Skocz do zawartości

Dziwny problem ??


kondrak134

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam dziwaczny problem. Od 105 km/h do 125-130 trzepie mi kierownicą tak jakbym miał nie wyważone koła. Najdziwniejsze jest jednak to, że jak mam zimny silnik to kierownica nawet nie drgnie przy tych prędkościach. Jak tylko otworzy mi sie termostat i silnik wskoczy na swoje 92C od razu kierownica zaczyna się trzepać. Co to moze być. Pytam, bo to prędkość właśnie taka jaką jeźdzę czyli 100-120 i nie uśmiecha mi się masaż rąk kilkugodzinny a potem nie moge utrzymać kawy w rękach. Nie byłem jeszcze na sprawdzeniu wyważenia kół ale czemu na zimnym silniku jest ok. Jak ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie tego tematu to będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzej silnik na postoju (ze zdjętym paskiem od pompy wspomagania jeśli będzie ci się chciało go zdejmować) i sprawdź czy od razu zaczyna telepać, czy dopiero po przejechaniu pewnego odcinka.

Może to opona po nagrzaniu się odkształca, a może coś z silnikiem, lub pompą wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano miałem znów przedziwny przypadek. Wracam do domu (juz dawno nagrzany silnik) lece 110 i nic nie telepie. Poczym sprawdziłem jeszcze raz, zatrzymałem auto i rozpędziłem znów do 110 i zaczęło telepać. Czy to moze być związane z już kończącymi się tarczami i lkockami hamulcowymi bo wiem ze mam juz do wymiany za 4 tkm ? Ale czelu powyżej 130 przestaje telepać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś rano miałem znów przedziwny przypadek. Wracam do domu (juz dawno

> nagrzany silnik) lece 110 i nic nie telepie. Poczym sprawdziłem

> jeszcze raz, zatrzymałem auto i rozpędziłem znów do 110 i

> zaczęło telepać. Czy to moze być związane z już kończącymi się

> tarczami i lkockami hamulcowymi bo wiem ze mam juz do wymiany za

> 4 tkm ? Ale czelu powyżej 130 przestaje telepać ?

co ja sie nacudowałem to szkoda gadać.

Na koniec kupiłem felgi i oponki prawie nówki i zapomnij o trzęsieniu. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno zmienialem z zimowek na letnie. Myślisz ze przy wywazaniu by

> to nie wyszło ze coś jest sieknięte ??

Jeżeli to by było wina opon to zmieniło by się po przekładce zima/lato, tak jak kiedyś u mnie. Przeważyłem koła i było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, od 120 trzesie kiera jak młotem pneumatycznym, od 140 znika. Koła wyważone. Wystepuje to na zimowych i letnich oponach. Na mój gust to jest to wina deformujących sie tarcz pod wpływem hamowania, bo jak sie rozpedze po dluzszym postoju to telepie, ale znaaacznie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tez chyba mi się tak wydaje. U mnie jest tak, że jak hamuje z większej prędkości np ze 160 do 50 to po chwili jak hamuje telepie kierownicą az niemiło. Mechanik tez mi powiedzial ze tarcze do wymiany. To moze byc to bo jak rozpoczynamy jazde to jest ok bo wszystko zimne. smile.gif

P.S. Tarcze z klockami LUCAS z założeniem gratis 400zł. Warto ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tez chyba mi się tak wydaje. U mnie jest tak, że jak hamuje z

> większej prędkości np ze 160 do 50 to po chwili jak hamuje

> telepie kierownicą az niemiło. Mechanik tez mi powiedzial ze

> tarcze do wymiany. To moze byc to bo jak rozpoczynamy jazde to

> jest ok bo wszystko zimne.

> P.S. Tarcze z klockami LUCAS z założeniem gratis 400zł. Warto ??

