Skocz do zawartości

Hydrologia, hydrogeologia - kilka pytań...


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać :)

 

Ponieważ zostałem opiekunem technicznym, konserwatorem i generalnym wykonawcą w jednym na działce rekreacyjnej 397m.kw. :phi: mam kilka pytań związanych (na początek) z wodą:

- w studzience jest licznik i za nim potrzeba wyłożyć rurkę do altany i tu pytanie: jakie fi ? z gleby wystaje kawałek rurki PP z kokotkiem;

- do podlewania wąż 1/2 albo 3/4" ? czy to ma związek z długością węża (wystarczy jak sądzę 20-25m) i być jakoś skorelowane z fi rurki zasilającej ?

- jest też "studnia" (na foto) głębokości ok. 3,5m, niestety wykonana ze starych beczek czy innej rury stalowej... średnio to wygląda; co z tym można by zrobić: zasypać ? przebudować na kręgi betonowe, pogłębić, odmulić i oczyścić ? wstawić do środka plastikową rurę fi 500 i szczelinę między nową i starą rurą (około fi 600) zalać zaprawą cementową?

Autokąciku doradź coś, bo jestem zielony w takich tematach :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mayster_tcz napisał:

Nie bardzo zrozumiałem, to masz w końcu studnię kopaną czy wodociąg i licznik? 

 

Na bogato: jest i studnia (chociaż powinienem napisać: studzienka :phi:) i końcówka wodociągu, który chcę przedłużyć.

 

8 godzin temu, rwIcIk napisał:

Dowie się o jakirgoś lokalnego hydraulika i niech działa ;]

 

Lokalny hydraulik? Żeby mi doradził, czy do podlewania wystarczy mi szlauch 1/2 czy 3/4" ? :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to więc do altanki daj nawet i 1 cal PP (taka niebieska), potem sobie rozdzielisz na to co potrzebujesz czy założysz redukcję. Koszt jest bardzo mały. 

Do podlewania daj 3/4, zawsze mniejszy spadek.