Skocz do zawartości

Peugeot 307 - luz na lewarku skrzyni biegów


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

Pomogliście z wentylatorem, to może i z tym się uda. Na lewarku skrzyni biegów jest luz, który mnie strasznie irytuje za każdym razem kiedy wsiadam do żony auta. Biegi chodzą dobrze więc raczej przyczyna leży w samym mechanizmie lewarka.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 307 ale w moim kręgu zainteresowanie (C8, 807, expert) to jest urok systemu zmiany biegów sterowane linkami. Jak bardzo przeszkadza to w kolejności do sprawdzenia lewarek (wyrabia się kulka plastikowa która trzyma go do kupy), później linki (wyrabiają się końcówki w środku) a później sam mechanizm zmiany biegów na skrzyni.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adam_ napisał:

Nie wiem jak w 307 ale w moim kręgu zainteresowanie (C8, 807, expert) to jest urok systemu zmiany biegów sterowane linkami. Jak bardzo przeszkadza to w kolejności do sprawdzenia lewarek (wyrabia się kulka plastikowa która trzyma go do kupy), później linki (wyrabiają się końcówki w środku) a później sam mechanizm zmiany biegów na skrzyni.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
 

czyli jedyna opcja to wymiana mechanizmu lewarka razem z linkami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kenickie napisał:

 

Podzielisz się? :)

 

zlokalizować luźny element i go naprawić. Wyrobionych elementów może być kilka. Ostatnio robiłem w pewnej 807 to właściciel musiał na nowo uczyć się wrzucać biegi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 5 lat posiadania XP naczytalem sie o bolaczkach francuzów.

W xp popularna byla pekajaca jakas sprezynka w mechanizmie lewarka zmiany biegow.

Więc podpowiedź o naprawie elementow czy ich tuningowi to najrozsadniejsze rozwiązanie. Poszukaj co masz tam luzne lub zuzyte i w miare mozliwosci napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cyknąłem fotkę mechanizmu. Wg mnie jednyn z winowajców jest sprężyna z lewej strony, która ma za zadanie usztywnić drążek przy ruchach góra-dół. Dobrze kombinuję ? Jesli tak, to co stabilizuje wajchę przy ruchach poprzecznych ?
e5c9c5aa0d22c05950fb328e92e78e80.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiles coś przy przeguboe lewarka? Obsada jest zbita i to dosc dobrze.

Wygląda jakby jej ruch przod tyl był zbyt duży. 

Winne raczej elementy po drogiej str9nie lewarka.

Linki do wybierakow zapinane są do przegubów za pomocą sciskow klamer. Tam ewentualnie mozna by próbować zmienic delikatnie ich dlugosc. Chyba że mechanuzm sklada sie z ciegien sztywnych to wtedy eliminacja ich luzow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiles coś przy przeguboe lewarka? Obsada jest zbita i to dosc dobrze.
Wygląda jakby jej ruch przod tyl był zbyt duży. 
Winne raczej elementy po drogiej str9nie lewarka.
Linki do wybierakow zapinane są do przegubów za pomocą sciskow klamer. Tam ewentualnie mozna by próbować zmienic delikatnie ich dlugosc. Chyba że mechanuzm sklada sie z ciegien sztywnych to wtedy eliminacja ich luzow.

Nic nie było od nowości ruszane. Przebieg 273 kkm.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bergerac napisał:

Cyknąłem fotkę mechanizmu. Wg mnie jednyn z winowajców jest sprężyna z lewej strony, która ma za zadanie usztywnić drążek przy ruchach góra-dół. Dobrze kombinuję ? Jeśli tak, to co stabilizuje wajchę przy ruchach poprzecznych ?

 

A to już zależy, jak wkleiłeś fotę :phi: jeśli u góry jest przód bolidu, to owa fedra stabilizuje wajchę właśnie przy ruchach lewo - prawo, a góra - dół - nie.

Przy mechanizmie linkowym luz możesz mieć zarówno na łączeniu końcówki linki z elementem wykonawczym skrzyni, jak też pancerz linki może nie być wystarczająco sztywno umocowany na swoich końcach. Wpełznąć pod auto, niech pomocnik mechanika ;] porusza w tym czasie wajchą i macać, szukać, patrzeć, co i gdzie jest zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A to już zależy, jak wkleiłeś fotę :phi: jeśli u góry jest przód bolidu, to owa fedra stabilizuje wajchę właśnie przy ruchach lewo - prawo, a góra - dół - nie.
Przy mechanizmie linkowym luz możesz mieć zarówno na łączeniu końcówki linki z elementem wykonawczym skrzyni, jak też pancerz linki może nie być wystarczająco sztywno umocowany na swoich końcach. Wpełznąć pod auto, niech pomocnik mechanika ;] porusza w tym czasie wajchą i macać, szukać, patrzeć, co i gdzie jest zużyte.

Masz rację, źle napisałem. Fotka jest wklejona tak jak napisałeś. Jak patrzyłem na pracę mechanizmu to wygląda na to, że każdy ruch jest przenoszony na cięgła i luz jest raczej w samej okolicy lewarka. Popatrzę jeszcze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał:


Masz rację, źle napisałem. Fotka jest wklejona tak jak napisałeś. Jak patrzyłem na pracę mechanizmu to wygląda na to, że każdy ruch jest przenoszony na cięgła i luz jest raczej w samej okolicy lewarka. Popatrzę jeszcze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ruszać samym luzem i zobaczyć gdzie występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.