Drogo mi się widzi. Tu masz np. za pół tej ceny

http://allegro.pl/item104955688_tarcze_i_klocki_hamulcowe_opel_astra_vectra_.html

A wymienić można samemu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe też że osadziło się błotko na wewnętrznej stronie felgi i dlatego telepie. Miałem taki przypadek ostatnio.

Skoro nie trzęsie na zimnym silniku, to wszystkie kwestie niewyważenia możemy odrzucić, zostają krzywe tarcze, lub odkształcające się opony, ew. cyrki ze wspomaganiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmien opony ja na zimówkach miałem to samo 120 i w zwyż latała

> kierownica jak oszalała a na letnich nic!

No właśnie mam odwrotnie czyli na zimowych mam ok a tu trzepie. Są 2 wyjścia. Jedno to ze mam w krytycznym stanie tarcze i klocki, które juz kupiłem tylko musze założyć a drugie to opony. Tylko szkoda ze mam je 2 sezon i są prawie nowe frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć. Mam dziwaczny problem. Od 105 km/h do 125-130 trzepie mi

> kierownicą tak jakbym miał nie wyważone koła. Najdziwniejsze

> jest jednak to, że jak mam zimny silnik to kierownica nawet nie

> drgnie przy tych prędkościach. Jak tylko otworzy mi sie

> termostat i silnik wskoczy na swoje 92C od razu kierownica

> zaczyna się trzepać. Co to moze być. Pytam, bo to prędkość

> właśnie taka jaką jeźdzę czyli 100-120 i nie uśmiecha mi się

> masaż rąk kilkugodzinny a potem nie moge utrzymać kawy w rękach.

> Nie byłem jeszcze na sprawdzeniu wyważenia kół ale czemu na

> zimnym silniku jest ok. Jak ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie

> tego tematu to będę wdzięczny.

======================================

Mam to samo .Telepie się troche kierownica po zmianie opon .Dziwne , na niemieckich "nalewajkach" nic nie telepało , a po założeniu nowych trzęsie powyżej 120 km/h .Koła wyważone.Czyżby na polski rynek trafiało g..no a nie opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo możliwe. Jest jeszcze jedna rzecz. Mamy dziury w jezdni. Jeśli zaliczymy większą potrafią się druty w oponach zniekształcić i przy wyższych obrotach będzie biło. U mnie jest tak ze od 100-120 telepie a powyźej 120 zaczyna być ok. A co jeszcze dziwnego zauważyłem to to, że na zimnym silniku mi nie trzepie tylko jak sie nagrzeje. Może opona tez sie nagrzewa i dlatego takie jazdy są. Napisze posta jak tylko wymienie tarcze z klockami. Tylko niech przestanie padać bo Łódź zaczyna robić sie taka, że bez łodzi ani rusz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! A u mnie odwrotnie po zalozeniu nowek wszystko bylo jak na starych. Ale ostatnio ze 2 tyg temu na wiejskiej drodze aby nie zrobic czolowki z Autosanem PKS przejechalem przez wyrwe w asfalcie prawym kolem. Ze dwa dni pozniej podjechalem do wulkanizatora, zdjal moje kolo i musial zdjac odwaznik 10G co byl a teraz mam 25G wewnatrz i 20G na zewnatrz (felgi Alu). I dalej trzesie przy okolo 100km/h, zostaje tylko przelozyc na tyl, po linii bo mam kieunkowe opony frown.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. Tarcze z klockami LUCAS z założeniem gratis 400zł. Warto ??

Za 400zł można kupić tarcze Brembo + klocki Ferodo, które powinny być lepsze od Lucasa, ktory obecnie ma kiepską opinie na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mi kierownicą bije powyżej 120 km/h, ale nie rozumiem co mają do

> tego tarcze, przecież kierownicą wali nawet jak się nie hamuje?

