła... mam już zrobione profi mocowanie typowo pod swapa do SC i zobaczymy czy coś się zmieni po montażu dziś założyłem przepustnice od 1.6 16v....auto odpaliło dopiero po odłączeniu aku. także trzeba było chwilki by odpalił....na pewno godzinę trzeba czekać ? jutro spróbuję ta adaptacje...ale czy jest sens odpinać te wtyczki skoro mogę aku.odłączyć?? rozumiem ze trzymam auto na 2tys.załącza się wentylator i odpuszczam gaz ( takie trzymanie obrotów wykonuje tylko raz ) a potem czekam na jałowym aż 2-3 wentylator się załączy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Sproboj tak : Odłącz akumulator na godzinkę, nastepnie podłącz i wsiadz do auta. Włoż kluczyk do stacyjki przekręc w pozycję MAR na 60 sekund, po tym czasie przekręc kluczyk w pozycję STOP ( NIE WYCIĄGAJĄC KLUCZYKA !) po 10 sekundach wyjmij kluczyk ze stacyjki. Po chwili włoż i odpal auto, niech pochodzi trochę ( około 10 minut) po czym się przejedz sie nagrzej silnik. Sprawdź jak chodzi auto ,może pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Ad odpinania wtyczek od czujnika : Tak jest sens, instalacja posiada mikro napięcia które są mniejsze lub większe a elektronika w czyjnikach to wychwyci i połknie . najlepiej odpiąć aku i wtyczki od czujników . , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Jaka elektronika w czujnikach? TPS to potencjometr zwykły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2017 Genralnie miałem na myśli inne czujniki np map sensor, cpw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2017 Działa!! ...tylko ja odłączyłem aku.wczoraj. a reszta tak jak kolega adriank3 napisał piwko dla Ciebie także mam teraz założoną przepustnice od 1.6 16v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Mam dodatkowe pytanie - czy po wspominanej adaptacji, odpięcie akumulatora powoduje utratę ustawień i konieczność ponownej adaptacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Godzinę temu, Majkiel napisał: Mam dodatkowe pytanie - czy po wspominanej adaptacji, odpięcie akumulatora powoduje utratę ustawień i konieczność ponownej adaptacji? Nie ....u siebie odłączyłem aku na 1 dzień i nic się nie stało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.