Skocz do zawartości

Lightbary a spadające ładowanie


bolekatepl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy wiec jeśli temat był przerabiany to przepraszam

Zamontowałem w swojej Hondzie rebel lightbary . Wszystko fajnie świeci podłaczenie też jest robione profesjonalnie na przekaźniku itp ale pojawia sie problem z ładowaniem. 

Tzn w głownej lampie mam żarówke H4 60/55W i wszystko jest OK ale po właczeniu lightbarów (2X55W) napięcie akumulatora zaczyna stopniowo spadać i to znacznie bo spadło mi do 10,8V (dłużej nie próbowałem) i to przy gazie odkreconym do połowy . W trakcie jazdy jest ta sama sytuacja że napięcie spada. Po wyłaczeniu lightbarów wszystko jest OK ładowanie w normie.

Zakładam że wina tkwi w za mocnych żarówkach i alternator nie daje rady wiec moje pytanie brzmi.

Jakie żarówki montujecie w lightbary bo myslałem nad kupnem słabszych 35W (zysk 40W mniejszy pobór) lub nad żarówkami ledowymi ?

Jeśli ledowe to jakie najlepiej kupić żeby lightbary były światłami przeciwmgielnymi zgodnie z przeznaczeniem a nie dodatkowymi postojówkami (mam na myśli mały strumień światła)

Wszelkie sugestie mile widziane a najlepiej konkretne modele żarówek ktore ktos ma u siebie i zdają egzamin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile podaje producent zeby było i przy jakich obrotach na "stockowym" obciążeniu? sprawdz czy jest... jesli jest - to masz problem bo system nie uciągnie tyle odbiorników - idz w ledy:)

 

u mnie w katanie (dziadek z 82 roku, słynący z gownianego systemu elektrycznego) - przy 5k RPM i maksymalnym poborze (tj. długie włączone) ma być 13,5-14,5V

 

jak nie ma - sprawdz po kolei elementy systemu - tj. stojan i regulator.

 

stojan zazwyczaj sprawdzasz czy jest ciągłość między przewodami (masz 3?). i napięcie pomiędzy parami przewodów (powinno być pewnie 60+V na pracującym silniku - pewnie na wyzszych obrotach - wg manuala).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka podaje moc alternatora 178 W Czyli przy łączonych wszystkich światłach moze nie dawac rady . Zamówiłem na razie żarówki H3 35W i zobaczymy według wyliczen powinno dac rady bo to 40 W m niej poboru jak teraz. 

Pomysł z ledami był pierwszy jak tylko kupiłem motor postojówki , stop  oraz podświetlenie licznika i kontrolek juz sa ledowe. Niestety kierunków nie da sie zmienic na ledy bo wtedy nie działają.

Tez myślałem nad ledami H3 ale tak jak pisałem chciałbym żeby te ledy świeciły jak żarówki przeciwmgielne a nie jak postojówki . Masz jakies doświadczenie z H3 jesli tak to jakie świeca w miare rozsądnie bo na necie jest tego full 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bolekatepl napisał:

Książka podaje moc alternatora 178 W

Niestety kierunków nie da sie zmienic na ledy bo wtedy nie działają.

 

178W, czyli słabiutko...

Co do LED-ów w kierunkach - te wymagają dedykowanego przerywacza, inaczej nie będą działać

https://allegro.pl/listing?string=przerywacz do led&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-2-0511

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bolekatepl napisał:

Wiem wiem ale zawsze cos.  Na razie mam 35W w lightbarach i mysle że jest na styk jak pojezdze i akumulator bedzie niedoladowany to bede myslał nad wymiana na ledy

Ja jestem zdania, że jak zaczyna brakować wódki to trzeba iść po następną butelkę zamiast szukać mniejszych kieliszków. Skoro potrzeba więcej prądu to może da się zapewnić go większą mocą alternatora? W samochodach łatwiej bo wystarczy sięgnąć po alternator z diesla. Może i tu się da, np podeszłoby coś z jakiegoś nowszego sprzęta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje w aucie to nie problem sam tak zrobiłem i mam wiekszy ale w motocyklu i to takim starym jak mój to chyba już  jest duży problem bo tam alternator jest całkiem innej budowy.