Witam ponawiam pytanie, dodatkowo podam, iż bice nie zanika powyżej jakiejś szybkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź może dokładnie swoje felgi, a konkretniej ich otwór centrujący. Ja jakiś czas temu kupiłem używane alu. Gość zarzekał że są z opla jak nic .. faktycznie .. były z opla tylko były już troszkę wybite ==> otwór centrujący się minimalnie powiększył (z 56,6 do 56,9mm) i był luz między piastą a felgą ... niestety nie udało mi się dokupić tak cienkich pierścieni centrujących ale z powodzeniem wykonał mi je okoliczny tokarz ok.gif Od tamtej pory bicie na kierownicy odeszło w nie pamięć - wcześniej tak przy 110-115 waliło jak diabli .. szczególnie właśnie po rozgrzaniu samochodu ==> jak był zimny (koła również) to jakoś trzymał felgę na piaście, po rozgrzaniu dostawał luzu.

Powodzenia !!

P.S. Co prawda udzielam sie w postach po raz pierwszy ale musze przyznać że śledzę astrokąt na bieżąco i pomógł mi juz rozwiązać kilka problemów z moim Asterixem smile.gif

Pozdro dla wszystkich użytkowników !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... otwór centrujący się minimalnie powiększył (z 56,6 do 56,9mm) i był luz między piastą a felgą ... niestety nie udało mi się dokupić

>tak cienkich pierścieni centrujących ale z powodzeniem wykonał mi je okoliczny tokarz Od tamtej pory bicie na kierownicy odeszło w nie pamięć

Chyba zartujesz!!! Tokarz zrobil ci pierscien o grubosci 0.15mm na srednicy 56mm boje_sie.gif

To chyba jakis magik byl. Ciekawy jaki sprzet ma, ze takie cuda potrafi robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Chyba zartujesz!!! Tokarz zrobil ci pierscien o grubosci 0.15mm na

> srednicy 56mm

> To chyba jakis magik byl. Ciekawy jaki sprzet ma, ze takie cuda

> potrafi robic

Felgi nie dochodziły całą powierzchnią do piasty bo na wejściu otworu miały wycięty stożek więc tokarz zrobił mi tylko te stożki aby wypełnić lukę. Tak cienkich pierścionków nie da sie zrobić ... chyba że żyletki tam włoży smile.gif (a i tak za grube mogłyby być). Stożki wypełniły lukę i jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie...tyle że u mnie prawe koło telepotało i na kierownice przechodziło. Ale powyżej setki już zanikało. Podwójne wyważanie i nic..Po wymianie sworzni i końcówek drążków jak ręką odjął. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma kolega ABS?? Jak tak to stawiam na opony, nierównomiernie zużyte, wyważanie nic nie da, przeraabiałem ten problem. Niedawno znajomy miał podobnie w AUDI A6, wyważał 4 razy, i nic, kupił nowe tarcze 650zł, i nic no i flaszke przegrał, a nie chciał wierzyć, wymienił opony i git. Przy ABSie to norma. Pozdrawiam,

P.S. Najlepiej zamień koła z innym autkiem na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć. Mam dziwaczny problem. Od 105 km/h do 125-130 trzepie mi

> kierownicą tak jakbym miał nie wyważone koła. Najdziwniejsze

> jest jednak to, że jak mam zimny silnik to kierownica nawet nie

> drgnie przy tych prędkościach. Jak tylko otworzy mi sie

> termostat i silnik wskoczy na swoje 92C od razu kierownica

> zaczyna się trzepać. Co to moze być. Pytam, bo to prędkość

> właśnie taka jaką jeźdzę czyli 100-120 i nie uśmiecha mi się

> masaż rąk kilkugodzinny a potem nie moge utrzymać kawy w rękach.

> Nie byłem jeszcze na sprawdzeniu wyważenia kół ale czemu na

> zimnym silniku jest ok. Jak ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie

> tego tematu to będę wdzięczny.

Witam.Mialem podobny problem telepalo od 135-145 potem znikalo,wymienilem tarcze i klocki nic nie pomoglo dopiero jak kupilem nowe alu i nowe opony problem zniknol.Zobaczymy na jak dlugo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.