Jump to content

225/45/17 Dunlop Sport Maxx a Sport Maxx 2 - która lepsza?


bob_best

Recommended Posts

  • 7 months later...
2 godziny temu, Raku napisał:

nik, nic w tym temacie ??

musze kupić opony na lato i zastanawiam sią nad

 

ale w rozmiarze 225/50 R17

 

Czy te - SP SportMaxx RT - to 1 czy 2 ?

 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-50-r17-98-y-xl-mfs-j/228590939

 

Te z linku to RT1. Akurat mam takie w rozmiarze 225/45R17, jeżdżą drugi sezon, przejechały 31 kkm, zużyły się niecałe 3 mm przy dynamicznej jeździe, co uważam za bardzo dobry wynik, poprzednie Michelin Pilot Sport 3 zużywały się szybciej. Bardzo dobra przyczepność na suchej nawierzchni, w porównaniu do PS3, w RT1 jest trochę twardsza mieszanka bieżnika, ale opony są dość lekkie w konstrukcji i tym się sugerowałem w wyborze. Konkurencja miała nawet do 2 kg nadwagi na jednej oponie.

Link to comment
Share on other sites

Te z linku to RT1. Akurat mam takie w rozmiarze 225/45R17, jeżdżą drugi sezon, przejechały 31 kkm, zużyły się niecałe 3 mm przy dynamicznej jeździe, co uważam za bardzo dobry wynik, poprzednie Michelin Pilot Sport 3 zużywały się szybciej. Bardzo dobra przyczepność na suchej nawierzchni, w porównaniu do PS3, w RT1 jest trochę twardsza mieszanka bieżnika, ale opony są dość lekkie w konstrukcji i tym się sugerowałem w wyborze. Konkurencja miała nawet do 2 kg nadwagi na jednej oponie.
Czytałem opinie, ale zniechęciły mnie do tej opony komentarze o znikającym bieżniku.
Ktoś nawet pisał, że 5mm w ciągu roku i to jazda typu Janusz.
Ciekawe bo po tej lekturze zacząłem celować w CONTI 6.

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Raku napisał:

Czytałem opinie, ale zniechęciły mnie do tej opony komentarze o znikającym bieżniku.
Ktoś nawet pisał, że 5mm w ciągu roku i to jazda typu Janusz.
Ciekawe bo po tej lekturze zacząłem celować w CONTI 6.

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.
 

Nie jest to prawdą. Też czytałem takie opinie, ale jestem pozytywnie zaskoczony zużyciem. W conti jest problem twardniejącego bieżnika po dwóch latach. Tak przynajmniej było z CSC 5

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Nie jest to prawdą. Też czytałem takie opinie, ale jestem pozytywnie zaskoczony zużyciem. W conti jest problem twardniejącego bieżnika po dwóch latach. Tak przynajmniej było z CSC 5

Podobno 6 ma zupełnie nowy skład "i jest następcą PREMIUMCONTACT  jak i PREMIUMSPORT" (koniec reklamy).

Na szczęście mam trochę czasu i nie spieszy mi się .... a przy okazji, jak tam w obecnym okresie - faktycznie ceny idą w dół ?? czy raczej sprzedawcy trzymają cenę, żeby wyciągnąć letnie opony z magazynu na wiosnę w podobnej cenie ? 

Link to comment
Share on other sites

Ceny się utrzymują, nieliczni przed sezonem będą opuszczać 5%, żeby wyprzedać roczniki 2017/18. Obecnie na oponach się dużo nie zarabia, hurtownie mają kilka procent marży, sprzedawcy też nie więcej niż 5%, bo internety sprzedają tego na wielką skalę.

Kupowałem teraz opony zimowe dla żony i obie hurtownie miały drożej, niż sprzedawca na allegro. Kupiłem z netu 100 zł taniej na komplecie, świeże, kilka tygodni miały. Normalnie biorę wszystko w hurtowni w cenach podobnych do najtańszych ofert w internecie.

Link to comment
Share on other sites

ale takie to już 2-ki, https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1577784-dunlop-sport-maxx-rt-2-22550-r17-98-y-xl-fp-zr

Dalej się łamię. 

 

Goodyear EFFICIENTGRIP nie chce, miałem 205/55-16 - zmieniłem z Bridgestone ER300 i była masakra, czułem jak auto pływa powyżej 120 km/h.

Dobre były Opona Continental ContiPremiumContact bodajże 2 lub 3. Ale dość miękkie i ginęły w oczach, ale nigdy nie zapiszczały nawet :) 

 

Więc chyba rzucę monetą:

1. Opona Continental ContiPremiumContact 6 

2. DUNLOP Sport Maxx RT 2

 

Może ktoś jeszcze coś doda, podpowie  - cena do ok 500 za sztukę jest ok. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Gregs0N napisał:

co było GY nie tak?

Byłą duża różnica w prowadzeniu, to znaczy musiałem co chwile korygować tor jazdy kierownicą - nigdy wcześniej nie miałem coś takiego. 

Czyli przed zmianą jedziesz autostradą 140 i możesz trzymać kierownicę jedną ręką, po zmianie opon dwie ręce na kierownicy i non stop korygowanie toru jazdy. 

Potem się ułożyło, albo się przyzwyczaiłem. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Dnia 10.10.2018 o 04:40, Raku napisał:

Czytałem opinie, ale zniechęciły mnie do tej opony komentarze o znikającym bieżniku.
Ktoś nawet pisał, że 5mm w ciągu roku i to jazda typu Janusz.
Ciekawe bo po tej lekturze zacząłem celować w CONTI 6.

Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość.
 

 

Mam RT1 - bieznik zuzywa sie normalnie. Na poziomie Conti. Trzymanie bardzo fajne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

wracam do tematu

w tej chwili są takie propozycje cenowe: 

 
norauto - DUNLOP SP SPORT MAXX RT 2 225/50R17 94Y - 428 PLN szt - rocznik nie starszy niż 2017 

 

oponeo - Sport Maxx RT 2 225/50 R17 94 Y MFS, ZR  - 552PLN szt - rocznik nie określony

to samo ale 98Y + wzmacnanie (co by to nie znaczyło)  rok 2018 - 580 PLN

 

co byście wybrali - rok 2018 ale droższy, czy 2017 ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

DUNLOP SP SPORT MAXX RT 2 - kupione, zmieniam za 3 tygodnie, w międzyczasie mam wyjazd do Val di Sole - więc jeszcze trzeba oblecieć na zimówkach 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

DUNLOP SP SPORT MAXX RT 2 - założone i przejechałem z 200 km. 

Jest cicho w porównaniu do zimówek, stabilnie w zakrętach - trzymają się niesamowicie. 

Akurat poszły na nowe (używana, ale nowo zakupione) felgi, nic nie trzęsie do 170, więc jestem zadowolony z zakupu. Poczekam jeszcze na deszcz, żeby przetestować jeszcze czy faktycznie należy się A na mokrym. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dzisiaj miałem okazję jechać z Krakowa do Katowic w potwornej ulewie. Wiadra wody z nieba się lały. Opony na deszczu sprawdziły się super, żadnych niespodzianek, pływania. Nie miałem może awaryjnego hamowania do zera, ale kilka razy zdarzyło się gwałtownie nacisnąć hamulec i brak niespodzianek. 

Tak więc podsumowując zakup - bardzo udany. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.