PavvelM Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 Witam, Mam usterkę alternatora a dokładnie regulatora napięcia. Regenerować obecny alternator czy kupić używany. Koszty regeneracji: Regulator napięcia: ok 100zł komutator: 15 zł Klej do wklejenia komutatora: 10 zł Łożyska: ok 30zł (przy okazji skoro i tak będzie rozkręcony) Praca własna Używany alternator można kupić za 38 zł z wysyłką Pomyślałem żeby kupić używany i wymontować z niego regulator napięcia i przełożyć do swojego. Czy nie bawić się w takie zabiegi kupić używany i montować do auta i się cieszyć działającym alternatorem (przy odrobinie szczęścia). Jakie macie zadane na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 @PavvelM ostatnio bratu w Punto 2 siadł alternator. Zakupiliśmy regulator zamiennik 100zyla. Założyliśmy bo ten miał uniwersalne podejście do alternatorów montowanych w Punto(Bosch,Hitachi,Denso,Magneti) po montażu okazało się że ww regulator ugotował nam alternator. Spalił się po 1 minucie i niemiłosiernie kopcił. Wkurzony zakupiliśmy używkę za 50zeta ( złom.na miejscu) działa ładuje Punto żyje. U siebie w stilo jak padł altek regenerowany był od 350- w górę na allegro. Zakupiłem.uzywke z rozbitka działa x lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 19 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 2 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Wkurzony zakupiliśmy używkę za 50zeta ( złom.na miejscu) działa ładuje Punto żyje. U siebie w stilo jak padł altek regenerowany był od 350- w górę na allegro. Zakupiłem.uzywke z rozbitka działa x lat Właśnie tak jak piszesz opinie o regulatorach w formie zamiennika są raczej słabe. A sprawdzaliście stan szczotek i komutator przed zamontowaniem w aucie czy poszliście na żywioł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 46 minut temu, PavvelM napisał: Jakie macie zadane na ten temat? Co do regulatora to moze wystarczy wymienić same szczotki? Co do używanego-jak dobrze trafisz to będzie fajnie ale jakieś ryzyko jest (jak to z używanymi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 19 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 Niestety to nie szczotki bo napięcie ładowania dochodzi do 17V a szczotek jeszcze jest mały zapas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 Do forda wstawiłem regenerowany ( niby na owych częściach ) za 450 i wytrzymał dwa lata .Używany jeździ 4 rok ale jak to z używanym - loteria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
binges Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 10 godzin temu, PavvelM napisał: Używany alternator można kupić za 38 zł z wysyłką a jak kupisz używany a tam będzie siedział najtańszy chiński regulator i co w tedy ? może kupisz a później będziesz miał problemy z rozkręceniem obudowy bo altek będzie jakiś zleżały, pourywasz szpilki itp ponadto używany altek może mieć przegrzane uzwojenie, mostek itp jeżeli kupować regulator napięcia to tylko Bosch, Hitachi, Denso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 4 godziny temu, Oscar_ napisał: Do forda wstawiłem regenerowany ( niby na owych częściach ) za 450 i wytrzymał dwa lata .Używany jeździ 4 rok ale jak to z używanym - loteria. Patrz..a u mnie leci 11 rok foce jak sie trzyma..Regenerowany powinien troche niby posłużyc.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 1 godzinę temu, arek_m napisał: Patrz..a u mnie leci 11 rok foce jak sie trzyma..Regenerowany powinien troche niby posłużyc.. No niestety w cmax jest w tak słabym miejscu że w sumie trzy miałem na przestrzeni 11 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 19 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 Zaryzykowałem i kupiłem używany alternator. Jutro może dojdzie więc zdam relacje czy działa po zamontowaniu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 20 Maja 2020 Udostępnij Napisano 20 Maja 2020 @PavvelM szczotki były już na wykończeniu. Komutator.ok. ewidentnie wina regulatora. Bo miałem.wrazenie że brakuje mu jednego opornika. No ale zamontowaliśmy. I była.mina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 20 Maja 2020 Udostępnij Napisano 20 Maja 2020 @binges wg mnie zależy od auta i dostępu do alternator. W P2 dostęp.banalnie prosty . Zaprzyjaźniony szrot akurat miał.kilkanascie altkow . Więc wybrałem Magneti Marelli. Akurat stan wizualny i obudowa była ok. Po zamontowaniu ładuje dobrze. A w razie braku ładowania mogę oddać i zabrać następny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 20 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2020 Alternator przyszedł został zamontowany, pomiar napięcia na biegu jałowym 18-19V normalnie się zagotowałem. Na szczęście podjechał kolega i zapaliła mi się lampka w głowie padło banalne pytanie "Artur masz multimetr" oczywiście kumpel miał sprawdzamy ładowanie 14.15 -14,20V. Wygląda na to że niepotrzebnie wymieniłem alternator wadliwy okazał się multimetr. Zrobiłem pomiar tym multimetr w domu i według niego w gniazdku mam 280-290V . W życiu bym się nie spodziewał że multimetr zaczął mi przekłamywać. 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 20 Maja 2020 Udostępnij Napisano 20 Maja 2020 Ach te fiaty...Nawet multimetry psuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 20 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2020 14 minut temu, norbert123 napisał: Ach te fiaty...Nawet multimetry psuja. Ale ja mam Kia ceed 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Maja 2020 Udostępnij Napisano 20 Maja 2020 2 godziny temu, PavvelM napisał: W życiu bym się nie spodziewał że multimetr zaczął mi przekłamywać. A bateria dobra, bo tak się dzieje jak bateria w multimetrze ma za niskie napięcie Powinna być wprawdzie sygnalizacja słabej baterii ale... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Maja 2020 Udostępnij Napisano 21 Maja 2020 @volf6 miernik made in PRC pewnie kolega ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PavvelM Napisano 21 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2020 22 godziny temu, volf6 napisał: A bateria dobra, bo tak się dzieje jak bateria w multimetrze ma za niskie napięcie Powinna być wprawdzie sygnalizacja słabej baterii ale... @volf6 Trafiłeś, multimetr UNI-T UT20B nie ma wskazania słabej zasilany baterią A23 12V. Bateria w mierniku ma 6V a ten dziad działa i pokazuje bzdury podczas pomiarów. Taka mała wtopa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.