koNik Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 jest sobie silnik z motocykla, mniejsza z tym jaki, kręci się do 8500obr/min w specyfikacji tego motocykla są w następujący sposób podane przełożenia Moje pytanie brzmi cóż to jest ta "primary reduction"? ja to rozumiem jako jakąś redukcję przed skrzynią biegów? jeśli na silniku mam 8500 to po tej redukcji mam 4600 na wyjściu i potem dopiero skrzynia a final reduction to zapewne przełożenie przekładni końcowej na koło (to motocykl na wale) Dobrze myśle? W samochodzie nie spotkałem się z czymś takim jak "primary reduction" więc pytam Primary reduction 1.829 Gear ratio, 1st 2.266 2nd 1.500 3rd 1.142 4th 0.916 5th 0.758 Final reduction 2.833 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Tu ktoś wyjasnił: https://www.totalmotorcycle.com/BBS/viewtopic.php?p=21034&sid=12904b1d713d546fb37bab9886844522#p21034 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 6 godzin temu, koNik napisał: Moje pytanie brzmi cóż to jest ta "primary reduction"? A to nie jest zwyczajnie przełożenie główne? Realizowane w skrzyni biegów, a nie w silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 11 minut temu, kravitz napisał: A to nie jest zwyczajnie przełożenie główne? Realizowane w skrzyni biegów, a nie w silniku Główne to jest "final ratio" i jest realizowane skrzynia-koło, w przypadku motocykli będą zębatki lub przekładnia przy kardanie. Primary reduction, jak sama nazwa mówi, to wstępne przełożenie w silniku motocyklowym, gdzie wał korbowy nie idzie w osi wałka skrzyni biegów, bo wałek skrzyni jest najczęściej za wałem korbowym, a między nimi pośrednie koło zębate. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryka Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Nie jestem jakimś wielkim specem, ale wydaje mi się że w silnikach samochodowych sprzęgło osadzone jest bezpośrednio na wale silnika - czyli sprzęgło obraca się z taką samą prędkością jak wał silnika. W motocyklach natomiast standardem jest że sprzęgło napędzane jest od silnika poprzez dodatkową przekładnię (zębatą lub łańcuchową) - czyli sprzęgło obraca się wolniej niż wał silnika i to "Primary reduction" może dotyczyć właśnie tego przełożenia. (przykładowa fotka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 7 godzin temu, koNik napisał: jest sobie silnik z motocykla, mniejsza z tym jaki, kręci się do 8500obr/min w specyfikacji tego motocykla są w następujący sposób podane przełożenia Moje pytanie brzmi cóż to jest ta "primary reduction"? ja to rozumiem jako jakąś redukcję przed skrzynią biegów? jeśli na silniku mam 8500 to po tej redukcji mam 4600 na wyjściu i potem dopiero skrzynia a final reduction to zapewne przełożenie przekładni końcowej na koło (to motocykl na wale) Dobrze myśle? W samochodzie nie spotkałem się z czymś takim jak "primary reduction" więc pytam Primary reduction 1.829 Gear ratio, 1st 2.266 2nd 1.500 3rd 1.142 4th 0.916 5th 0.758 Final reduction 2.833 Po polsku nazywa się to przekładnia wstępna i jest to przełożenie wał/kosz sprzęgłowy. W zależności od typu motocykla realizowane parą kół zębatych lub łańcuszkiem. Nie ma za co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.