Ale jesli ktos ma wiedze od czego pasuje wiekszy altek to chetnie sie dowiem szukałem w necie ale nie wiele znalazłem albo nie umie szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6/27/2017 o 20:31, bolekatepl napisał:

Wiem wiem ale zawsze cos.  Na razie mam 35W w lightbarach i mysle że jest na styk jak pojezdze i akumulator bedzie niedoladowany to bede myslał nad wymiana na ledy

to pomyśl żeby zamontować jakieś homologowane DRL do jazdy w dzień. ja myślę właśnie żeby wstawić w katanie jakieś.

 

masz wyłącznik świateł u siebie? czy masz automatycznie włączone?

 

poza tym zostaje Ci jeszcze rzeźba z "unowocześnieniem" wiązki. w starociach napięcie wędruje do lampy przez szereg przełączników i bezpieczników. to daje ze 2 metry przewodu zanim prund dotrze do żarówki (jak nie więcej). sporo ludzi idzie w przekaźniki... czyli całą tą "ifologię" puszcza na sterowaniu przekaźnikiem. a dorabia proste podłączenie aku - lampa po drugiej stronie przekaźnika. poza generalną poprawą "usterkogennych połączeń" i nie dźgania całego układu tyloma Watami prądu... poprawia to też jasność świecenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2017 o 23:18, bolekatepl napisał:

Wszelkie sugestie mile widziane a najlepiej konkretne modele żarówek ktore ktos ma u siebie i zdają egzamin.

 

Sciągnij sobie serwisówkę dla tego motocykla i sprawdź:

1. stan alternatora - napięcie na wyjściu z alternatora (nie znam konkretnego modelu moto, ale w większości powinno byc >70V prądu przemiennego) i oporność miedzy uzwojeniami 

2. napięcie na wyjściu z regulatora. W serwisówce powinien być tez sposób na sprawdzenie regulatora (użycie funkcji testu diód na multimetrze)

3. jesli ww. jest OK, to pozostaje sprawdzić spadek napięcia "na instalacji".

Podłączyć przewody multimetru (w pozycji DC do 20V) miedzy minusowy przewod regulatora a minusem aku. Odczytać wskazania multimetru, otrzymana wartość to spadku napięcia - roznica potenjalow. Tak samo zrobić z plusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.06.2017 o 10:39, jimbo22 napisał:

to pomyśl żeby zamontować jakieś homologowane DRL do jazdy w dzień. ja myślę właśnie żeby wstawić w katanie jakieś.

 

Od pewnego czasu sam się nad tym zastanawiałem, nawet pisałem do WRD KWP w Katowicach z prośbą o wyjaśnienie, jak to z tymi DRL-ami w 2oo jest. Na ten czas wyszło, ze nie wolno, bo w PoRD jest ogólny zapis, że mogą być, a w rozporządzeniu dot. warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia stało, że nie i koniec.

Zachodziłem w głowę, jak to jest, że nie wolno, a nowe 2oo (np. BMW i inne) reklamują się wyposażeniem swoich rumaków w światła dzienne :nie_wiem:

Ale widzę, że jest to już zalegalizowane. Nareszcie, krzywa, nareszcie... :hehe: 

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&sqi=2&ved=0ahUKEwiunMWlr-bUAhUJLcAKHYIOD9IQFggxMAM&url=http%3A%2F%2Fdziennikustaw.gov.pl%2Fdu%2F2016%2F2022%2FD2016000202201.pdf&usg=AFQjCNGDm0BddAFDJj1WRNSKosxnEgkT4g&cad=rja

załącznik nr 6 (strona 66), pozycja 18, kolumna 4 - motocykle - ilość świateł: 1 lub 2 :oki: ja jestem za, można rzeźbić :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy żarówkach 35w w lightbarach ladowanie jest na styk wiec tak zostanie 

Niestety wymiana przeywacza nie wiele dała bo przynajmniej 1 żarówka na strone musi byc zwykła bo inaczej robi sie choinka.

