Skocz do zawartości

Obroty na wale


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

jest sobie silnik z motocykla, mniejsza z tym jaki, kręci się do 8500obr/min

 

w specyfikacji tego motocykla są w następujący sposób podane przełożenia

 

Moje pytanie brzmi cóż to jest ta "primary reduction"? ja to rozumiem jako jakąś redukcję przed skrzynią biegów? jeśli na silniku mam 8500 to po tej redukcji mam 4600 na wyjściu i potem dopiero skrzynia a final reduction to zapewne przełożenie przekładni końcowej na koło (to motocykl na wale) Dobrze myśle? W samochodzie nie spotkałem się z czymś takim jak "primary reduction" więc pytam ;]

 

Primary reduction 1.829
Gear ratio, 1st 2.266
2nd 1.500
3rd 1.142
4th 0.916
5th 0.758
Final reduction 2.833
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, koNik napisał:

Moje pytanie brzmi cóż to jest ta "primary reduction"?

 

A to nie jest zwyczajnie przełożenie główne?

Realizowane w skrzyni biegów, a nie w silniku :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kravitz napisał:

 

A to nie jest zwyczajnie przełożenie główne?

Realizowane w skrzyni biegów, a nie w silniku :hmm:

Główne to jest "final ratio" i jest realizowane skrzynia-koło, w przypadku motocykli będą zębatki lub przekładnia przy kardanie. Primary reduction, jak sama nazwa mówi, to wstępne przełożenie w silniku motocyklowym, gdzie wał korbowy nie idzie w osi wałka skrzyni biegów, bo wałek skrzyni jest najczęściej za wałem korbowym, a między nimi pośrednie koło zębate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jakimś wielkim specem, ale wydaje mi się że w silnikach samochodowych sprzęgło osadzone jest bezpośrednio na wale silnika - czyli sprzęgło obraca się z taką samą prędkością jak wał silnika. W motocyklach natomiast standardem jest że sprzęgło napędzane jest od silnika poprzez dodatkową przekładnię (zębatą lub łańcuchową) - czyli sprzęgło obraca się wolniej niż wał silnika i to "Primary reduction" może dotyczyć właśnie tego przełożenia. (przykładowa fotka)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, koNik napisał:

jest sobie silnik z motocykla, mniejsza z tym jaki, kręci się do 8500obr/min

 

w specyfikacji tego motocykla są w następujący sposób podane przełożenia

 

Moje pytanie brzmi cóż to jest ta "primary reduction"? ja to rozumiem jako jakąś redukcję przed skrzynią biegów? jeśli na silniku mam 8500 to po tej redukcji mam 4600 na wyjściu i potem dopiero skrzynia a final reduction to zapewne przełożenie przekładni końcowej na koło (to motocykl na wale) Dobrze myśle? W samochodzie nie spotkałem się z czymś takim jak "primary reduction" więc pytam ;]

 

Primary reduction 1.829
Gear ratio, 1st 2.266
2nd 1.500
3rd 1.142
4th 0.916
5th 0.758
Final reduction 2.833

Po polsku nazywa się to przekładnia wstępna i jest to przełożenie wał/kosz sprzęgłowy. W zależności od typu motocykla realizowane parą kół zębatych lub łańcuszkiem. Nie ma za co :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.