Przerabiałem podobna sytuacje w swoim aucie i był ten sam problem przynajmniej 1 żarówka na strone musiała zostac zwykła 

Tak że na kierunkach zyskałem tylko 1 żarówke ledowa na strone 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7/1/2017 o 18:21, bolekatepl napisał:

Przy żarówkach 35w w lightbarach ladowanie jest na styk wiec tak zostanie 

Niestety wymiana przeywacza nie wiele dała bo przynajmniej 1 żarówka na strone musi byc zwykła bo inaczej robi sie choinka.

Przerabiałem podobna sytuacje w swoim aucie i był ten sam problem przynajmniej 1 żarówka na strone musiała zostac zwykła 

Tak że na kierunkach zyskałem tylko 1 żarówke ledowa na strone 

 

przeciez kupiles elektroniczny przerywacz. on nie potrzebuje obciążenia aby działać. coś źle podłączyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak elektroniczny dedykowany do żarówek LED Podłaczyc raczej źle nic nie podłaczylem bo sa tylko 2 piny i kabelki podpiełem tak jak powinno byc

Na starym przerywaczu po włożeniu 1 żarówki ledowej wogóle nie było kierunków na tym są ale musi byc 1 zwykła na strone  bo robi sie choinka 

Tak miałem tez w aucie . Moze poprostu te żarówki led sa jakies badziewne

Zostawie chyba tak jak jest i nie bede kombinował skoro działa jak działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.06.2017 o 22:23, romano11 napisał:

Ale widzę, że jest to już zalegalizowane. Nareszcie, krzywa, nareszcie... :hehe: 

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&sqi=2&ved=0ahUKEwiunMWlr-bUAhUJLcAKHYIOD9IQFggxMAM&url=http%3A%2F%2Fdziennikustaw.gov.pl%2Fdu%2F2016%2F2022%2FD2016000202201.pdf&usg=AFQjCNGDm0BddAFDJj1WRNSKosxnEgkT4g&cad=rja

załącznik nr 6 (strona 66), pozycja 18, kolumna 4 - motocykle - ilość świateł: 1 lub 2 :oki: ja jestem za, można rzeźbić :phi:

 

 

Czy dobrze widzę, jeśli chodzi o samochód oczywiście, iż znikło z przepisów ograniczenie montażu  świateł dziennych (względem obrysu bocznego) i nie trzeba już dbać by

  • Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu:hmm:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bolekatepl napisał:

No tak elektroniczny dedykowany do żarówek LED Podłaczyc raczej źle nic nie podłaczylem bo sa tylko 2 piny i kabelki podpiełem tak jak powinno byc

Na starym przerywaczu po włożeniu 1 żarówki ledowej wogóle nie było kierunków na tym są ale musi byc 1 zwykła na strone  bo robi sie choinka 

Tak miałem tez w aucie . Moze poprostu te żarówki led sa jakies badziewne

Zostawie chyba tak jak jest i nie bede kombinował skoro działa jak działa

przerywacz elektroniczny działa niezależnie od tego ile ma odbiorników. czyli albo kupiłeś lewy, albo go źle podłączyłeś:) żarówki nie mają nic do tego - sprawdz na krótko czy swiecą poprostu :)

masz schemat wiązki? moze Twój potrzebuje dodatkowego uziemienia. albo masz jakis dodatkowy moduł automatycznie wyłączający kierunki który CI miesza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, volf6 napisał:

Czy dobrze widzę, jeśli chodzi o samochód oczywiście, iż znikło z przepisów ograniczenie montażu  świateł dziennych (względem obrysu bocznego) i nie trzeba już dbać by

  • Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu:hmm:

 

Na to wygląda. Pozostał wymóg minimalnej wzajemnej odległości pomiędzy lampami 600mm (z wyjątkiem niezwykle wąskiego bolidu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, bolekatepl napisał:

Nie mam schematu Przerywacz kupiłem na allegro 2 pinowy i u siebie miałem 2 pinowy wiec filozofii podłaczenia nie ma

 

Problem może leżeć w kontrolce kierunków - jeśli jest taka, która do życia potrzebuje minusa branego poprzez żarówki przeciwnego kierunku niż włączony do sygnalizowania, to będą jaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.